Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner alltid å spotte melllom 4-7 dpo og frem til mensen som kommer ca. 9dpo - slik er det hver måned.

Noen som også pleier å spotte så tidlig etter EL men som har blitt gravid? Evt. noen som pleier å spotte men som har «blitt kvitt det» ved kosthold/kosttilskudd/annet?

Anonymkode: b1b68...ee6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med det etter første fødsel. Før det spottet jeg bare dagen før mensen. Så da vi prøvde på nummer 2 tenkte jeg mye på denne spottingen og analyserte og Gud ved hva. Spottet jeg tenkte jeg at den prøveperioden var kjørt. Så skulle jeg på ferie, hadde spottet den syklusen også, men tok likevel en test før jeg reiste. Testet da med tidligtest ca 3 dager før IKM og den var negativ. Var ikke overrasket. Men noen dager inn i ferien så var mensen fortsatt ikke kommet, og med det kom også en del symptomer på graviditet :) og gravid var jeg! Den syklusen var lik de andre med tanke på spotting. 

Anonymkode: 879eb...574

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med det etter første fødsel. Før det spottet jeg bare dagen før mensen. Så da vi prøvde på nummer 2 tenkte jeg mye på denne spottingen og analyserte og Gud ved hva. Spottet jeg tenkte jeg at den prøveperioden var kjørt. Så skulle jeg på ferie, hadde spottet den syklusen også, men tok likevel en test før jeg reiste. Testet da med tidligtest ca 3 dager før IKM og den var negativ. Var ikke overrasket. Men noen dager inn i ferien så var mensen fortsatt ikke kommet, og med det kom også en del symptomer på graviditet :) og gravid var jeg! Den syklusen var lik de andre med tanke på spotting. 

Så bra, og takk for at du deler. Hvor tidlig startet du å spotte? Hvor lang tid tok det fra dere startet prøvingen på nr 2 og til det klaffet? ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet å spotte da jeg startet med b6 vitamin.. 

Før det spottet jeg fra eggløsning, til mensen. 

Anonymkode: 7deb3...829

AnonymBruker
Skrevet

Spotting og kort lutealfase er sjelden et godt tegn. Hatt det sånn i to prøveperioder og ble ikke gravid så lenge det var sånn.

Men signerer forslaget om B6, vel verdt et forsøk. Gjerne 40-80 mg. Spør etter Pyridoksin på apoteket så får du tabletter med 40 mg.

Jeg tok også Vitex sammen med b6 en periode. Fikk orden på lutealfasen i løpet av 3 mnd og ble gravid den 4. mnd

Anonymkode: e8ede...6a1

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å spotte da jeg startet med b6 vitamin.. 

Før det spottet jeg fra eggløsning, til mensen. 

Anonymkode: 7deb3...829

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spotting og kort lutealfase er sjelden et godt tegn. Hatt det sånn i to prøveperioder og ble ikke gravid så lenge det var sånn.

Men signerer forslaget om B6, vel verdt et forsøk. Gjerne 40-80 mg. Spør etter Pyridoksin på apoteket så får du tabletter med 40 mg.

Jeg tok også Vitex sammen med b6 en periode. Fikk orden på lutealfasen i løpet av 3 mnd og ble gravid den 4. mnd

Anonymkode: e8ede...6a1

Har lest litt nå og vurderer å prøve wild yam og b6- vitamin i første omgang, og evt. Vitex dersom spottingen vedvarer. Er jo tross alt i 10 pp, så skader vel ikke å prøve 🤔

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, og takk for at du deler. Hvor tidlig startet du å spotte? Hvor lang tid tok det fra dere startet prøvingen på nr 2 og til det klaffet? ☺️

Begynte ca rundt antatt eggløsning, hadde sykluser på 25 til 32 dager. Tok etterhvert eggløsningstest, og det klaffet den måneden. Det var i PP 9, brukte 8 PP på nummer 1

AnonymBruker
Skrevet

Sporter mellom el og mens, men ikke de gangene jeg har blitt gravid. Gravid med nr 3 nå, ingen problemer. Gravid på første forsøk.

Anonymkode: aab44...688

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sporter mellom el og mens, men ikke de gangene jeg har blitt gravid. Gravid med nr 3 nå, ingen problemer. Gravid på første forsøk.

Åå, blir optimistisk når jeg hører dette 😄 Hvilken dpo pleier spottingen å starte, og hvor lang er lutealfasen? Og har du brukt lang tid på å bli gravid?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åå, blir optimistisk når jeg hører dette 😄 Hvilken dpo pleier spottingen å starte, og hvor lang er lutealfasen? Og har du brukt lang tid på å bli gravid?

Det varerer med kanskje 4-5 dager før mens? Har ikke notert det ned. Sykluser på 25-26 dager, lutealfasen er nok 14 dager, altså helt vanlig. Får eggløsningsslim ganske raskt etter at mensen er ferdig, så det går liksom slag i slag.

Ble gravid på første forsøk med nr 1, tredje forsøk med nr 2 og første forsøk på nr 3.. så spottingen har nok ikke noe å si for fruktbarheten min i alle fall.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varerer med kanskje 4-5 dager før mens? Har ikke notert det ned. Sykluser på 25-26 dager, lutealfasen er nok 14 dager, altså helt vanlig. Får eggløsningsslim ganske raskt etter at mensen er ferdig, så det går liksom slag i slag.

Ble gravid på første forsøk med nr 1, tredje forsøk med nr 2 og første forsøk på nr 3.. så spottingen har nok ikke noe å si for fruktbarheten min i alle fall.

Tusen takk for at du deler 😄🙌🏻 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spotter alltid mellom EL og mensen. Spottingen kan starte alt fra 3 dpo til 10 dpo. Fikk stort sett mensen 13 dpo. Spottet også måneden jeg ble gravid (4 pp). Da startet det 6 dpo :) resulterte i en frisk gutt!

Anonymkode: dad5b...dd7

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spotter alltid mellom EL og mensen. Spottingen kan starte alt fra 3 dpo til 10 dpo. Fikk stort sett mensen 13 dpo. Spottet også måneden jeg ble gravid (4 pp). Da startet det 6 dpo :) resulterte i en frisk gutt!

Anonymkode: dad5b...dd7

Skjønner at jeg ikke trenger å være så stresset for denna spottingen likevel 🙌🏻

Håper det klaffer her snart også! 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...