AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har en venn som fortalte om en buisness ide hun ønsket å starte. I utgangspunktet hørtes det meget lovende ut og jeg investerte £500 i henne til å utvikle en prototype av produktet og for å kreere en internet side hvor hun kunne markedsføre produktet. Jeg sa at jeg var villig til å investere £1 000 mer. Nå har jeg sett det endelige produktet. Det er langt under standard, og vil ikke selge. Det endelige produktet er langt verre enn prototypen hun visste meg. Markedsføringsiden er, vel, dårlig. Veldig dårlig. Hun sier at hun har fått en professionell til å lage siden, men det flommerer av skrivefeil. Dette kommer ikke til å gå i det hele tatt! Kan jeg trekke meg? Muntlig avtale var at jeg var villig til å investere £ 1 000. Anonymkode: 463b2...53b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Du var villig til å investere mer, var det det du sa? Eller sa du at du skulle investere mer? Stor forskjell på de to orda der. Når det er sagt, en muntlig avtale er like bindene som en skriftlig, men er litt vanskeligere å bevise, går også på hva som er sannsynlig ble sagt, for er jo ord mot ord, om ingen vitner og diverse. Det at du ga først 500, og sa at du var villig til å investere mer (om det var de orda du brukte), gjør at det er sannsynlig at den videre investeringen var betinga på hvordan prototypen endte opp. Så jada, trekk deg du. Gjerne forklar hvorfor da Anonymkode: 1b9b2...c22 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #3 Skrevet 3. juni 2019 Enig med AB ..c22. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, men det er vanskeligere i ettertid å bekrefte detaljene i avtalen. Det hele bunner ut i hva som faktisk ble sagt og avtalt når avtalen ble inngått. Anonymkode: 1df6e...f80
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #4 Skrevet 3. juni 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du var villig til å investere mer, var det det du sa? Eller sa du at du skulle investere mer? Stor forskjell på de to orda der. Når det er sagt, en muntlig avtale er like bindene som en skriftlig, men er litt vanskeligere å bevise, går også på hva som er sannsynlig ble sagt, for er jo ord mot ord, om ingen vitner og diverse. Det at du ga først 500, og sa at du var villig til å investere mer (om det var de orda du brukte), gjør at det er sannsynlig at den videre investeringen var betinga på hvordan prototypen endte opp. Så jada, trekk deg du. Gjerne forklar hvorfor da Anonymkode: 1b9b2...c22 Takk. Jeg er litt usikker om hva jeg akkurat sa. Om det var " I may invest", eller om det var " I can invest". Jeg er sikker på at jeg ikke sa " I will invest". Men vel, det er bare snakk om £ 1 000. Det kan jeg klare. Anonymkode: 463b2...53b
Gullik Skrevet 3. juni 2019 #5 Skrevet 3. juni 2019 Du må jo bare si det som det er, at produktet er mye dårligere enn det du ble forespeilet. Hvor er summene oppgitt i pund forresten? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Akkurat nå, Gullik skrev: Du må jo bare si det som det er, at produktet er mye dårligere enn det du ble forespeilet. Hvor er summene oppgitt i pund forresten? Takk for svar. Jeg skal ha ett møte denne uka. Prisene er oppgitt i pund fordi, jeg og denne personen bor i England. Anonymkode: 463b2...53b
Kvins Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Jeg tenker at så lenge produktet ikke holder den standarden du ble lovet/forespeilet, så kan du trekke deg fra denne avtalen. Hun har jo ikke holdt det hun lovte.
Grandidosa83 Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en venn som fortalte om en buisness ide hun ønsket å starte. I utgangspunktet hørtes det meget lovende ut og jeg investerte £500 i henne til å utvikle en prototype av produktet og for å kreere en internet side hvor hun kunne markedsføre produktet. Jeg sa at jeg var villig til å investere £1 000 mer. Nå har jeg sett det endelige produktet. Det er langt under standard, og vil ikke selge. Det endelige produktet er langt verre enn prototypen hun visste meg. Markedsføringsiden er, vel, dårlig. Veldig dårlig. Hun sier at hun har fått en professionell til å lage siden, men det flommerer av skrivefeil. Dette kommer ikke til å gå i det hele tatt! Kan jeg trekke meg? Muntlig avtale var at jeg var villig til å investere £ 1 000. Anonymkode: 463b2...53b Her velger du den logiske veien: Fortell at du er villig til å investere som lovet, men at produkt og markedsføring i så fall må løftes til et nivå som faktisk selger. Hun vil jo også ha interesse av at produktet er salgbart. Vær tydelig på hva du mener er problemene og vis at du bryr deg. Nekter hun å høre på deg ville jeg stanset pengekranen med en eneste gang. Det er ingen grunn til å tape tusenvis (NOK) fordi du vil være hyggelig og unngå konflikt. Skulle jeg ha startet en bedrift ville jeg satt pris på at eventuelle investorer sa ifra med en gang og var tydelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå