AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Jeg begynner alltid å spotte melllom 4-7 dpo og frem til mensen som kommer ca. 9dpo - slik er det hver måned. Noen som også pleier å spotte så tidlig etter EL men som har blitt gravid? Evt. noen som pleier å spotte men som har «blitt kvitt det» ved kosthold/kosttilskudd/annet? Anonymkode: b1b68...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Jeg begynte med det etter første fødsel. Før det spottet jeg bare dagen før mensen. Så da vi prøvde på nummer 2 tenkte jeg mye på denne spottingen og analyserte og Gud ved hva. Spottet jeg tenkte jeg at den prøveperioden var kjørt. Så skulle jeg på ferie, hadde spottet den syklusen også, men tok likevel en test før jeg reiste. Testet da med tidligtest ca 3 dager før IKM og den var negativ. Var ikke overrasket. Men noen dager inn i ferien så var mensen fortsatt ikke kommet, og med det kom også en del symptomer på graviditet og gravid var jeg! Den syklusen var lik de andre med tanke på spotting. Anonymkode: 879eb...574
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg begynte med det etter første fødsel. Før det spottet jeg bare dagen før mensen. Så da vi prøvde på nummer 2 tenkte jeg mye på denne spottingen og analyserte og Gud ved hva. Spottet jeg tenkte jeg at den prøveperioden var kjørt. Så skulle jeg på ferie, hadde spottet den syklusen også, men tok likevel en test før jeg reiste. Testet da med tidligtest ca 3 dager før IKM og den var negativ. Var ikke overrasket. Men noen dager inn i ferien så var mensen fortsatt ikke kommet, og med det kom også en del symptomer på graviditet og gravid var jeg! Den syklusen var lik de andre med tanke på spotting. Anonymkode: 879eb...574 Så bra, og takk for at du deler. Hvor tidlig startet du å spotte? Hvor lang tid tok det fra dere startet prøvingen på nr 2 og til det klaffet? ☺️ Anonymkode: b1b68...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Jeg sluttet å spotte da jeg startet med b6 vitamin.. Før det spottet jeg fra eggløsning, til mensen. Anonymkode: 7deb3...829
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Spotting og kort lutealfase er sjelden et godt tegn. Hatt det sånn i to prøveperioder og ble ikke gravid så lenge det var sånn. Men signerer forslaget om B6, vel verdt et forsøk. Gjerne 40-80 mg. Spør etter Pyridoksin på apoteket så får du tabletter med 40 mg. Jeg tok også Vitex sammen med b6 en periode. Fikk orden på lutealfasen i løpet av 3 mnd og ble gravid den 4. mnd Anonymkode: e8ede...6a1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sluttet å spotte da jeg startet med b6 vitamin.. Før det spottet jeg fra eggløsning, til mensen. Anonymkode: 7deb3...829 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Spotting og kort lutealfase er sjelden et godt tegn. Hatt det sånn i to prøveperioder og ble ikke gravid så lenge det var sånn. Men signerer forslaget om B6, vel verdt et forsøk. Gjerne 40-80 mg. Spør etter Pyridoksin på apoteket så får du tabletter med 40 mg. Jeg tok også Vitex sammen med b6 en periode. Fikk orden på lutealfasen i løpet av 3 mnd og ble gravid den 4. mnd Anonymkode: e8ede...6a1 Har lest litt nå og vurderer å prøve wild yam og b6- vitamin i første omgang, og evt. Vitex dersom spottingen vedvarer. Er jo tross alt i 10 pp, så skader vel ikke å prøve 🤔 Anonymkode: b1b68...ee6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra, og takk for at du deler. Hvor tidlig startet du å spotte? Hvor lang tid tok det fra dere startet prøvingen på nr 2 og til det klaffet? ☺️ Anonymkode: b1b68...ee6 Begynte ca rundt antatt eggløsning, hadde sykluser på 25 til 32 dager. Tok etterhvert eggløsningstest, og det klaffet den måneden. Det var i PP 9, brukte 8 PP på nummer 1 Anonymkode: 879eb...574
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Sporter mellom el og mens, men ikke de gangene jeg har blitt gravid. Gravid med nr 3 nå, ingen problemer. Gravid på første forsøk. Anonymkode: aab44...688
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sporter mellom el og mens, men ikke de gangene jeg har blitt gravid. Gravid med nr 3 nå, ingen problemer. Gravid på første forsøk. Anonymkode: aab44...688 Åå, blir optimistisk når jeg hører dette 😄 Hvilken dpo pleier spottingen å starte, og hvor lang er lutealfasen? Og har du brukt lang tid på å bli gravid? Anonymkode: b1b68...ee6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Åå, blir optimistisk når jeg hører dette 😄 Hvilken dpo pleier spottingen å starte, og hvor lang er lutealfasen? Og har du brukt lang tid på å bli gravid? Anonymkode: b1b68...ee6 Det varerer med kanskje 4-5 dager før mens? Har ikke notert det ned. Sykluser på 25-26 dager, lutealfasen er nok 14 dager, altså helt vanlig. Får eggløsningsslim ganske raskt etter at mensen er ferdig, så det går liksom slag i slag. Ble gravid på første forsøk med nr 1, tredje forsøk med nr 2 og første forsøk på nr 3.. så spottingen har nok ikke noe å si for fruktbarheten min i alle fall. Anonymkode: aab44...688
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det varerer med kanskje 4-5 dager før mens? Har ikke notert det ned. Sykluser på 25-26 dager, lutealfasen er nok 14 dager, altså helt vanlig. Får eggløsningsslim ganske raskt etter at mensen er ferdig, så det går liksom slag i slag. Ble gravid på første forsøk med nr 1, tredje forsøk med nr 2 og første forsøk på nr 3.. så spottingen har nok ikke noe å si for fruktbarheten min i alle fall. Anonymkode: aab44...688 Tusen takk for at du deler 😄🙌🏻 Anonymkode: b1b68...ee6
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #12 Skrevet 4. juni 2019 Jeg spotter alltid mellom EL og mensen. Spottingen kan starte alt fra 3 dpo til 10 dpo. Fikk stort sett mensen 13 dpo. Spottet også måneden jeg ble gravid (4 pp). Da startet det 6 dpo resulterte i en frisk gutt! Anonymkode: dad5b...dd7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2019 #13 Skrevet 5. juni 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg spotter alltid mellom EL og mensen. Spottingen kan starte alt fra 3 dpo til 10 dpo. Fikk stort sett mensen 13 dpo. Spottet også måneden jeg ble gravid (4 pp). Da startet det 6 dpo resulterte i en frisk gutt! Anonymkode: dad5b...dd7 Skjønner at jeg ikke trenger å være så stresset for denna spottingen likevel 🙌🏻 Håper det klaffer her snart også! 😄 Anonymkode: b1b68...ee6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå