AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Kan noen si litt om hvor mye de la ned i eksamensforberedelsene og terskelen for å bestå? Har hatt en ganske tøff tid i det siste, og har ikke rukket å forberede meg til eksamen. Jeg vil ha én dags forberedelse, men dagen vil ikke være supereffektiv (i så fall hadde jeg ikke vært så bekymret). Det hadde vært kjekt å få denne eksamenen likevel unnagjort, så per nå er jeg innstilt på å møte opp. Slik jeg forstår det må besvarelsen ligge på C-nivå for bestått. Anonymkode: 2f6f5...df5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har tatt PSY1017 ved NTNU for noen år siden. Det emnet er i dag erstattet med PSY1018 tror jeg? Vi fikk i alle fall vite mulige eksamensspørsmål på forhånd (ca 30 spm tror jeg...) og noen av disse (3-5 stk? husker ikke) kom på eksamen. Så om du har spørsmålene bør du prøve å besvare dem så godt du kan på forhånd. Det kan være lurt å se gjennom gamle eksamener, for det er enkelte ting som ofte går igjen. Da ser du hvilke du bør fokusere mest på. Anonymkode: 0e940...bc4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tatt PSY1017 ved NTNU for noen år siden. Det emnet er i dag erstattet med PSY1018 tror jeg? Vi fikk i alle fall vite mulige eksamensspørsmål på forhånd (ca 30 spm tror jeg...) og noen av disse (3-5 stk? husker ikke) kom på eksamen. Så om du har spørsmålene bør du prøve å besvare dem så godt du kan på forhånd. Det kan være lurt å se gjennom gamle eksamener, for det er enkelte ting som ofte går igjen. Da ser du hvilke du bør fokusere mest på. Anonymkode: 0e940...bc4 Ja, det stemmer. Jeg brukte bare den gamle koden fordi det er det de fleste forbinder med emnet. Vi har også fått vite spørsmålene i forkant, og slik jeg forstår det er emneansvarlig (og bokforfatter) opptatt av hva som står i boken. Jeg forsøker å pløye meg gjennom den samtidig som jeg setter opp et oversiktlig dokument med alle spørsmål og svar. Men for å være ærlig synes jeg mye av emnet og det som står i boken er ganske svevende, noe som ikke passer meg så bra. Kanskje ikke så rart når det er et innføringsfag. Takk for at du svarte forresten. Hvordan gikk det på din eksamen? Anonymkode: 2f6f5...df5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Vi hadde en annen bok på PSY1017, så jeg kjenner ikke til deres. Det som er lurt er å lese gjennom oppsummeringen i hvert kapittel/emne, der står det viktigste. Om du har vært på forelesningene ser du hva foreleseren har tatt med fra hvert kapittel. Regner med dere hadde en oppsummeringsforelesning med noen fokusområder? Det kan gi et hint om hvilke spørsmål som kommer. Lurere å se på notater og gamle oppgaver enn boka, om du har dårlig tid. Jeg fikk B! Glad for det. Og jeg fikk de spørsmålene jeg satsa mest på. Anonymkode: 0e940...bc4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi hadde en annen bok på PSY1017, så jeg kjenner ikke til deres. Det som er lurt er å lese gjennom oppsummeringen i hvert kapittel/emne, der står det viktigste. Om du har vært på forelesningene ser du hva foreleseren har tatt med fra hvert kapittel. Regner med dere hadde en oppsummeringsforelesning med noen fokusområder? Det kan gi et hint om hvilke spørsmål som kommer. Lurere å se på notater og gamle oppgaver enn boka, om du har dårlig tid. Jeg fikk B! Glad for det. Og jeg fikk de spørsmålene jeg satsa mest på. Anonymkode: 0e940...bc4 Jeg har dessverre ikke vært på noen forelesninger eller kollokvier da jeg tar dette som perspektivemne (grøss) og det har kollidert med undervisning på studieprogrammet mitt. Må bare ha et emne for å oppfylle dette obligatoriske kravet. Men oppsummeringene er et godt tips! Takk for det. Det er nå bestått/ikke bestått i emnet, så det er kanskje ikke like overførbart til min situasjon, men samtidig ville du jo ha bestått vel så greit med denne formen. Hadde du forberedt deg godt? Anonymkode: 2f6f5...df5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har dessverre ikke vært på noen forelesninger eller kollokvier da jeg tar dette som perspektivemne (grøss) og det har kollidert med undervisning på studieprogrammet mitt. Må bare ha et emne for å oppfylle dette obligatoriske kravet. Men oppsummeringene er et godt tips! Takk for det. Det er nå bestått/ikke bestått i emnet, så det er kanskje ikke like overførbart til min situasjon, men samtidig ville du jo ha bestått vel så greit med denne formen. Hadde du forberedt deg godt? Anonymkode: 2f6f5...df5 Du har vel emnet på Blackboard? Sjekk slides fra forelesningene, særlig oppsummeringen. Tror det var veldig få som fikk stryk. Mulig de har bestått nå (c eller bedre) fordi alle spørsmålene blir gitt ut på forhånd? Jeg var syk hele semesteret (livskrasj på flere plan), så det var skippertak rett før eksamen. Men jeg hadde kjennskap til mye av pensum fra før pga interesse, - pluss litt gambling 😄 Det går nok bare godt! Lykke til! Anonymkode: 0e940...bc4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har vel emnet på Blackboard? Sjekk slides fra forelesningene, særlig oppsummeringen. Tror det var veldig få som fikk stryk. Mulig de har bestått nå (c eller bedre) fordi alle spørsmålene blir gitt ut på forhånd? Jeg var syk hele semesteret (livskrasj på flere plan), så det var skippertak rett før eksamen. Men jeg hadde kjennskap til mye av pensum fra før pga interesse, - pluss litt gambling 😄 Det går nok bare godt! Lykke til! Anonymkode: 0e940...bc4 Takk for svar igjen. Betryggende å høre at det gikk bra selv om du ikke hadde et så bra semester. Det kjenner jeg meg veldig igjen i. Håper et skippertak fungerer for meg også. Jeg så at strykprosenten var veldig lav på profesjon, men for bachelor, årsstudium og andre studenter var den ganske høy. Det har nok litt med hva slags studenter som tar emnet å gjøre og hvor seriøst de tar det. Litt redd for å være blant de dårligste studentene nå, men kan hende mange av de har gamblet skikkelig på hvilke spørsmål man får. Jeg har nok en del kjennskap til pensum fra før, bortsett fra alle teoriene og begrepene, så håper det ikke er altfor uoverkommelig. Men veldig lei av de svevende beskrivelsene som nevnt. Håper det tar seg opp jo lenger jeg kommer inn i pensum. Utover det går jeg ikke på et studium der man normalt skriver så mye. Har du noen tips til oppbygning av besvarelsene? Regner med det bør være en viss standard her. Veldig glad jeg har en her som kan dele litt erfaringer fra tidligere. Det roer nervene litt i alle fall! Anonymkode: 2f6f5...df5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Jeg tok dette emne i høst, og jeg følte jeg var godt forberedt. Var på alle forelesninger og følte jeg kunne spørsmålene - men jeg fikk ikke bestått. Tok derfor HLS0001 nå i vår som en erstatter. Anonymkode: 0977e...419
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok dette emne i høst, og jeg følte jeg var godt forberedt. Var på alle forelesninger og følte jeg kunne spørsmålene - men jeg fikk ikke bestått. Tok derfor HLS0001 nå i vår som en erstatter. Anonymkode: 0977e...419 Hah, dette var en skikkelig demotivator. Ikke meningen å le på bekostning av deg, men heller å drukne i mine egne sorger. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre med denne eksamenen, men uansett pløyer jeg meg gjennom boken og tidligere eksamensspørsmål nå slik at byrden blir mindre hvis jeg ender opp med utsettelse til høsten. Det hadde uansett vært deilig å bli ferdig med den nå, men jeg er ikke forberedt i det hele tatt i dette øyeblikket og er egentlig ikke i særlig eksamensmodus. Ba du om begrunnelse? Håper det gikk greit med å ta HLS0001. Anonymkode: 2f6f5...df5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 Du må jo bare skumme gjennom boken, fokusere på de spørsmålene som virker viktigst og håpe på det beste. Men psykologifagene er ikke så enkle. Det var litt typisk når jeg studerte at de på Gløshaugen undervurderte fagene på Dragvoll, og gikk på en smell på eksamen. Anonymkode: d9e44...301 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hah, dette var en skikkelig demotivator. Ikke meningen å le på bekostning av deg, men heller å drukne i mine egne sorger. Har ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gjøre med denne eksamenen, men uansett pløyer jeg meg gjennom boken og tidligere eksamensspørsmål nå slik at byrden blir mindre hvis jeg ender opp med utsettelse til høsten. Det hadde uansett vært deilig å bli ferdig med den nå, men jeg er ikke forberedt i det hele tatt i dette øyeblikket og er egentlig ikke i særlig eksamensmodus. Ba du om begrunnelse? Håper det gikk greit med å ta HLS0001. Anonymkode: 2f6f5...df5 Ikke ta sorgene på forskudd, men ta i betraktning at PSY1018 er et av emnene som hadde høyest strykprosent i høst på hele NTNU. Jeg ville heller ha prøvd å tatt et enklere emne, for eksempel HLS0001, MFEL1010 eller MFEL1050. Da øver du bare på memorizer på nettet. Takk ja, jeg fikk B på HLS0001 😃 Anonymkode: 0977e...419
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ba du om begrunnelse? Anonymkode: 2f6f5...df5 Glemte å svare på dette. Ja, jeg ba om begrunnelse - og jeg klagde også. Men jeg fikk ikke bestått. Anonymkode: 0977e...419
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå