Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg pleier vanligvis å finne på en årsak for å ta meg "fri" jobben, vanligvis 10 dager i året. Nå har jeg muligheten til å ta meg "fri" 24 dager ettersom bedriften har blitt IA-bedrift.

Jeg er tomt for idéer nå. Jeg trenger hjelp til å finne en årsak for å skulke jobben imorgen.

Hva skal jeg si til sjefen imorgen?

Anonymkode: 2089c...44e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig og si at du skulker!

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

«Siden vi har blitt en IA-bedrift vil jeg gjerne utnytte systemet og bli hjemme i dag»

Anonymkode: 48bad...f2b

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt mange unnskyldninger tidligere, forskjølelse, dårlig mage, feber etc. Jeg trenger inspirasjon fra andre angående hva de sier for skulke jobben

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

«Siden vi har blitt en IA-bedrift vil jeg gjerne utnytte systemet og bli hjemme i dag»

Anonymkode: 48bad...f2b

Skulle gjerne ha sagt det. Men det kan jeg ikke gjøre. Si gjerne en grunn slik at jeg kan ta fri hele neste uke. Ettersom jeg kan ta fri hele 8 dager sammenhengende.

Skrevet

Si at du ikke ønsker å jobbe mer. Da får du fri lenge.

• Liker 35
Skrevet

"Jeg er syk og kan dermed ikke komme på jobb i dag".

• Liker 9
Skrevet

Vondt i viljen.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Violetta skrev:

Det er ingen selvfølge. Jeg kan si at jeg ønsker å jobbe, men jeg får nødvendigvis ikke jobbe for det.

Anonymkode: c6c6e...013

AnonymBruker
Skrevet

Bedriftene skjønner fort tegninga når du gjenntakene tar alle sykedager som fri dager. De ser et mønster i det. Til slutt bli du nok innkalt til samtale. 

Anonymkode: cf0bc...5d2

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Violetta skrev:

Da får jeg ikke lønn. Beklager for at jeg skrev det direkte, men det er vanlig at folk skulker jobben. Det skal ikke overraske noen, siden det var inneklemt dag. Ønsker jeg å være på hytta et par dager til. Derfor tenker det er greit å ta seg fri fra jobben ("skulke").

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingen selvfølge. Jeg kan si at jeg ønsker å jobbe, men jeg får nødvendigvis ikke jobbe for det.

Anonymkode: c6c6e...013

Nei den veien er nok ikke utfallet det samme nødvendigvis.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får jeg ikke lønn. Beklager for at jeg skrev det direkte, men det er vanlig at folk skulker jobben. Det skal ikke overraske noen, siden det var inneklemt dag. Ønsker jeg å være på hytta et par dager til. Derfor tenker det er greit å ta seg fri fra jobben ("skulke").

Det er dette du har fått feriedager til, men det må avtales på forhånd som oftest.

Anonymkode: 2424e...101

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bedriftene skjønner fort tegninga når du gjenntakene tar alle sykedager som fri dager. De ser et mønster i det. Til slutt bli du nok innkalt til samtale. 

Anonymkode: cf0bc...5d2

Det er akkurat derfor jeg ikke tar 12, men 10 dager eller 8 dager. Disse tas i periode der bedriften har liten aktivitet, så da påvirker ikke dette bedriften i særlig grad. I tillegg pleier jeg å skifte jobb hvert 3-4.år da har de ikke mange år for å kartlegge eller finne et mønster.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dette du har fått feriedager til, men det må avtales på forhånd som oftest.

Anonymkode: 2424e...101

Jeg forstår hvorfor folk reagerer såpass mye. Det er helt vanlig å ta seg fri fra jobben ("skulke"), når man ønsker det. Jeg ønsker litt variasjon i årsakene mine. Vær så snill og fokuserer heller på hva jeg bør si til sjefen istedet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel åpenbart hva intensjonen til denne tråden er, men for å svare saklig er det bare å informere om at man er syk og at man derfor ikke har anledning til å komme på jobb. Dersom man er pålagt til å informere per telefon må dette gjøres. 

Anonymkode: 3c2bd...323

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si du har fått akutt moralsk forfall. Og nei, det er IKKE vanlig at folk skulker. Hvis dine venner har en kultur for dette sier det mer om dere. Uff. Jeg håper du blir tatt. Det er slike som deg som undergraver slike ordninger og gjør at de kan risikere å bli borte. 

Anonymkode: 4fbaa...27a

• Liker 24
Skrevet

Egenmeldingdager er til dager man ikke er i stand til å gå på jobb. Ønsker du fri, så får du bruke en feriedag. Går jo ikke ann å bare ikke gå på jobb for man ikke vil 😳

• Liker 18
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan si du har fått akutt moralsk forfall. Og nei, det er IKKE vanlig at folk skulker. Hvis dine venner har en kultur for dette sier det mer om dere. Uff. Jeg håper du blir tatt. Det er slike som deg som undergraver slike ordninger og gjør at de kan risikere å bli borte. 

Anonymkode: 4fbaa...27a

Det er nokså vanlig at folk skulker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Det er nokså vanlig at folk skulker.

Det er faktisk trist, men sant.

Anonymkode: 1560a...57c

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...