AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #1 Skrevet 2. juni 2019 Dette er sårt for meg. Min datter på 12 år går stort sett alene i fritiden. Det hadde vært greit det, hvis hun trivdes med det, men jeg vet du heller vil være med venner. Nå er det tivoli her vi bor. Hun har sendt ut mld på Snap om noen vil dra. Ingen respons. Hun sitter som regel hjemme med mobilen sin. Hun virker å trives på skolen, og lærer sier hun virker å ha det veldig bra. Da skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke har venner på fritiden... er det slik at ungdommen møtes sjelden idag? Sitter de mye hjemme med mobilen? Anonymkode: bf3ec...301
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Spør henne da ? 🤷♀️🤔 Anonymkode: 1dd8d...13b
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Hva sier lærerne i forhold til venner i friminuttene da? Anonymkode: 3bf46...c53
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier lærerne i forhold til venner i friminuttene da? Anonymkode: 3bf46...c53 Lærerne sier at hun er med venner og har det bra. Mistenker at det bare ser sånn ut på overflaten pga at hun er rundt dem, men at hun ikke er inkludert skikkelig. Det er dårlig miljø blant jentene i klassen. Jeg har spurt min datter mange ganger, hun sier bare at hun har det bra. TS Anonymkode: bf3ec...301
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lærerne sier at hun er med venner og har det bra. Mistenker at det bare ser sånn ut på overflaten pga at hun er rundt dem, men at hun ikke er inkludert skikkelig. Det er dårlig miljø blant jentene i klassen. Jeg har spurt min datter mange ganger, hun sier bare at hun har det bra. TS Anonymkode: bf3ec...301 Sånn høres det ut for meg også. Jenter’s mobbing er ofte mer usynlig, og uttrykker seg som utfrysning. Veldig stygt, og veldig vondt for den det gjelder. Ofte er det gjerne en eller to som får alle med på det også. Synes du skal spørre henne. Skolen vil helst ikke innrømme det når sånt forekommer. Ble selv mobbet fra barnehagen og ut videregående (hver dag). Skolen la bare skylda på meg, og fikk det til å virke som det var min egen feil. Sa ikke så mye hjemme heller. Mamma slo veldig mye, så jeg ville ikke fortelle om hvordan det gikk på skolen i det hele tatt. Anonymkode: 2d360...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 Du har ikke vurdert å snakke med henne ang. det? Eller evt. bytte skole? Anonymkode: 3eee6...b47
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Jeg hadde det slik. Jeg så ut til å ha det kjempefint på skolen, snakket med alle, var med folk i alle friminutt. Men jeg var alltid alene på fritiden, en del av meg turde ikke å ta kontakt med folk, tilfelle de ikke likte meg og en annen del ønsket at andre skulle ta kontakt, ikke bare meg. Så da ble det til at jeg var alene på fritiden. Dette førte igjen til at jeg ble mer usikker på folk og fikk bekreftet at jeg ikke var god nok til å være venn med. Mamma snakket mye med meg, lurte på hva hun kunne gjøre, om jeg ville snakke med noen andre (psykolog), jeg sa nei, sa jeg hadde det bra. Vel, jeg skulle ønske jeg tok tak da jeg var 12, for dette fortsatte. Jeg hadde fortsatt venner på skolen på u.skolen og vgs, men var alene på fritiden. Jeg har nå sosial angst, som godt kan hende at startet allerede da. Det er ikke sikkert at det er slik med din datter, men jeg turde ikke være ærlig med mamma fordi jeg ikke ville at noen, selv ikke henne, skulle se at det var ting jeg ikke fikk til Anonymkode: 863b8...729
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå