AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Er invitert i bryllup til en gammel og god venninne. De har sagt at de ikke ønsker gaver, men føler at jeg bør gi noe! Noen forslag? Anonymkode: f0554...703
ErGlad Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Du kan gi penger til veldedighetsorganisasjoner på vegne av dem. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 8 minutter siden, Sosialt skrev: Du kan gi penger til veldedighetsorganisasjoner på vegne av dem. 4 minutter siden, Sol79 skrev: Kjøp en symbolsk gave hos Kirkens Nødhjelp. Takk for tips! Det var en god ide😊 Anonymkode: f0554...703
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 En opplevelse av noe slag eller en middag på en valgfri restaurant. Anonymkode: 02610...4a9 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 Det over, ingenting slår opplevelser en kan dele i lag. Anonymkode: c622c...8ce 4
Daria Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Hvis brudeparet har gitt konkret beskjed om at de ikke ønsker gaver, synes jeg man kan og skal respektere det. 12
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 13 minutter siden, Sol79 skrev: Kjøp en symbolsk gave hos Kirkens Nødhjelp. Åpenbart bare ok om brudeparet er kristne. Noe de færreste er i dag. Men Ts har jo fått en enkel beskjed; ingenting. Brudeparet vil med all rett bli forarget over gjester som driter i ønsket deres.. Hvorfor er gaveønsker så vanskelige å respektere? Anonymkode: f43cd...572 2
Sol79 Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åpenbart bare ok om brudeparet er kristne. Noe de færreste er i dag. Men Ts har jo fått en enkel beskjed; ingenting. Brudeparet vil med all rett bli forarget over gjester som driter i ønsket deres.. Hvorfor er gaveønsker så vanskelige å respektere? Anonymkode: f43cd...572 Jøss. Visste ikke at man måtte være kristen for å støtte folk i nød. 🙄 7
Gjest O.G. Skrevet 4. juni 2019 #10 Skrevet 4. juni 2019 På 2.6.2019 den 21.49, AnonymBruker skrev: Er invitert i bryllup til en gammel og god venninne. De har sagt at de ikke ønsker gaver, men føler at jeg bør gi noe! Noen forslag? Anonymkode: f0554...703 Nei, du skal respektere deres ønsker om null gaver.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #11 Skrevet 4. juni 2019 Vi har skrevet at vi ikke ønsker gaver i vår bryllupsfest (giftet oss for en stund siden), men har litt panikk for at det kommer gaver likevel. Vi lager ikke til gavebord liksom, så hva gjør vi da🙈 har allerede fått to relativt ulekre bordduker av en gammel tante da vi giftet oss. Et kroneksempel på sånt ræl man får, men ikke ønsker seg🤷🏼♀️ Anonymkode: 15496...75b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 På 2.6.2019 den 23.15, Sol79 skrev: Jøss. Visste ikke at man måtte være kristen for å støtte folk i nød. 🙄 Det må man selvsagt ikke. Men ikke gi penger til veldedig organisasjon på vegne av noen som ikke støtter den veldedige organisasjonen! Du gir på vegne av vennen din, ikke for deg selv. Stor forskjell. Anonymkode: f2940...071 2
Sol79 Skrevet 4. juni 2019 #13 Skrevet 4. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det må man selvsagt ikke. Men ikke gi penger til veldedig organisasjon på vegne av noen som ikke støtter den veldedige organisasjonen! Du gir på vegne av vennen din, ikke for deg selv. Stor forskjell. Anonymkode: f2940...071 Om det er noe man henger seg opp i har man virkelig et problem. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #14 Skrevet 4. juni 2019 På 2.6.2019 den 21.49, AnonymBruker skrev: Er invitert i bryllup til en gammel og god venninne. De har sagt at de ikke ønsker gaver, men føler at jeg bør gi noe! Noen forslag? Anonymkode: f0554...703 Det betyr nok at de heller trenger penger Anonymkode: 37e9b...33f
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #15 Skrevet 4. juni 2019 Hør etter! Flere par bør følge deres eksempel! Anonymkode: 7684d...897 1
gullmedalje Skrevet 4. juni 2019 #16 Skrevet 4. juni 2019 På 2.6.2019 den 23.15, Sol79 skrev: Jøss. Visste ikke at man måtte være kristen for å støtte folk i nød. 🙄 Da kan man vel bare donere til en livsynsnøytral organisasjon som leger uten grenser eller noe... er vel ikke verre enn det?
Whoops Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Det må man selvsagt ikke. Men ikke gi penger til veldedig organisasjon på vegne av noen som ikke støtter den veldedige organisasjonen! Du gir på vegne av vennen din, ikke for deg selv. Stor forskjell. Anonymkode: f2940...071 Jeg er langt fra kristen og har meldt meg ut av statskirka. Likevel støtter jeg mer enn gjerne Kirkens Nødhjelp og f.eks Frelsesarmeen pga det de gjør. Ikke utfra hva de tror på. Er enig i at et bidrag til en frivillig organisasjon er en fin gest når brudeparet ikke ønsker gaver. Om mulig kan du kanskje legge en eller annen liten trykksak fra organisasjonen (kanskje sammen med en utskrift av kvitteringen eller et lite kort, slik at de forstår at det ikke er reklame lissom) i en konvolutt og stikke den til brudeparet ved anledning. Evt bare et kort med gratulasjoner og et "P.S. Jeg/Vi har gitt et bidrag til xxxxxx på vegne av dere" 1
Palme Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 Skriv hvertfall et kort og gratuler dem. Jeg synes opplevelse og veldedig organisasjon er veldig gode forslag. Ellers ville jeg ha foreslått en god vin, det er også litt "symbolsk". Jeg vil tro mange har med seg en liten hilsen, dette er noe man føler man bør ha med seg når man kommer i middag. Når jeg bare skal til venner tar jeg med litt brus, en vin, en blomst, lys og servietter etc. Bare for å bidra litt, ikke komme tomhendt. Det er ikke store tingen jeg har med. Men derfor ville jeg også hatt med noe i hvertfall et bryllup. 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi har skrevet at vi ikke ønsker gaver i vår bryllupsfest (giftet oss for en stund siden), men har litt panikk for at det kommer gaver likevel. Vi lager ikke til gavebord liksom, så hva gjør vi da🙈 har allerede fått to relativt ulekre bordduker av en gammel tante da vi giftet oss. Et kroneksempel på sånt ræl man får, men ikke ønsker seg🤷🏼♀️ Anonymkode: 15496...75b Hvis dere har sagt null gaver, ikke sett frem et gavebord. Men skulle det dukke opp en vase og et kort, så er det vel mulig å finne frem et bort eller en stol eller noe å sette det på?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #19 Skrevet 5. juni 2019 Ikke gi gaver hvis dette spesifikt ikke er ønsket, men kjøp gjerne et pent kort eller lag et kort med en hyggelig hilsen. Evt en liten bildecollage eller hjemmelaget kort. Anonymkode: 4c4bb...510
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2019 #20 Skrevet 24. juni 2019 Jeg syns det er idioti og ikke respektere et ønske om null gaver! Når vi gifter oss er vi godt voksne og har skuffer og skap fulle med alt vi trenger og vel så det . Hvorfor skal ikke folk respektere et ønske om å la oss slippe mer dilldall og gaver? Er dessuten litt " zero waste" så å troppe opp med gaver da, er respektløst. Og vi trenger heller ikke noe " symbolsk gave" , gaven kan være at du gidder komme til bryllupet vårt Anonymkode: 31e1c...56f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå