AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Jeg jobber i en butikk, og idag skulle jeg åpne. For første gang forsov jeg meg skikkelig. Jeg var ikke på jobb før to timer etter åpningstiden. Om sjefen merker dette, tenker jeg at det er lurt å si ifra i forkant. Jeg har også litt dårlig samvittighet for det. Om sjefen ikke merker det. Da har jeg jo ikke komt forsent i sjefens øyne, og sjefen har derfor ingenting "i mot" meg. Der igjen er det dårlig unnskyldning å si "jeg hadde tenkt til å si det til deg... "om sjefen konfronterer meg med det. Bør jeg si ifra? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 9a7c3...4bd
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Dette kommer til å bli oppdaget. Det bør du si fra om. Anonymkode: 65220...815 23
FrankDrebin Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Du bør absolutt si ifra, det blir flaut om sjefen din finner det ut, og så har du ikke sagt noe. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kommer til å bli oppdaget. Det bør du si fra om. Anonymkode: 65220...815 Hvorfor tror du det blir oppdaget? Anonymkode: 9a7c3...4bd
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Der hvor jeg jobber (senter) varsler vekterne ifra til daglig leder hvis butikkene ikke har åpnet til normal tid, og så får butikken bot. Vet ikke hvordan opplegg du har i deres butikk Anonymkode: b0dcc...22f 9
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du det blir oppdaget? Anonymkode: 9a7c3...4bd Fordi en butikk som skulle vært åpen, er stengt i to timer. Er det ingen kunder, ingen form for registrering av aktivitet i butikken til vanlig osv, så er det vel en sjanse for at det ikke oppdages. Dersom det nå er kunder som vanligvis bruker butikken i åpningstidene, salg som registreres, og annet, så vil sjefen oppdage det dersom det er unormal aktivitet. Stamkunder vil selvsagt legge merke til ta butikken er stengt, gjerne ta kontakt med sjef, ansatte osv å forhøre seg om hvorfor det var stengt. Hvorfor tror du at det ikke vil bli oppdaget? Anonymkode: 65220...815 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Der hvor jeg jobber (senter) varsler vekterne ifra til daglig leder hvis butikkene ikke har åpnet til normal tid, og så får butikken bot. Vet ikke hvordan opplegg du har i deres butikk Anonymkode: b0dcc...22f Dette er bare en bensinstasjon.. Er redd for at sjefen skjekker tidspunkt på alarmen. Tror det er den eneste måten dette blir oppdaget på. Med mindre faste kunder har sendt melding på FB. -ts Anonymkode: 9a7c3...4bd
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 10 minutter siden, FrankDrebin skrev: Du bør absolutt si ifra, det blir flaut om sjefen din finner det ut, og så har du ikke sagt noe. Drit flaut... Vet bare ikke hvordan jeg skal si det. Det er bare så dumt -ts Anonymkode: 9a7c3...4bd
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 Det kan jo være noen klager til sjefen, fordi de har vært der ved åpningstid, og ikke fikk kjøpt noe de skulle ha. Anonymkode: 06e91...429 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #10 Skrevet 2. juni 2019 Vel, du må jo bare si det. Uansett tror jeg sjefen vil sette pris på at du er ærlig, kontra at han/hun finner det ut på annet vis. Det er vel bedre å si fra enn å gå rundt å være nervøs og ha dårlig samvittighet? Anonymkode: b0dcc...22f 13
punkyB Skrevet 2. juni 2019 #11 Skrevet 2. juni 2019 Du bør jo selvsagt si fra. Det å forsove seg er en tabbe men det å prøve å lure seg unna ansvaret er jo å ikke utføre jobben din på riktig måte. Du må ta ansvar for dine handlinger. Så bør du jo heretter sørge for å ha vekking som fungerer så det ikke skjer igjen. For hvis dette skjer en gang så vil jeg regne med at det går greit - men gjentar det seg er det ikke greit. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juni 2019 #12 Skrevet 2. juni 2019 Gjør det til en vane å si fra NÅR situasjonen oppstår. F.eks. du merker du har forsovet deg, står opp og sender e-post med en gang. "Oi, beklager jeg har forsovet meg, blir ca X timer forsinket, men er på vei nå". Klart du skal si fra. Faren for å bli oppdaget bør ikke være med i diskusjonen en gang. Hadde jeg vært sjefen din og oppdaget selv at du hadde forsovet deg med to timer hadde du fått advarsel. Hadde du sagt fra når situasjonen oppstod kunne jeg truffet tiltak, og du hadde fått beskjed om at slikt ikke skal skje, men ingen advarsel med mindre det skjedde igjen svært raskt.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #13 Skrevet 2. juni 2019 2 timer forsinket på en bensinstasjon?? Du blir garantert oppdaget. Hadde det vært 2 minutter så hadde det vært noe annet. Du skal vel ha trekk i lønn når du har mistet 2 timer. Nei si ifra. Bedre å ha ditt på det rene. Anonymkode: fb7ad...e15 7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #14 Skrevet 2. juni 2019 Jeg er daglig leder og har nettopp sagt opp en arbeidstaker på grunn av dette. Da vi fikk boten fra senterledelsen. Anonymkode: 5cd1c...75a 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #15 Skrevet 2. juni 2019 Du burde jo ringt med en gang du våknet! Anonymkode: c020d...006 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #16 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har gjort an kurs det samme, 2 timer og 10 min sein. Gav selvsagt beskjed til sjefen. Jobbet der mange år etter. Litt klein stemning en stund, men etterhvert gikk det helt fint, og jeg var alltid sjef når daglig leder var borte. Anonymkode: 83790...902 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #17 Skrevet 2. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er daglig leder og har nettopp sagt opp en arbeidstaker på grunn av dette. Da vi fikk boten fra senterledelsen. Anonymkode: 5cd1c...75a Du sa opp en arbeidstaker fordi vedkommende kom for sent, eller fordi vedkommende ikke sa ifra om det? Litt drøyt å si opp noen pga noe sånt, spesielt om det aldri har skjedd tidligere. Anonymkode: 7f6bd...865 4
FantasDick Skrevet 2. juni 2019 #18 Skrevet 2. juni 2019 Omg, den er ille! 2 timer for sent på en bensinstasjon. Du må si fra til sjefen, herregud. Det blir vel oppdaget uansett. Alarm, stempling, åpnet skift i kassen etc? 4
FrankDrebin Skrevet 2. juni 2019 #19 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Drit flaut... Vet bare ikke hvordan jeg skal si det. Det er bare så dumt -ts Anonymkode: 9a7c3...4bd Selvsagt ikke noe moro. Men si ifra, beklag og tilby å ta det igjen (selv om det forventes er det greit å komme dem i forkjøpet). 2
Gjest Vanlig fyr Skrevet 2. juni 2019 #20 Skrevet 2. juni 2019 Du bør lære deg dette med en gang: du skal alltid være ærlig og ryddig med arbeidsgiver når det kommer til slike ting. Hvis arbeidsgiver finner ut at du har holdt tilbake informasjon vil all tillit forsvinne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå