AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Hvordan skrev dere den? Har sett på tidligere eksamensoppgaver og da står det:Du skal iverksette forebyggende og behandlende tiltak for denne pasienten innen ansvars- og kompetanseområdet til helsefagarbeideren. Hva vil du gjøre, hvordan vil du gjøre det, og hvorfor vil du gjøre det slik? Beskriver dere hver minste ting? Fra jeg går inn døren til jeg er ferdig hos pasienten? Som for eksempel "Ringer på dørklokken for å vise at jeg kommer. Tar på skotrekk og spriter hendene ..... blabla" eller lager dere en slags tiltaksplan? eller skriver dere bare konkrete tiltak? Anonymkode: 3c178...8d3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Du skal gjøre som du skrev der. Fra du kommer inn til du takker for deg. Og begrunning. Anonymkode: de5e3...081
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skal gjøre som du skrev der. Fra du kommer inn til du takker for deg. Og begrunning. Anonymkode: de5e3...081 Ok. Tusen takk for svar Anonymkode: 3c178...8d3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 https://forum.kvinneguiden.no/topic/1277956-jeg-forstår-ikke-helt-eksamensoppgaven-helsefagarbeidere/?tab=comments#comment-23413500 Anonymkode: ce0eb...a33
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skrev dere den? Har sett på tidligere eksamensoppgaver og da står det:Du skal iverksette forebyggende og behandlende tiltak for denne pasienten innen ansvars- og kompetanseområdet til helsefagarbeideren. Hva vil du gjøre, hvordan vil du gjøre det, og hvorfor vil du gjøre det slik? Beskriver dere hver minste ting? Fra jeg går inn døren til jeg er ferdig hos pasienten? Som for eksempel "Ringer på dørklokken for å vise at jeg kommer. Tar på skotrekk og spriter hendene ..... blabla" eller lager dere en slags tiltaksplan? eller skriver dere bare konkrete tiltak? Anonymkode: 3c178...8d3 I min tid så brukte vi hva hvordan og hvorfor skjema og der måtte vi presisere klokkeslett og tidsbruk og hver minste lille bevegelse som å banke på døra og ønske god morgen, å sprite hender, å hjelpe pasient opp av sengen, å hjelpe med skotøy osv. HVA -hva vi skulle gjøre HVORFOR -hvorfor vi skulle gjøre det HVORDAN -hvordan det skulle utføres Men i min tid var jo fagprøven mye større så da ble planleggingsdelen mye større også. Jeg husker jeg hadde hjemmehjelp hos en bruker med hjerneskade, stell av to separate pasienter med CP, noe hjelp i hjemmet med en pasient med parkinson og dusj hos et ektepar med det som inkluderer. De fulgte meg fra kl.08-15 med kun 30min pause og noterte hver minste ting jeg gjorde og sa, eller IKKE gjorde eller sa. Anonymkode: f3c42...43a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 ja også aktivitet som jeg måtte planlegge og gjennomføre for to brukere. Anonymkode: f3c42...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå