AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 For dem som har lite peiling når det kommer opp til privat økonomi? Anonymkode: 9512e...8d7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Hvis du betaler innen fristen, kan det være lønnsomt. Hvis du ikke klarer å betale innen betalingsfrist, stay away! Selv bruker jeg Bank Norwegian på de fleste av mine kjøp. Samtidig samler jeg cash points som jeg bruker som delbetaling på flybilletter hos Norwegian. Betaler alltid tilbake innen betalingsfristen. Anonymkode: 36694...713 1
SPOCA Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Ja, så lenge du betaler hele beløpet innen forfall er det helt klart det. De pengene jeg får igjen i cashback/kickback er jo penger jeg ellers ikke ville fått igjen om jeg ikke brukte kredittkort. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Hvis du ikke har peiling på privatøkonomi ville jeg styrt unna. Det er lett å trå feil når man ikke har peiling. Anonymkode: c2e21...2e8 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Bruker bare kredittkort på ferie i utlandet, og betaler selvfølgelig innen forfall. Hvis du har lite eller ingen kontroll på privat økonomi så styrer du unna kredittkort. Anonymkode: 9520c...55d 2
thinkywinky Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 Jeg bruker utelukkende kredittkort. Har flere kredittkort fra ulike tilbydere jeg jevnlig bruker som gir forskjellige fordeler. Vil jeg anbefale det til andre? Ikke nødvendigvis. Du må ha kontroll på økonomien og være strukturert. Er du det er kredittkort svært lønnsomt. Vurder om du har kontroll nok, og les deg evt opp før du bestiller og tar de i bruk. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har peiling på privatøkonomi ville jeg styrt unna. Det er lett å trå feil når man ikke har peiling. Anonymkode: c2e21...2e8 TS Lært nå haha, jeg trå grovt feil endte opp med 49 000,- i gjeld, fy faen, men lærte nå. Heldigvis kommer ferie pengene nå og de skal dekke 96% av gjelden. I tillegg til skattepengene. Skal aldri bruke noe kredittkort igjen. Ikke for alle. Er 23 bra at jeg lærte så tidlig. Anonymkode: 9512e...8d7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 Om en ikke har styring på privatøkonomien, så er det ikke noe smart å skaffe seg det. Anonymkode: bf6fa...805 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 Hvordan kan det være lønnsomt å bruke kredittkort? Det er vel renter på samtlige. Anonymkode: 831d9...e47
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #10 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan det være lønnsomt å bruke kredittkort? Det er vel renter på samtlige. Anonymkode: 831d9...e47 Det er ikke renter når du betaler innen fristen. Anonymkode: 47c8d...0a0 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #11 Skrevet 2. juni 2019 Hvis du ikke har peiling på privatøkonomi bør du styre unna kredittkort Anonymkode: a5cac...8cf 1
ajarRun Skrevet 2. juni 2019 #12 Skrevet 2. juni 2019 Tenk Norwegian kortet. Du får 1% på kjøp opp til 100k og 0.5% på resten. Så hvis du bruker 150 000 på kortet på et år får du 1250 i cash point. Ikke veldig fantastisk egentlig... Men hvis du kjøper flybilletter er det jo en del mer. Du får 4% på Low Fare og 10% på flex. Hvis du kjøper mye flex kan det fort være lønnsomt. 20 000 på flex biletter på et år er 2000 i cash point. Men fortsatt, det er ikke ekstremt lønnsomt. Du har kort som Coop Mastercard som gir 1% på alt opp til 250 000, og det er forsåvidt et fint kort (bruker det noen ganger til å betale regninger via Payr, for 1% tilbake på regninger). Men det er fortsatt bare 2500. Men det er fortsatt ikke snakk om mye penger. Ya Bank sitt fantastiske kredittkort har bltit gjort om til søppel, før kunne man få 4-5% rabatt på dagligvarer, nå får man bare tilbud på bedritne overprisede nettbutikker. Flexi Visa tilbyr 4% på klær og sko, elektronikk, sportsutstyr eller bensinstasjoner. Dette kan være verdt mye for enkelte. Men det er begrenset til maks 200 per måned og 2000 per år. Mitt favorittkort er SAS Eurobonus Mastercard. Betaler regninger med det, slik at jeg får rundt 5000 eurobonuspoeng i måneden. Da får jeg annenhver måned en gratis innenlandsreise med SAS. Dette kan være verdt ganske mye hvis man reiser oppi nord. Mye mer enn et par tusen i året. I tillegg gir det gratis oppgradering til Plus på bonusbilletter når man har tjent 50 000 EB siste året. Dette kortet koster penger, men jeg synes det er vel verdt det på grunn av fordelene. Så, med en god strategi kan man spare en del penger, men det blir ofte ikke snakk om mer enn noen få tusenlapper i året. Risikoen er jo ganske mye høyere. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #13 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har SAS Mastercard som jeg egentligen bruker på alle kjøp, samler en god del bonuspoeng på dette så har vel ca 5-7 "gratis" bonusreiser i året. Men jeg har ikke mer i kredittgrense enn at jeg kan betale hele regningen på en lønn. Anonymkode: b2d6a...fc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå