Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min sin yngre søster døde i går. Han er 10 år og det føles naturlig å ta han med i begravelsen, men moren hennes nekter oss å komme i begravelsen fordi min eks har sendt meg noen flørtete meldinger (som jeg ikke har svart på.), hva gjør jeg ? Vil jo selvfølgelig respektere hennes ønske, samtidig som jeg syns det er kjempe viktig for sønnen min. Sønnen min har heller aldri fått lov å være hos de pga samme greiene, og har derfor ikke ett veldig nært forhold til søstera. 

Anonymkode: fe7c0...964

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lar dere være å gå. Hadde sønnen din hatt et nært forhold til sin søster ville jeg trolig svart annerledes, men så lenge situasjonen er som den er så legger du bare sten til byrden for barnets mor dersom dere dukker opp. 

• Liker 28
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han kan vel gå i begravelsen sammen med sin far og sin fars familie.

Anonymkode: dcb80...5d8

Var det jeg også tenkte. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener barnas far?

I en slik situasjon ville jeg i alle tilfeller respektert foreldrene som har mistet et barn. Uansett hvor urimelige de er. 

Enten latt han gå med faren og farens familie. Eller sørget for at han minnet og sørget på annen måte. Dette er ikke dagen for å stå på krava. 

Anonymkode: 31bc0...e4e

• Liker 46
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sønnen min sin yngre søster 

Din datter med andre ord?

Anonymkode: af825...e75

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 188e3...1fe

• Liker 9
Skrevet

Nekter dere, eller deg? Enig med de andre her at sønnen kan bli med faren, du trenger ikke å være med. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det som om det er sønnens halvsøster på farssiden. Siden TS skriver om «barnets mor» er det enkelt å forstå at TS ikke er moren. 

TS hva sier faren til dette?

Anonymkode: 01ff6...9a9

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Her må far og stemor bli enig. 

Hold deg unna, ikke din sak hvem som er ønsket og ikke ønsket i begravelsen. 

Anonymkode: 188e3...1fe

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hennes sønns fars barn med ny dame.

Vil virkelig ikke far ha sønnen sin der?

• Liker 6
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Far tar med barnet. Du holder deg unna. 

Skrevet

Man kan bli helt satt ut av hva folk skal 'krangle' om i en sorgens stund,makan! Håper din sønn kan få gå i begravelsen sammen med sin far.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

En begravelse i en kirke er offentlig arrangement og er helt fritt i å gå. Ingen kan nekte deg adgang i kirken....

Anonymkode: 6a554...8a7

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes faktisk din sønn har vel så mye rett til å ta farvel med sin halvsøster som alle andre. Her må moren klare å se forbi sin egen sjalusi.

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min sin yngre søster døde i går. Han er 10 år og det føles naturlig å ta han med i begravelsen, men moren hennes nekter oss å komme i begravelsen fordi min eks har sendt meg noen flørtete meldinger (som jeg ikke har svart på.), hva gjør jeg ? Vil jo selvfølgelig respektere hennes ønske, samtidig som jeg syns det er kjempe viktig for sønnen min. Sønnen min har heller aldri fått lov å være hos de pga samme greiene, og har derfor ikke ett veldig nært forhold til søstera. 

Kondolerer! Så trist å høre. 😢 Hvorfor døde hun? Varme tanker fra meg. 🌷

Anonymkode: c9e3b...8c5

AnonymBruker
Skrevet

En begravelse i en kirke er offentlig arrangement og er helt fritt i å gå. Ingen kan nekte deg adgang i kirken....

Anonymkode: 6a554...8a7

Det er ett par som nettopp har mistet et barn, mener du virkelig at Ts skal presse seg på kun fordi hun kan?!

Anonymkode: 742dc...b24

• Liker 43
AnonymBruker
Skrevet

Det ser ikke ut til at far er en omsorgsperson å regne med, så her ville jeg vurdert å finne noen andre til å følge din sønn til begravelsen hvis mulig. Har han en besteforelder, tante/onkel eller en voksen venn han stoler på som eventuelt kan følge? Men husk å spørre far/stemor om han får lov til å komme sammen med en annen voksen. Jeg kjenner at foreldrene nesten bare må tåle at han kommer, men dersom de lager en kjempescene i selve begravelsen og virkelig får ham til å føle seg totalt uønska og uelska i en så sårbar situasjon kan det traumatisere sønnen din dypt. 

Anonymkode: de59d...b13

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...