Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har merket at når folk svarer på innlegg (jeg gjør det selv også!), så kverrulerer man ofte istedenfor å gi tips (f.eks: spm.: "skal jeg ha gul sminke?" svar:"nei!! ikke bruk sminke!!").

Skjønner?

I slike tilfeller synes jeg man heller skal la være å svare.

Jeg synes det er ok at tråder sporer litt av, for av og til kan man få litt andre perspektiver på temar.

Ja, det var bare det jeg ville si. :) Noen som skjønner hva jeg mener?

Jeg mener ikke å provosere noen, men jeg må si at jeg av og til blir litt lei meg av svar jeg får.

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Du må ikke være så "redd for å provosere noen" - hilsen søs som farger håret!!

Men ja. Svar på spørsmålet -ikke kritiser de valgene folk gjør. Litt avsporing er greit, men synes moderator bør oftere dele tråder.

Skrevet

Jeg vet...men er du enig da? At folk ofte bare gir sin mening uten å gi tips?

Farget håret? Hva slags farge?

Gjest Anonymous
Skrevet

Fysj, nå må vi dele tråden her :ler:

Joda, jeg skjønner hva du mener, men det er vel ikke alltid like lett å holde kjeft? Og folk har jo lett for å bli litt for ivrig.

Skal skjerpe meg!

Hvilken farge da? :tunge1:

Gjest SumoBryter
Skrevet

Ja jegh forstår hva du mener!!! Jeg blir faktisk veldig ofte lei i meg av den type svar, så lei i meg faktisk at jeg syns det blir tortur av meg selv å lese, så da blir jeg feig og dropper å lese flere svar, ellers blir jeg så sinna.

Skrevet

Enig! Jeg har faktisk laget tråder eller fulgt med på tråder som jeg synes er spennende, men så har jeg latt være å følge med videre fordi det er så mye "kjas".

Men det er lett å spore av ja! Og man blir ivrig! Det er jo koselig med innlegg og svar. Det er jo derfor vi er her. :)

Gjest StoreSky
Skrevet

Jeg mener også at folk er litt for kverulerende når de svarer. Men man må også tørre å få svar man ikke liker...

Tenker på spørsmål om feks saltvannsinnlegg kontra silikon. Så er det mange (og jeg..) som istede for å svare på det de spør etter, sier at "du bør ikke ta å legge noenting inn, du er nok fin som du er" - når de lurer på hva de skal legge inn...

Muligens dårlig eksempel, men men.

svar: honning blond -håper jeg..se tråd på velvære! :wink:

Skrevet

Det er det jeg mener! Hvis jeg f.eks er fast innstilt på å putte inn innlegg, så er jeg det. Da vil jeg ikke ha moralprek liksom. Da hadde jeg heller spurt: skal skal ikke.

Gjest SumoBryter
Skrevet

Ja, det er jo liksom ingen sin business hva man selv ønsker å gjøre med livet sitt og pengene sine.

Det er så irriterende med sånne svar som skal få deg til å ombestemme deg eller føle deg dårlig.

Mye moral prekner ute å går og jeg føler at de som gir dem må vel være kjempe fornøyde med seg selv når de syns de har rett til å preke moral til andre.

Bare en liten moral preken om moral prekner :ler:

Skrevet

Det er litt vanskelig å bestemme hvordan folk skal svare på innlegg, for det kan man aldri.. Det vil alltid komme slike svar som er litt utenfor og gjerne kverulerende :) Men jeg er til dels enig. Men av og til er det jo greit å påpeke ting som er litt på siden nettopp fordi det likevel er litt relevant på sin måte og kaster nye lys over saken.

Dobbelttråd dette her altså? ...Jeg farger også håret mitt akkurat nu! Rødt :-) Det er jättegøy!!

Skrevet

Dobbelttråd dette her altså? ...Jeg farger også håret mitt akkurat nu! Rødt  :-) Det er jättegøy!!

Ja, dette er to tråder i en! Ti fluer i ett smekk! :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, slik kan det gå når man har det moro.

Ble farginga bra? Dette ble for meg til slutt en påminnelse om at jeg må til frisøren. Helst med en gang :hår:

Skrevet

Jeg sitter jaffal enda med fargen i håret (henna) :)

Det blir nok ganske spitzy!

Gjest Anonymous
Skrevet

Gul sminke????Fysj, bruk heller grønn!!! :hoho:

Gjest gjest1
Skrevet

Har opplevd masse pes med dreadsa mine som f.eks "hvordan skal jeg vaske dem?" "Æææææsj dreads er sååå uflidd på en kvinne assa!!!"

:ler:

Gjest Aurélie
Skrevet

Det du beskriver, lillesky, forekommer i alle tråder her inne. Å f.eks. poste et innlegg hvor en spør om noe konkret, tolker folk flest som en forespørsel om å komme med sin subjektive mening om temaet, og de bryr seg ikke nødvendigvis med å svare på spørsmålet.

Skrevet

En ting som jeg har bitt meg merke i er noe som jeg synes er ennå særere, nemlig brukere som har en hang til å svare på tråder de ikke har forutsening for å gi meningsfulle svar på.

Eksempler (så blir det enklere å forstå):

Tråden heter: "Ble dere skuffet da dere fikk vite kjønnet på ultralyd?"

Svar: "Vi så ikke kjønnet på ultralyd" Eller "vi ville ikke vite hvilket kjønn det var"

:roll:

Et annet:

"Hva skjedde på Big Brother i går, jeg fikk ikke sett episoden"

Svar: " Jeg så heller ikke på BB i går." eller "jeg følger ikke med på BB"

Hva er vitsen med å skrive sånne svar?

Særlig på et par av de andre forumene jeg frekventerer :sjenert: er det mye av det, ikke fullt så ille her på KG gudkjelov. Det blir jo bare meningsløst trådfyll.. :roll: .. og irriterende (sikkert) for trådstarter som klikker seg inn for å se etter svar og så er det bare svada der.

.. kjøpte hårfarge i går jeg, men har ikke fått tid til å farge ennå.

Har forresten funnet en fin for meg som vil være blond, men ikke unaturlig lyseblond.. en farge som heter "pineapple". Nutrisse tror jeg. :Nikke:

Gjest synseren
Skrevet

Jeg tror vi kommmer videre når vi belyser saken fra flere sider :wink:

Skrevet

Enig med dere, det er ganske dumt når tråden sporer helt av. Spør man om man skal ha saltvannsinnlegg eller silikon har man bestemt seg. Da trenger man ikke moralprekener... Men vi har vel alle skrevet ting og tang i tråder som egentlig ikke hørte hjemme der. Tror slikt forekommer i alle forum...

Og jeg har aldri hatt hårfarge i håret mitt jeg. :ler:

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg synes også det er merkelig at brukere som ikke har noen interesse for temaet i en tråd gidder å svare.

F.eks. Hvilken farge skal jeg farge håret mitt med?

Svar: Vet ikke, jeg er skallet.

Hva synes du om siste episoden av Frustrerte Hustruer?

Svar: Vet ikke, har ikke fjernsyn og folk som har fjernsyn er dumme og teite.

Dette er jo eksempler jeg enda ikke har sett her, men det er ikke langt unna enkelte av svarene her. :-? :roll::ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...