Gå til innhold

Vil de fleste menn ha yngre damer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmm. I følge viteskapen så ser kvinner biologisk sett etter menn som kan forsørge, men det finnes mange som ikke er med rike menn likevel. Og en annen ting, hvis vi skal evolusjonere oss så må vi jo ikke holde fast på det som hjernen ville for 2000 år siden... :P

Anonymkode: 061ec...8c7

Men er litt treige, vet du. Lite tilpasningsdyktige. Det kommer tydelig fram hos disse som roper og skriker om kravstore kvinner som må senke kravene. Det faller dem ikke inn å gjøre en innsats for å bli mer konkurransedyktig ;) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
27 minutter siden, hind skrev:

Men er litt treige, vet du. Lite tilpasningsdyktige. Det kommer tydelig fram hos disse som roper og skriker om kravstore kvinner som må senke kravene. Det faller dem ikke inn å gjøre en innsats for å bli mer konkurransedyktig ;) 

Ja det er igrunn dumt å klage på at andre har preferanser. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ingen tvil om at det er pirrende med yngre damer. Jeg tenker ikke på fast forhold når jeg tenker på ei jente som er 15-20 år yngre. Men å ha sex med ei som er en del yngre er pirrende og fristende... Så lenge alle er voksne og gjør det av fri vilje - så må det være helt ok tenker jeg... for ordens skyld så vet jeg om damer som har hatt seg med menn som er 20 år + yngre for sex skyld... så vi er nok i samme båten... 

Anonymkode: ffc7e...7f5

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

20190602_002954.jpg

Anonymkode: 2d5a5...922

Det er det menn liker å tro. Jeg er 23 og synes mennene på min alder og opp til ca 27 er de flotteste :) Etter det går det nedover for menn som for kvinner. 

Anonymkode: 5ca99...f41

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det menn liker å tro. Jeg er 23 og synes mennene på min alder og opp til ca 27 er de flotteste :) Etter det går det nedover for menn som for kvinner. 

Skalaen er helt sann og stemmer med min erfaring. Menn peaker mellom 30-40 år. Da er man mere mann og økonomien er mye bedre. Kvinner blir nedrent av menn fra 18-25. Vi peaker forskjellig og det er det naturlige grunner til. Handler i stor grad om biologi.

Anonymkode: 5c4c7...dd5

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

20190602_002954.jpg

Anonymkode: 2d5a5...922

Kilde? 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skalaen er helt sann og stemmer med min erfaring. Menn peaker mellom 30-40 år. Da er man mere mann og økonomien er mye bedre. Kvinner blir nedrent av menn fra 18-25. Vi peaker forskjellig og det er det naturlige grunner til. Handler i stor grad om biologi.

En mann på 48 er mer attraktiv enn både menn og kvinner på 30 år, sier skalaen. Men den er helt sann? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Trolltunge skrev:

En mann på 48 er mer attraktiv enn både menn og kvinner på 30 år, sier skalaen. Men den er helt sann? 

Hvis du leser skalaen ser du at menn er absolutt på topp når de er 36. Så finnes det individuelle forskjeller, men jevnt over er menn på sitt mest attraktive i midten av 30 årene. Det stemmer bra med mindre observasjoner også. Jenter er på topp når de er 23. 

• Liker 2
Skrevet

Syns jenter og damer kan være deilige på hvert sitt vis, enten de er 16 eller 50. Kunne for ordens skyld ikke vært i et forhold med noen under 20 eller ei på 50..

Selv er jeg over 30, men må innrømme at jevnaldrende damer og oppover er mindre aktuelt, fordi jeg føler de er langt mer voksen enn meg.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du leser skalaen ser du at menn er absolutt på topp når de er 36. Så finnes det individuelle forskjeller, men jevnt over er menn på sitt mest attraktive i midten av 30 årene. Det stemmer bra med mindre observasjoner også. Jenter er på topp når de er 23. 

Det er kanskje mulig at menn er på topp når de er 36 og jenter 23, men skalaen i helhet ser absolutt ikke riktig ut. 

Skrevet

Jeg har rundet 40, og har ingen sperrer når det gjelder alder i seg selv, men det er klart, det skal jo fungere mentalt, ikke bare fysisk, så jeg ser ikke for meg at det er så mange 18 åringer som ville matchet. Heller ikke 70 åringer. 

Jeg leter ikke etter en partner å få barn med. Hvis jeg gjorde det, hadde jeg nok vært mer selektiv på alder. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, FrodeF skrev:

Din målgruppe er 55+

For noe tull. Jeg er førti, og er sammen med en kvalitetsmann på 35, og han anser oss for å være på samme alder, og velger meg fremfor smekre jenter i tjueåra, som han lett kunne fått.  Og jeg kunne lett fått noen som er yngre enn han også, men nå var det han som passa best. 

Anonymkode: bbf76...3de

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg som er i 40 årene har ikke sjans på de i min alder? 

Anonymkode: 8071b...f09

Som mann i 40-åra så er det ikkje noko problem for meg å vere med ei jamnaldrande dame eller eldre dame. Problemet er jo at det ikkje er så mange damer i den alderen ein tykkjer har gjort ein god jobb i møte med alderen og som er single. Vi snakkar subpar form og fasong, kvitta seg med nysgjerrigheit, leiken og det barnslege i seg. Blitt creature comforts med drinkar på storbyferie eller ei strand i staden for telt og friluftsliv.

