Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er heldigvis passert første trimester og har begynt å tenke på hvordan jeg skal kle meg når magen vokser. Gruer meg til å kjøpe mammaklær jeg kun kan bruke i noen måneder. Liker godt maxi kjoler og litt oversized stil. Nå ønsker jeg å høre andres erfaringer med klær som gravid

Har noen brukt sine vanlige klær gjennom svangerskapet, eller må man gå til innkjøp av masse egne mammaklær? Disse får man vel ikke brukt stort i særlig mange måneder etter fødsel?

Har noen tips til nettbutikkker med fine mammaklær? Stiltips for stor mage tas imot med takk 🙂

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips er å ikke kjøpe for mye, er ikke sikkert du trenger så mye. Jeg er 28 uker og bruker fint alle overdelene mine fortsatt + et par bukser og alle kjolene mine. Jeg har kjøpt en svart og en hvit mammabukse nå for noen uker siden + 2 mamma-tskjorter. Buksene på HM og Lindex. Bruker mye kjoler som jeg hadde fra før, både wrap-kjoler og stretch-kjoler. Nå kan det jo hende jeg vokser mye mot slutten, men vil tro jeg kan bruke det meste av det jeg har. Nå er jeg sånn sett heldig med at jeg går høygravid på sommeren hvor man trenger litt mindre klær.

Ang steder med fine mamma-klær, må jeg innrømme at jeg ikke har funnet så mange.. 

Anonymkode: f8cb3...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å investere i noen mamma-tights og/eller bukser du liker - da kommer du langt med løse eller lange topper og kjoler som passer bra når du ikke er gravid også. Ellers syns jeg det oftere er finere å framheve magen enn å gjemme den bort i oversize klær, så bruker en del topper med stretch, knyter gjerne et belte under puppene om jeg har en kjole/ tunika osv. Av mammaklær syns jeg Boob Design har mye fint, og toppene og kjolene deres funker også til å amme i også, så får forhåpentligvis brukt dem mer enn bare de neste månedene.

Anonymkode: 29377...d9e

• Liker 1
Gjest BethD
Skrevet

Anbefaler deg å kikke på Finn. Mye fint og ikke minst mye bedre for lommeboka,siden det er plagg man bare skal bruke noen mnd. Miljøvennlig også 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte 3 bukser og et par topper. Kjøpte toppene kun fordi alt annet var for lite.

Anonymkode: 9d212...116

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp etter behov, er mitt tips. Mammajeans kjøpte jeg inn tidlig fordi jeg var så oppblåst og det var godt med en bukse som ikke strammet så veldig rundt magen. Også har jeg et par t-skjorter og gensere. Bruker litt av mine egne og, men det er langt i fra alle som tar seg bra ut.. Mange av toppene mine kryper oppover og det er ikke særlig pent når magen tyter ut under. Mens andre topper går det fint med :) Kjolene mine er ganske ubrukelige, fasongen på dem passer rett og slett ikke min nåværende fasong. På vanlige kjoler svinger de gjerne inn ved midjen, det er ikke så ønskelig for meg nå 😛

Så ja, kjøp etterhvert som behovet oppstår. Kjenn etter hva som føles behagelig og se hvordan de sitter på. 

Anonymkode: 55da4...88c

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte 3 bukser og et par topper. Kjøpte toppene kun fordi alt annet var for lite.

Bruker forresten buksene og de ammevennlige toppene fortsatt 6 mnd etter fødsel.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp etter behov er mitt tips.

Jeg er i uke 26 og har kjøpt et par vanlige bukser (nesten alle mine gamle bukser hadde høyt liv og ble for små i uke 14; de med lavt liv og stretch passer fortsatt uten problem), ei turbukse (pga jobb), to bh-er, en sports-bh, to gensere og et skjørt. Mer enn jeg trodde jeg kom til å trenge på dette tidspunktet, men jeg har virkelig fått mage! (Og var en str 32/34 fra før.) 

Genserene, turbuksa, bh-ene og skjørtet var forøvrig fra «vanlig» butikk, bare kjøpt større enn vanlig. (Prøver å kjøpe sånn at der holder ut graviditeten + kan være mulig å bruke etterpå evt. ved å sy inn.) Snart må jeg nok kjøpe noen fler t-skjorter tenker jeg, men jeg bruker de jeg har så langt det går. 

————

-Josefine

Anonymkode: 6d228...3df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte 3-4 svarte thights og lånte en gammel jakke av faren min første gangen jeg var gravid. Ellers brukte jeg bare de lengste toppene/genserne jeg alt hadde, samt maxikjoler eller kjoler/skjørt med stretch. Gikk opp 14 kg og alt var på overkroppen.

Anonymkode: 4b124...84c

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips!

Tror jeg skal skaffe klær etter behov ja. Godt å høre at man ikke nødvendigvis må kjøpe så mange plagg heller, og ligger ganske mye på Finn.

