AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Del Skrevet 2. juni 2019 Broren min har funnet seg en muslimsk dame. Jeg ønsker å gi henne en bunad og sydd sammen med en hijab. Det synes jeg det er en fin gave til henne som snart har bursdag. Når feiret 17.mai sammen synes hun bunaden min var min og at hun ønsket seg én. Nå skal jeg og mannen min gifte oss, og da tenkte jeg at det kan være en fin anledning for henne å bruke den. Jeg fortalte dette til venninnene mine og de synes dette var en god idè, men moren min var sterk kritisk til dette. Hun mener man ikke bør legge til tilbehør som ikke passer til bunaden. Jeg på min side synes min mor er gammeldags, særlig når venninnene mine synes det er greit. Hva mener dere? Anonymkode: 9c846...b67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Del Skrevet 2. juni 2019 Passer like fint som bikini til hijab. Anonymkode: b5205...751 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Del Skrevet 2. juni 2019 Nei Anonymkode: 6cedf...4e1 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Del Skrevet 2. juni 2019 Absolutt! Synes det er utrolig flott med hijab til bunad. Ser bedre ut enn de hårklypene og enkelte av frisyrene noen velger å gå med 😄 Anonymkode: 68925...fab 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Del Skrevet 2. juni 2019 Nei, kulturkræsj- Anonymkode: 1b9fb...857 39 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Del Skrevet 2. juni 2019 Begge plagene passer fint sammen. Det er bare å finne en bunad som bruker skaut og bytte den ut med hijab. Anonymkode: 8152d...475 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Del Skrevet 2. juni 2019 Ja. Anonymkode: 6a4b2...e7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #8 Del Skrevet 2. juni 2019 Det kan da umulig bli fint hvis du skal sy de sammen? Hvordan har du tenkt å gjøre det? Anonymkode: 8bb1a...bd0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 2. juni 2019 #9 Del Skrevet 2. juni 2019 Selvfølgelig kan folk bruke hva de vil av klær. Synes mange bunader passer fint med skaut/hijab. Man må bare heve seg over hva enkelte mener. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #10 Del Skrevet 2. juni 2019 Jeg ser ikke noe problem med å bruke hijab til bunaden. Men å gi bursdagsgave til 20-30 000 er jo helt vanvittig!! 😮 Anonymkode: 833db...7aa 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #11 Del Skrevet 2. juni 2019 Ja, men gjerne en hijab med bunadsmønster. Det er noen få som selger slike og det er dritkult! Folk brukte skaut til bunaden før i tida også Anonymkode: d39ba...f74 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palme Skrevet 2. juni 2019 #12 Del Skrevet 2. juni 2019 Har sett flere med bunadsmønter på hijab. Veldig fint. Men altså, en gave til 40 000 kr til kjæresten til broren din??? Den reagerer jeg mer på... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jolene Skrevet 2. juni 2019 Populært innlegg #13 Del Skrevet 2. juni 2019 Absolutt ikke greit. Hijab og bunad er ikke plagg som skal kombineres. Da kan hun heller bruke det skautet som egentlig er til bunaden. Kan hun ikke det, har hun ingenting med en bunad å gjøre. Bunader skal ikke utvannes på grunn av en såkalt religiøs overbevisning. 49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vanlig fyr Skrevet 2. juni 2019 #14 Del Skrevet 2. juni 2019 Kommer vel an på hvilken type hijab hun bruker. Jeg mener det handler om det estetiske og ikke det moralske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 2. juni 2019 #15 Del Skrevet 2. juni 2019 Nei for guds skyld. Må passe på at vi ikke tilpasser bunaden. Norsk er norsk. Her er noen fine alternativer som hverken rasister eller bunadspoliti kan si noe på 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #16 Del Skrevet 2. juni 2019 3 minutter siden, kaleidoskop skrev: Nei for guds skyld. Må passe på at vi ikke tilpasser bunaden. Norsk er norsk. Her er noen fine alternativer som hverken rasister eller bunadspoliti kan si noe på Nå får du gi deg, man er da ikke rasist bare fordi man ikke synes det er greit med hijab til bunad. Anonymkode: e0732...8a9 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavurit Skrevet 2. juni 2019 #17 Del Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå får du gi deg, man er da ikke rasist bare fordi man ikke synes det er greit med hijab til bunad. Anonymkode: e0732...8a9 Hvorfor skulle ikke det være greit da? Hva slags andre grunner er grunnlaget ditt for å ikke syntes det er "greit". 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 2. juni 2019 #18 Del Skrevet 2. juni 2019 Ikke noe problem å bruke hijab til bunad. Hårbøyle og øreringer er heller ikke tradisjonelt tilbehør, men det er det mange som bruker til bunad. Hijab er mer historisk korrekt enn utslått hår og rød leppestift. Men i likhet med andre i tråden her reagerer jeg på at det var da en voldsomt til dyr gave, selv om jeg forstår at jeg ikke har noe med det. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #19 Del Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, Lavurit skrev: Hvorfor skulle ikke det være greit da? Hva slags andre grunner er grunnlaget ditt for å ikke syntes det er "greit". Fordi hijab er et politisk plagg som ikke hører hjemme sammen med bunad. Anonymkode: e0732...8a9 30 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #20 Del Skrevet 2. juni 2019 Tusen takk for flotte innspill. Hele familie er med på en gave til henne. Det er ikke bare meg, men vi er flere som tenker å gi henne bunaden, da hun har blitt endel av familien vår. Det er sant 40.0000 blir delt på flere personer i familien, så regningen vår nok 3-4 tusen hver. Gaven skulle egentlig vært gitt når hun giftet seg, men bedre sent enn aldri. Anonymkode: 9c846...b67 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå