AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #21 Skrevet 4. juni 2019 Eneste mammaklærene jeg brukte var bukser og en finkjole. Billige ting på hm. Ingenting av dette er brukandes uten magen. Jeg hadde masse basictopper fra hm som passet hele svangerskapet, og kjøpte ikke-mamma-vinterjakke med snøring i livet som akkurat fikk plass til magen, og er like fin med snøringen strammet nå. Kjøp etter behov, ikke kjøp masse på forhånd. Anonymkode: a9cb1...0ed
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #22 Skrevet 4. juni 2019 Som alle her sier, komme veldig an på hvor stor magen din blir, hva slags klær/stil du har fra før og hvordan magen blir plassert. Jeg er feks i uke 33 nå, ikke veldig stor mage og ikke lagt på meg andre steder, så kan bruke en del av klærne jeg hadde fra før. Men samtidig så er magen ganske lav, så fra uke 27/28 var det bare én bukse jeg har fra før som passer. En type lett, mønstret sommerbukse med strikk i livet. Den ser jeg for meg at jeg kan bruke ut svangerskapet:) har kjøpt to mammajeans og lånt noen vanlige bukser med strikk av venninner. Stilen min før graviditet bar preg av mye high waist busker og korte topper - og det funker særs dårlig nå 😂 så alle t-skjorter/topper utenom jakker/cardigans har jeg kjøpt nytt. Men har klart meg uten nye gensere, bare brukt strikkejakker osv jeg hadde fra før av. En del av kjolene jeg hadde fra før av er enten for trange over magen, eller blir litt vel korte foran nå (er høy og har mye minikjoler). Så har kjøpt et par kjoler/tunikaer som har fungert frem til nå med gravidstrømpebukser (er mye mer behagelig enn de hold-in versjonene jeg hadde fra før) og vil fungere uten strømpebukse utover sommeren. Har kun kjøpt én gravidkjole, på Zalando, ellers har jeg bare kjøpt ting med en mer riktig passform Men ja, vent til du evnt får behov! Er feks mye mer flatterende på meg med de riktige vanlige klærne enn gravidklær, tror det kommer veldig an på kroppsfasong og høy/lav/bred/smal mage Anonymkode: d9824...50b
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #23 Skrevet 4. juni 2019 Jeg er 17 uker på vei og buksene mine begynner å bli bittelitt trange. Har kjøpt to par mammabukser på HM og en del enklere og rimelige kjoler som ikke ikke er mammaklær. Kjoler med mye stretch eller løse modeller blir nok hva jeg kommer til å bruke mye i sommer og utover høsten. Har gått til innkjøp av blant annet disse kjolene og andre som er lignende de på bildene jeg la ved. Disse kjolene har mer enn nok plass til en voksende mage selvom de ikke er laget som mammaklær. Anonymkode: a1fa6...b47 1
popstar Skrevet 4. juni 2019 #24 Skrevet 4. juni 2019 Jeg hadde bare en gravidjoggebukse jeg brukte hjemme. På jobb gikk jeg i kjoler/skjørt og tights med litt større, lange "genserkjoler" som var vanlige klær.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #25 Skrevet 4. juni 2019 Vedr strømpebukser, så kjøpte jeg bare billige xl på hm og brukte dem bak frem. Mer behagelig enn gravid-strømpebuksene. Anonymkode: 5f527...12d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #26 Skrevet 4. juni 2019 Som de andre sier så kommer det helt an på hvor stor magen din blir og fasong. Jeg er høygravid, men bakfra ser man ikke at jeg er gravid en gang siden all mage er midt foran. Hadde ikke hatt en sjans uten gravidklær. Men du kommer langt med en gravidbukse, tights og strømpebukse. Så kan du evt supplere med en skjorte eller noe. Om du trenger yttertøy avhenger av når på året du har termin. Med sommerbaby trenger man ikke stort... HM har en del greit, ellers er jeg glad i finn og gjorde selv et gravidkleskupp der, zalando har en del også liker jeg seraphine hvis du vil ha noe ekstra bra. Seraphine har også mye fint innen ammeklær. Er ikke så glad i boob sine klær, syns det er mye formløst og stygt og ser raskt utvasket ut... Anonymkode: 724ba...221
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #27 Skrevet 4. juni 2019 Dette er mitt andre barn og er i uke 23. Jeg passer ingen av mine vanlige bukser og gravkdbuksene fra forrige svangerskap ble utslitt. Har kjøpt to gravidbukser på h&M og tre tightser. Mange av genserne og toppene mine passer enda, men de begynner å bli korte foran magen nå. Passer de fleste av de enkle kjolene jeg hadde fra før med litt lengde på, og har kjøpt en del t-skjorter i større størrelse. Er veldig slank til vanlig men har gått opp 6 kilo, fordelt både over hofte/lår, rumpe og mage. Anonymkode: a2640...4c0
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #28 Skrevet 4. juni 2019 Jeg har stort sett brukt et par gravidbukser, eller noen litt løse bukser med strikk. Jeg kjøpte noen lange basis-topper på Cubus, som er ganske strechy, i tillegg til at jeg gikk opp èn str enn jeg vanligvis har hatt, også kjøpte jeg noen cardigans. Måtte kjøpe noe nytt, da jeg ikke hadde noe særlig med cardigans eller lange topper i garderoben min fra før, men syns uansett det var bedre å bruke penger på vanlig klær som kan brukes seinere også. Anonymkode: 3a8fc...943
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #29 Skrevet 4. juni 2019 Anbefaler gravid-/ammeklær fra Boob og på Zalando (godt utvalg). Det beste er om man finner klær som både passer for gravid og ammende. Om du skal kjøpe kun gravidklær, så anbefaler jeg å se det litt an. Jeg kunne i første svangerskap bruke kjolene mine med stretch omtrent til termin. Kjøpte noen få gravidkjoler/-topper som også var ammekjoler. I andre svangerskap kom magen tidligere og ble større, og jeg kjøpte litt mer gravidtøy. Anonymkode: 0ee80...d07
Gjest Albbas Skrevet 5. juni 2019 #30 Skrevet 5. juni 2019 Hvis du tror du skal gå gravid flere ganger kan det være greit å unne deg noen klær i litt kvalitet eller som du trives godt i, så du har til neste gang også. Jeg kjøpte for eksempel en finere kjole første gang, til bruk i selskap, og fikk brukt den totalt 5 ganger i løpet av to svangerskap. Det er mer enn mange andre, dyrere festkjoler jeg har i skapet. Mange gravidkjoler er også ammekjoler så du kan bruke dem lenge. Omslagskjoler fungerer også fint både under svangerskap og amming. Jeg bruker gravidjeans nå etter fødsel også, de er jo kjempebehagelige! De passet riktignok ikke de siste to mnd av svangerskapet, men er supre nå. Mitt tips er å finne noen få klær du liker godt, i stedetfor masse billig du ikke føler deg vel i. Se for eksempel på klær fra Boob, og på Zalando. H&M har skikkelig trasig utvalg.
Gjest WhisperingWind Skrevet 5. juni 2019 #31 Skrevet 5. juni 2019 Eneste jeg kjøpte var skjørt og kjoler med stretch pluss noen maxi kjoler. Hadde en del av disse loosefit buksene med strikk i livet så de brukte jeg også mye. Alle klærne kunne jeg bruke etterpå også. Var heldigvis størst på sommeren da jeg hadde termin så slapp unna med å gå i løse sommerklær.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå