Gå til innhold

Hvor mye er dere ute i helgene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente på to år som går i barnehage. Her hvor vi bor er det to lekeplasser nesten like utafor, men de er ganske kjedelige, små, gamle og slitte. Barnehage og andre lekeplasser er heller ikke langt unna, også er det et par fine turstier og en skog i gåavstand. Vi har ikke blitt kjent med de andre i leilighetene rundt oss, da vi sjelden ser dem. Jeg har ikke venner som bor i nærheten, og de vennene jeg har har ikke barn. Samme gjelder mannen. 

Med tanke på at det er flere lekeplasser og diverse i nærheten, føler jeg vi burde vært mye mere ute. Men samtidig er jeg alltid alene, ingen å finne på noe sammen med (utenom familie, men da kjører vi på besøk og er stort sett inne med mindre det er fint vær). 

Poenget mitt er egentlig bare at jeg hver helg sitter med dårlig samvittighet fordi vi har vært så lite ute. Mannen er mye ute på egne ting, og da har vi ikke bil. Vi har og en baby, så det krever jo litt mer enn å bare ta med toåringen ut (påkledning av to, klaffe med søvn osv). Baby hater dessuten bilkjøring. Denne helga har vi gjort så lite at jeg rett og slett sitter her og føler meg som en forferdelig mislykket mamma. I går var vi vel ute i en time, og i dag ca en halvtime.. har ikke vært på besøk eller gått turer hele helga. Kun vært inne og sett film på TV, sett på YouTube på iPad, tegnet, lekt på rommet og hatt gjemmeleken. 

Dette er litt worst case, men sitter ofte med dårlig samvittighet fordi vi ikke er ute hele dagene eller finner på noe mer spennende enn de samme lekeplassene. Bare for å forsvare og unnskylde meg litt har været vært grått og trist med pøsregn hele helga, vi har mista regntrekket til søskenvogna, og glemt å ta med regnklær hjem fra bhg..😳 🤦🏼‍♀️ Toåringen har heller ikke spurt om å få gå ut, selv om hun liker seg ute  

Dette innlegget er vel mest utblåsing, men hva og hvor mye finner dere på i helgene? Er dette hårreisende eller ok så lenge det ikke er standard? Leiligheten vår er liten, trist og mørk, da, så kan være at det forsterker følelsene jeg sitter med🙄

Anonymkode: 9c534...fcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ute uansett vær. Man trenger ikke å være på en lekeplass, men ut i skogen eller ved en andedam. Det er alltids noe å gjøre med de små. 

Anonymkode: 301d5...ece

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke mannen være litt mer med i helgene, da? Så kan dere ta litt større utflukter. Her hadde det ikke vært greit at mannen bare dro avgårde med sine greier hver helg mens jeg hadde 2 unger alene altså.. Vi er avhengige av å komme oss litt ut i helgene, ellers påvirker det humøret til alle mann. Ofte deler vi oss, jeg tar med babyen og treffer venninner feks mens pappaen tar med storebror i svømmehallen eller lekeland. Så drar vi gjerne på en tur alle sammen neste dag, i skogen, familiebesøk, besøksgård, bytur, et eller annet. 

Anonymkode: d1ebd...1a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår 15 mnd sover halvannen time på trilletur hver dag. I tillegg er vi som regel i hagen eller på lekeplass en times tid. Han er fornøyd så lenge det er noe han kan putte i bøtten, om det nå er stein eller kongler eller pinner.

Er ikke superdupert med lekeplasser her. Den nærmeste har bare grus i sandkassen, men han gir f i det og storkoser seg med å spa i bøtten.

Husk at de små blir lett underholdt, og driter i om lekeplassen er fancy eller ei.

Anonymkode: fc006...b78

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør ingenting med en sånn type helg som du beskriver en gang i blant. Det er helt lov. Men nå som sommeren er her, så bør det være litt enklere å komme seg ut på turer. Hva med å ta lunsjen ute som piknik? F.eks. I skogen/ lekeplass/ stengt barnehage (hvis lov til å bruke uteområdet der). Enig med AB over som skriver at pappaen også må bli med (i hvertfall oftere). 

Anonymkode: 3f9ee...106

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...