-Ts

AnonymBruker
Skrevet

Zalando har en del fint til rimelig penge. Sist brukte jeg mye skjørt («pencil» i stretch), t-skjorte og cardigan med gravid strømpebukse, går for det samme igjen. Har en del vanlige kjoler som vil passe nesten hele graviditeten og to gravidkjoler liggende. Synes det var greit med noen gravid t-skjorter når magen ble større (så de dekker hele). Kjøpte litt her og der uten at det kostet skjorten, men glad jeg kjøpte litt som gjorde at jeg følte meg vel.

Anonymkode: 78350...f23

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte vanlige overdeler gjennom hele graviditeten, men kjøpte 2 gravidbukser, 1 gravidshorts og noen gravidkjoler. Jeg hadde også en del vanlige løse kjoler og skjørt fra før som jeg kunne bruke hele veien. 

Anonymkode: 3dec6...fa4

AnonymBruker
Skrevet

Ofte trenger man ikke så mye som man tror!

Jeg kjøpte to gravidbukser på HM i uke 18 denne gangen (tredje svangerskap), men har brukt vanlige bukser med stretch som jeg hadde fra før like mye. Synes gravidbuksene har en tendens til å «sagge»...men det kan jo være min kroppsbygning altså. Av topper kjøpte jeg et par ekstra lange singleter og en genser. Og så har jeg en gravid-penkjole til selskap ala bryllup osv fra tidligere svangerskap. Ellers har jeg kun brukt vanlige klær. Litt lange bluser og gensre fungerer godt til og med nå i uke 39.

Anonymkode: 580a9...a2a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte noen gravidbukser som jeg følte meg komfortabel i, noen løsere bukser på Cubus jeg kunne bruke etter fødsel også, ellers gikk det mye i vanlige singletter med cardigans og blazere over. 

Anonymkode: 50762...6c7

Skrevet

Mens jeg ikke har kunnet bruke vanlige klær siden starten av andre trimester. Sikkert lurt å avvente litt, for å se hva slags fasong og størrelse du ender opp med!

Skrevet

har kjøpt inn gravid støpebukser, og litt kjoler/tunikaer på indiska og monkie som jeg også kan bruke etterpå, de har noen gode vide modeller som faller pent uten magen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt fire bukser selv, to dongeri og to joggebukser, bærer lavt og hadde stort ubehag i vanlige bukser veldig tidlig (veldig oppblåst også) så begynte med mamma bukser allerede i uke 10. Har utenom det kjøpt lange singleter og genser, jeg er lang i overkroppen i utgangspunktet så måtte kjøpe nytt for at det skulle dekke magebåndet på buksene. Veldig lite av mine vanlige klær passer lenger. 

Har vært så heldig å arve en del av et par veninner også, så har heldigvis en grei garderobe nå😊

Hva man trenger av mammaklær er jo veldig individuelt, kjøp det du føler du trenger selv😊 Og selv om det er kjipt å kjøpe klær man bare bruker noen måneder må man nesten ha klær på kroppen😉

Anonymkode: 21b9d...dc9

AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2019 den 18.39, snart_bilist skrev:

Jeg er heldigvis passert første trimester og har begynt å tenke på hvordan jeg skal kle meg når magen vokser. Gruer meg til å kjøpe mammaklær jeg kun kan bruke i noen måneder. Liker godt maxi kjoler og litt oversized stil. Nå ønsker jeg å høre andres erfaringer med klær som gravid

Har noen brukt sine vanlige klær gjennom svangerskapet, eller må man gå til innkjøp av masse egne mammaklær? Disse får man vel ikke brukt stort i særlig mange måneder etter fødsel?

Har noen tips til nettbutikkker med fine mammaklær? Stiltips for stor mage tas imot med takk 🙂

Ikke kjøp så mye. Endte opp med to gravidbukser fra HM og ein gravidthights. 

Har ellers kjøpt gode maxikjoler med stretch, en finere joggedress er jeg gikk opp en str, og litt lengre tskjorter med god stretch. Disse klærne kan jeg bruke etter graviditeten også ;)

Anonymkode: 4aeec...715

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte bukser i litt større str. enn jeg vanligvis brukte, og nå er de for små og jeg veier mer enn da jeg var høygravid, haha.

Uansett er det lurt å kjøpe etter behov, og rene mammaklær er det ikke sikkert at du trenger.

Anonymkode: e368d...0af

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en mammabukse ved 11 uker, magen er jo ikke stor men det ble for smalt ved glidelåsen siden jeg bare bruker helt smale bukser. Den gikk bare opp hele tiden, og sånn kan jeg ikke gå 😂 Siden de koster litt og jeg skal bruke de bare en stund sjekket jeg Tise og fant et superkupp. Har nå en del bukser men bruker alle vanlige gensere og topper. Skjuler det enda på jobb, men magen har poppet så det begynner å bli litt vanskelig. Skal kjøpe meg noen singletter som er litt lange, ellers blir jeg å bruke alle omslagskjoler jeg har fra før osv. Må nok kjøpe meg et skjørt eller to, og en shorts men ellers bruke vanlig tøy. Å kjøpe pent brukt er gull, de fleste har jo ikke fått slitt det ut akkurat :) Så tar du enten var på det, eller selger videre. 

Anonymkode: a89fc...3d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...