AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Det er hyggelig å lese at sykepleiere er de som er mest fornøyde med lønnen sin. Blant annet tjener helsesøstre 3 milioner i året. Dette bør enhver sykepleier være fornøyd med. I tillegg så tjener gjennomsnittlig (spesial)sykepleier 630.000 kroner i året, og vanlig sykepleier tjener 550.000 i året. I følge undersøkelsen sies at det er de med lav ansiennitet som er minst fornøyde, men de med høy ansiennitet er meget fornøyde med lønnen og arbeidsvilkårene. Hva skyldes at sykepleiere er fornøyde med lønnen? Anonymkode: 42128...851 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Bare noen kommentarer/rettelser: Én helsesøster/helsesykepleier tjener 3 mill, og hun er nærmest rikskjendis blandt ungdommer. Ellers er resten av helsesøstrene jo spesialsykepleiere, og tjener dermed rundt 630k. Anonymkode: 16287...3ac 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare noen kommentarer/rettelser: Én helsesøster/helsesykepleier tjener 3 mill, og hun er nærmest rikskjendis blandt ungdommer. Ellers er resten av helsesøstrene jo spesialsykepleiere, og tjener dermed rundt 630k. Anonymkode: 16287...3ac Det er flere sykepleiere som tjener millioner i året, ikke bare én. Spørsmålet er hvorfor sykepleiere er fornøyde med lønnen sin. Anonymkode: 42128...851
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er flere sykepleiere som tjener millioner i året, ikke bare én. Spørsmålet er hvorfor sykepleiere er fornøyde med lønnen sin. Anonymkode: 42128...851 Jeg trodde greia med sykepleiere var at de IKKE er fornøyd med lønna jeg da.... Anonymkode: cf2ac...900 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trodde greia med sykepleiere var at de IKKE er fornøyd med lønna jeg da.... Anonymkode: cf2ac...900 Det er nettopp det som er feil. De fleste er FORNØYDE med lønnen. Anonymkode: 42128...851
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 De er fornøyd med lønnen fordi de kan leve meget godt av den. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Sykepleiere tjener fra 410-500 000 i grunnlønn, spesialsykepleiere tjente fra 450-530 000 kr. Så kommer tillegg for ubekvem arbeidstid på toppen. Anonymkode: 4981a...304 4
l86 Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 Kan du linke til undersøkelsen som viser at sykepleier er de som er mest fornøyd med lønnen? 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepleiere tjener fra 410-500 000 i grunnlønn, spesialsykepleiere tjente fra 450-530 000 kr. Så kommer tillegg for ubekvem arbeidstid på toppen. Anonymkode: 4981a...304 knapt nok lønn til å ha råd til å kjøpe den billigste leiligheten i f.eks. Oslo altså? Anonymkode: 867d0...9f6 1
Dumi Skrevet 2. juni 2019 #10 Skrevet 2. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er flere sykepleiere som tjener millioner i året, ikke bare én. Spørsmålet er hvorfor sykepleiere er fornøyde med lønnen sin. Anonymkode: 42128...851 Kilder? Hvem og hvor mange sykepleiere tjener en million i året? Mi venninne som er sykepleier vil gjerne, gjerne vite! 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #11 Skrevet 2. juni 2019 Hvis du går inn i linken til utdanning.no så vil du se at de best betalte er mannlige spesialsykepleiere i privat sektor, som kan tjene 620 000 kr, så ut som det utgjorde rundt 30 000 i fordel med å være mann... Så kommer evt tillegg for ubekvem arb.tid, som julAften, 17. mai og langfredag samt fotballturneringen til sønnen din i helga når alle andre har fri. Så start med å foreta kjønnsskifte... Anonymkode: 4c473...d7b 3
ErGlad Skrevet 2. juni 2019 #12 Skrevet 2. juni 2019 8 minutter siden, Dumi skrev: Kilder? Hvem og hvor mange sykepleiere tjener en million i året? Mi venninne som er sykepleier vil gjerne, gjerne vite! Jeg tror TS, tenker folk med høye stilling. Typisk direktører, ledere og rådgivere med sykepleieutdanning. Disse tjener gjerne betydelig mer enn en vanlig sykepleier. Jeg forstår godt at sykepleiere er fornøyde med lønnen sin, da de har muligheten til å jobbe overtid. Dette er en absolutt en gode! 2
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #13 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går inn i linken til utdanning.no så vil du se at de best betalte er mannlige spesialsykepleiere i privat sektor, som kan tjene 620 000 kr, så ut som det utgjorde rundt 30 000 i fordel med å være mann... Så kommer evt tillegg for ubekvem arb.tid, som julAften, 17. mai og langfredag samt fotballturneringen til sønnen din i helga når alle andre har fri. Så start med å foreta kjønnsskifte... Anonymkode: 4c473...d7b Evt. start med å bli spesialsykepleier i privat sektor. Tilbring deretter like mange timer på jobben som menn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #14 Skrevet 2. juni 2019 33 minutter siden, Husholdning1 skrev: Evt. start med å bli spesialsykepleier i privat sektor. Tilbring deretter like mange timer på jobben som menn. Jeg kan love deg at mine mannlige spesialsykepleier-kollegaer på samme nivå som meg (uten annet ansvar enn det jeg selv har) ikke tilbringer et minutt mere på jobb enn det jeg gjør! Og ja, jeg jobber selv i privat sektor og har lønn deretter. Anonymkode: 4c473...d7b 1
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #15 Skrevet 2. juni 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan love deg at mine mannlige spesialsykepleier-kollegaer på samme nivå som meg (uten annet ansvar enn det jeg selv har) ikke tilbringer et minutt mere på jobb enn det jeg gjør! Og ja, jeg jobber selv i privat sektor og har lønn deretter. Anonymkode: 4c473...d7b Nå var det ikke deg personlig vi snakket om heller, så hvilken relevans har det? Det er nok ikke utenkelig at menn jobber mer heltid, og at de jobber mer på tidspunkter med tillegg. En nokså naturlig følge av at menn sjeldnere har hovedomsorg for barn. Endret 2. juni 2019 av Husholdning1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #16 Skrevet 2. juni 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan love deg at mine mannlige spesialsykepleier-kollegaer på samme nivå som meg (uten annet ansvar enn det jeg selv har) ikke tilbringer et minutt mere på jobb enn det jeg gjør! Og ja, jeg jobber selv i privat sektor og har lønn deretter. Anonymkode: 4c473...d7b Da bryter arbeidsgiveren din loven. Det er ulovlig å forskjellsbehandle baser på kjønn. Kanskje du skal gjøre en ekstra innsats så får du bedre betalt? Jeg har selv bedre betalt enn flere kolleger og det er fordi når man spør etter noen som kan jobbe overtid og gjøre en ekstra innsats så svarer jeg alltid ja. Alltid. Jeg har kolleger som elsker å gå tidlig, jobber aldri overtid, og de får mindre ved lokale lønnsforhandlinger. Anonymkode: 5b7bf...270
Husholdning1 Skrevet 2. juni 2019 #17 Skrevet 2. juni 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da bryter arbeidsgiveren din loven. Det er ulovlig å forskjellsbehandle baser på kjønn. Kanskje du skal gjøre en ekstra innsats så får du bedre betalt? Jeg har selv bedre betalt enn flere kolleger og det er fordi når man spør etter noen som kan jobbe overtid og gjøre en ekstra innsats så svarer jeg alltid ja. Alltid. Jeg har kolleger som elsker å gå tidlig, jobber aldri overtid, og de får mindre ved lokale lønnsforhandlinger. Anonymkode: 5b7bf...270 Vedkommende skriver vel ikke noe sted at de har forskjell i lønn på hennes arbeidsplass. Endret 2. juni 2019 av Husholdning1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #18 Skrevet 9. juni 2019 Det er strengt tatt ingen hemmelighet at sykepleiere er fornøyde med lønnen sin. Det er vel bare arbeidsforholdene de klager på og ikke lønnen. Anonymkode: 42128...851 2
AndreasBR Skrevet 9. juni 2019 #19 Skrevet 9. juni 2019 På 2.6.2019 den 12.24, AnonymBruker skrev: knapt nok lønn til å ha råd til å kjøpe den billigste leiligheten i f.eks. Oslo altså? Anonymkode: 867d0...9f6 Er det en rettighet å kjøpe leilighet? 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2019 #20 Skrevet 9. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er strengt tatt ingen hemmelighet at sykepleiere er fornøyde med lønnen sin. Det er vel bare arbeidsforholdene de klager på og ikke lønnen. Anonymkode: 42128...851 Stemmer ikke. Sykepleiere har en belastende jobb og burde ha enda høyere grunnlønn. Anonymkode: 9b77f...e74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå