AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jeg mener ikke at det er noe galt i å være aseksuell, (Jeg lurer på om jeg kan være det selv). Med en «forstyrrelse» så mener jeg på en måte at kanskje personen har mistet interesse for sex grunnet at det bare forbindes med noe negativt (særlig hos de som har opplevd overgrep, voldtekt eller grenseoverskridelser). Sex kan jo da bli knyttet til noe farlig og skremmende, fremfor noe behagelig og spennende. Ikke at det er noe diagnose, men at det på en måte kan være en forklaring på hvorfor mennesker kan være aseksuelle. At aseksualitet faktisk er et resultat av negative erfaringer som gjør at man mister interesse for å ha sex? Hva tenker dere om det? Anonymkode: c89f7...06c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener ikke at det er noe galt i å være aseksuell, (Jeg lurer på om jeg kan være det selv). Med en «forstyrrelse» så mener jeg på en måte at kanskje personen har mistet interesse for sex grunnet at det bare forbindes med noe negativt (særlig hos de som har opplevd overgrep, voldtekt eller grenseoverskridelser). Sex kan jo da bli knyttet til noe farlig og skremmende, fremfor noe behagelig og spennende. Ikke at det er noe diagnose, men at det på en måte kan være en forklaring på hvorfor mennesker kan være aseksuelle. At aseksualitet faktisk er et resultat av negative erfaringer som gjør at man mister interesse for å ha sex? Hva tenker dere om det? Anonymkode: c89f7...06c Å ha angst for sex vs å være aseksuell er ulike ting. Har du angst for sex, blir du fortsatt kåt på kjæresten, men klarer kanskje ikke ha sex. Er du aseksuell, forbinder du i liten grad andre folk med sex, og du synes selv ikke kjæresten er sexy. Anonymkode: 1d822...7a8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ha angst for sex vs å være aseksuell er ulike ting. Har du angst for sex, blir du fortsatt kåt på kjæresten, men klarer kanskje ikke ha sex. Er du aseksuell, forbinder du i liten grad andre folk med sex, og du synes selv ikke kjæresten er sexy. Anonymkode: 1d822...7a8 Jeg er ikke enig. Jeg tror ikke ts snakker om å være nervøs for å ha sex her, jeg tror h*n snakker om å være så traumatisert rundt sin egen og andres seksualitet at man rett og slett «skrur av» alle former for seksualitet. I praksis vil da man da bli aseksuell, og selv om det ikke vil være det samme «fenomenet», vil det sannsynligvis framstå likt for både personen selv og de rundt. Oddsmessig vil da en del av de som selv mener/sier de er aseksuelle, egentlig bare ha «fortrengt» seksualiteten sin som følge av traumer. Anonymkode: f9042...dad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå