Gå til innhold

Jeg orker ikke mer av den late samboeren min.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært samboer i 2 år nå med en mann som er ekstremt lat. Han har vært arbeidsledig hele tiden vi har vært sammen, og naiv som jeg var så trodde jeg det skulle fikse seg med tiden. I januar gikk vikariatet mitt ut og jeg er selv også nå arbeidsledig etter flere år i jobb, men jeg gjør mye ut av dagene. Jeg går i kor en dag i uken, er frivillig i røde kors hjelpekorpset, nattravnene og frivillig en dag i uken for vanskeligstilt ungdom. Jeg trener, søker masse jobber både åpne søknader og utlyste stillinger. Er sosial og finner på ting stadig med venner, går turer og tar meg av hjemmet. Og han- han sover. Han er oppe hele natten og gamer eller ser på youtube og sovet til kl 15 hver dag. Søker ikke jobber, sier han venter på at nav skal gi han praksisplass med tiden og hviler seg på det. Han lager middag hver dag for det liker han og vasker klær, men det er det. Jeg prøver å dra han med på ting, oppmuntret masse til jobbsøking, og aktiviteter men til ingen nytte. Vi har det elendig økomisk, og har også barn som trenger aktiviteter og opplevelser vi ikke har råd til nå. Han 1, og jeg 2 barn, ingen felles. Og han hater at vi har lite penger han også, men sitter bare på rumpa, jeg prøver ihvertfall det beste jeg kan. Så forventer han sex på kveldene såklart, og jeg er egentlig veldig glad i sex selv, vi har egentlig sex hver dag, men nå merker jeg at jeg får mer og mer avsmak og oppgitt over at han tror han bare kan si "kåt jeg", så skal jeg bare kaste meg i seng. Når kvelden kommer er jeg også sliten av ting jeg har gjort hele dagen, og han har masse energi fordi han ikke har gjort en dritt. Har prøvd å snakke med han om det, men da blir han sint og vi krangler. Jeg har lyst til å gå, men sånn ting er nå så får jeg ikke et eget sted en gang, jeg må ha en jobb igjen først. Klin umulig å få en leilighet uten, da ingen vil leie til meg uten jobb. Så nå har jeg dager hvor jeg er nede pga dette og tenker at jeg kanskje ikke fortjener bedre fordi jeg selv ikke har en utdannelse eller jobb for øyeblikket, og at ingen annen mann i fremtiden vil ha meg uansett. Dette er det jeg får og jeg må lære meg å leve med det liksom. Jeg ønsker så sterkt kjærligheten også, men jeg ønsker jo en mann som har drømmer og tar tak i livet. Samme for meg hva personen jobber med eller gjør, men at man han noe man brenner for. Jeg håper liksom at ting vil bli bedre, men ser jo at det ikke gjør det. Og jeg er så lei meg fordi jeg føler meg fanget i dette, da jeg ikke har noe sted å gå. Jeg må liksom bli oppi dette, og jeg vet ikke hvor lenge. Jeg begynner å bli deprimert og får så avsmak av at han ikke en gang kan ha en engasjerende samtale uten at det handler om tull eller konspirasjonteorier. Jeg har aldri hatt verdens beste selvbilde, og det er vel derfor jeg klarer å finne meg en sånn mann. Jeg føler nå jeg fortjener bedre, selvom jeg selv ikke er et menneske av god status. Jeg ønsker meg bare en mann som tar tak i livet og hverdagen sin på et vis. 

Noen råd? 

Hilsen kvinne 29 år.

Anonymkode: 68af2...7e1

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Konspirasjonsteorier sier du? Han får slutte å røyke hasj, kanskje det hjelper. 

Anonymkode: 4d208...710

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Syns du virker litt masete. Du må jo konsentrere deg om en jobb til deg først og fremst, han har sitt opplegg med nav. Skjønner godt han ikke gidder å jobbe. Hadde ikke gjort det sjæl om jeg fikk penger fra nav.

Anonymkode: 6a308...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konspirasjonsteorier sier du? Han får slutte å røyke hasj, kanskje det hjelper. 

Anonymkode: 4d208...710

Det er ikke hasj, han sitter konstant på YouTube og blir ofte oppslukt av tull der.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du virker litt masete. Du må jo konsentrere deg om en jobb til deg først og fremst, han har sitt opplegg med nav. Skjønner godt han ikke gidder å jobbe. Hadde ikke gjort det sjæl om jeg fikk penger fra nav.

Maser ikke, vi lever et samliv sammen- jeg kan ikke se på at han ikke gjør en dritt og bare godta det. Og han har ikke noe opplegg med nav, de har ikke lovet han praksisplass, han bare venter på at de en dag skal gi han det. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Han høres ut som en taper. Kom deg videre Ts

Anonymkode: b82e6...a4e

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maser ikke, vi lever et samliv sammen- jeg kan ikke se på at han ikke gjør en dritt og bare godta det. Og han har ikke noe opplegg med nav, de har ikke lovet han praksisplass, han bare venter på at de en dag skal gi han det. 

da har han et opplegg med nav. han får penger fra nav. hvorfor ikke konsentrere deg om å skaffe deg jobb selv. Ikke alle gidder å jobbe.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke verre enn at du fokuserer på å få deg jobb selv nå. Så får du vurdere om du ønsker å gjøre det slutt når du har blitt økonomisk uavhengig. 

Anonymkode: c6198...080

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

da har han et opplegg med nav. han får penger fra nav. hvorfor ikke konsentrere deg om å skaffe deg jobb selv. Ikke alle gidder å jobbe.

Han får penger fra nav ja, men vi lever ikke godt. Han suser også bort pengene sine på 123. Som jeg skriver så søker jeg stadig jobber så jeg konstaterer meg masse om meg selv også, men som sagt vi er et par som skal ha et samliv sammen. Og det handler ikke bare om jobb, han gjør ingenting ut av dagene sine på noen som helst måte. Nei, det er ikke alle som ønsker å jobbe, men det er en dårlig holdning jeg ikke kan leve med. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Den fyren der hadde jeg aldri orket å bo sammen med. At han er arbeidsledig er en ting, men når han ikke gjør noe som helst og tror på all konspirasjonsteorier der går grensa.

Håper du finner deg en jobb snart så du kan ha råd med å skaffe deg ett annet sted å bo. Og at du finner deg en fin fyr!

Anonymkode: 29342...7e1

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke verre enn at du fokuserer på å få deg jobb selv nå. Så får du vurdere om du ønsker å gjøre det slutt når du har blitt økonomisk uavhengig. 

Anonymkode: c6198...080

Såklart, men mens jeg selv søker jobber så blir jeg deprimert av å ha det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den fyren der hadde jeg aldri orket å bo sammen med. At han er arbeidsledig er en ting, men når han ikke gjør noe som helst og tror på all konspirasjonsteorier der går grensa.

Håper du finner deg en jobb snart så du kan ha råd med å skaffe deg ett annet sted å bo. Og at du finner deg en fin fyr!

Anonymkode: 29342...7e1

Ja, er det som utgjør det største problemet- at han sover hele dagen, sitter bare på YouTube eller gamer når han først er våken og ikke engasjerer seg i noe som helst. 

Takk for det ❤

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såklart, men mens jeg selv søker jobber så blir jeg deprimert av å ha det sånn. 

Forstår deg godt 💖 Myyye av det du skriver og det du føler er akkurat sånn jeg selv har det om dagen. 

Anonymkode: 980c1...fca

AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt 💖 Myyye av det du skriver og det du føler er akkurat sånn jeg selv har det om dagen. 

Anonymkode: 980c1...fca

Trist å høre at du også opplever lignende situasjon. Håper det ordner seg snart for deg. Vi fortjener bedre ❤

Skrevet

Kanskje du kunne flyttet hjem til foreldre for en liten periode?

Skrevet

Trur eg hadde ringt heim til foreldra mine og bedt om å få flytte heim til eg fekk meg ny jobb. På same tid er det vel ikkje så lenge til du får deg ny jobb? Eg hadde i allefall ikkje orka å vere ilag med ein slik type... sjølv om min mann også kan vere litt youtubeslave til tider 🤦‍♀️

Kan han vere deprimert? Har han vore annleis på noko tidspunkt i løpet av samlivet dykkar? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg aldri orket!! 

Anonymkode: 44e1f...e48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Emblja skrev:

Kanskje du kunne flyttet hjem til foreldre for en liten periode?

Dessverre er ikke dette mulig overhodet, men takk uansett for råd. Hadde mine foreldre vært imøtekommende for det hadde såklart det vært et alternativ 😊

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, DMS skrev:

Trur eg hadde ringt heim til foreldra mine og bedt om å få flytte heim til eg fekk meg ny jobb. På same tid er det vel ikkje så lenge til du får deg ny jobb? Eg hadde i allefall ikkje orka å vere ilag med ein slik type... sjølv om min mann også kan vere litt youtubeslave til tider 🤦‍♀️

Kan han vere deprimert? Har han vore annleis på noko tidspunkt i løpet av samlivet dykkar? 

Det er dessverre ingen mulighet for å flytte hjem, ellers hadde jeg gjort det. 

Nei han er ikke deprimert, han er bare lat. Han har vært lat hele tiden, men med tiden bare latere og latere. Jeg trodde ting skulle bli bedre, men var blind av kjærlighet og naiv den gang. Nå ser jeg det for hva det er :/

• Liker 3
Skrevet

Det er dessverre ingen mulighet for å flytte hjem, ellers hadde jeg gjort det. 

Nei han er ikke deprimert, han er bare lat. Han har vært lat hele tiden, men med tiden bare latere og latere. Jeg trodde ting skulle bli bedre, men var blind av kjærlighet og naiv den gang. Nå ser jeg det for hva det er :/

Då er der berre å fortsette med den gode jobben du gjer for å få deg ny jobb. Prøv å berre ignorere han, kanskje han irriterar deg mindre då. 

Bur hans barn med dykk? Korleis klare han å vere ein funksjonell far slik han lever? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...