Når eg møter damer i 40-åra som har behaldt desse eigenskapane så blir ofte konklusjonen at eg godt kunne levd med den dama. Men så veit no desse damene og at dei er gull og dei er no ikkje dei enklaste å erobre. Som regel finn dei noko å plukke på meg så det blir ikkje meg...

Då er det større utvalg blant dei yngre damene.

Så for min del er alderen underordna så lenge dama har dei rette eigenskapane eg ser etter.

Anonymkode: 3860e...956

• Liker 1
Skrevet

Menn, som kvinner finner attraktive, har valgmuligheter - både for kortsiktige og langsiktige relasjoner. For langsiktige relasjoner er det kvinnen som må kvalifisere seg i konkurranse med andre kvinner. Da blir menns preferanser avgjørende. Typisk er disse knyttet til fruktbarhet, attraktivitet og ikke minst tegn på seksuell lojalitet. Dog er det slik at tidligere adferd er en god indikator på fremtidig adferd. Det er da ikke overraskende at kvinner i 40-årene, som har levd singellivet, muligens har barn fra tidligere forhold og fortsatt ser seg selv som attraktiv 23 åring får problemer med å finne en attraktiv mann. En attraktiv mann i slutten av 30-årene har ingen problemer med å finne seg ei som et 10-12 år yngre hvis han vil - det være seg for en natt eller mer.

Sukker og Tinder forsterker bare adferd som folk allerede er disponert for - det være seg hypergami, promiskuøsitet, behov for bekreftelse osv. Etter mitt skjønn er tilstedeværelse på Tinder ol en diskvalifiserende faktor hvis en søker en langsiktig relasjon.

Kvinner bruker i dag ofte sex først til å etablere en relasjon. Det virker mot sin hensikt for langsiktige relasjoner. Hvert forsøk senker seksuell verdi, øker risikoen for sykdommer, abort og barn, samt at måneder og år går til umotiverte kortsiktige relasjoner.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer alltid på, når menn er i forhold med yngre jenter; Føler de seg ikke veldig gamle, når dama er 15-20 år yngre? Og når dere er sammen med hennes venner som er like gamle som henne, føler de seg ikke veldig gamle da?

Jeg kjenner et par der dama er 10 år yngre enn typen, hun slenger ofte bemerkninger til han om hvor gammel han er i forhold til henne. "Husk, jeg vil alltid være 10 år yngre enn deg" osv.

En ting til; Hvis hun er 20 år yngre, er dere ikke redd for at hun vil finne seg en på sin egen alder, når hun synes at du har blitt for gammel?

Jeg kjenner til ei som dumpa fyren etter noen år og fant seg en på sin egen alder. Hun var fortsatt ung, han var da blitt såpass gammel at å finne ei ung dame igjen virket håpløst.

Anonymkode: 35e1e...09e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neitakk, jeg vil heller ha en ung mann på 25 enn en på 40. Menn bare liker å tro at de blir finere med åra, men det gjør de ikke :)

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

Ninab82, mod

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer alltid på, når menn er i forhold med yngre jenter; Føler de seg ikke veldig gamle, når dama er 15-20 år yngre? Og når dere er sammen med hennes venner som er like gamle som henne, føler de seg ikke veldig gamle da?

Nei, det ser ikke slik ut. Jeg tror det er en markant forskjell på menn og kvinner.

Mannen jeg treffer nå er 15 år eldre enn meg. Han holder seg riktignok eksepsjonelt godt.

Han føler seg veldig ung sammen med meg, og det har han bemerket. Det har selvsagt noe med at jeg er yngre og ser yngre ut, men jeg tror en del av det har med personlighet og kroppsspråk å gjøre også. Og at jeg som person har noen egenskaper som kan stå veldig i kontrast til de mange opplever i langvarige forhold/ekteskap. 

Jeg har ofte stusset over det du bemerker - at de heller ikke føler seg gamle i møte med partnerens venner. Jeg tror de fleste mennesker føler seg yngre enn de er, og opplever at livet raser forbi fortere enn de selv klarer å henge med. For menn er nok dette enda sterkere, de føler et slags tap av livskraft, og er nok flinkere til å overbevise seg selv om at du "kun er så gammel som du føler deg". 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting til; Hvis hun er 20 år yngre, er dere ikke redd for at hun vil finne seg en på sin egen alder, når hun synes at du har blitt for gammel?

Jeg tror flere tenker dette, men er forsiktige med å si det høyt. Kjæresten kan fleipe med det, men hvis jeg bekrefter at det jo kan være en mulighet, blir han litt stresset. 

Anonymkode: b9b2e...016

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sagt det i lignende tråder også. Hvis jeg skal bli sammen med noen nå, så vil helst finne noen på min egen alder. Jeg har passert 50 og vil eventuelt ha et forhold som forhåpentlig vis varer resten av livet. Da tenker jeg. Fy så kjedelig det blir når jeg går av med pensjon og er sammen med en dame som er ti år yngre. Da vil det si at hun skal jobbe lenge til, mens jeg er hjemme. Nei, jeg vil ha noen som er noen lunde i samme alder, for da er vi også på noen lunne på lik hylle her i livet.

Men jeg tror ikke det bare er menn som søker nedover i alder. Når jeg ser på dating-appene, så ser jeg mange kvinner som kun søker yngre partnere. Det vil si opp til sen egen alder, men gjerne 10 år yngre. Så jeg tror ikke dette kun er et mannsfenomen 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det ser ikke slik ut. Jeg tror det er en markant forskjell på menn og kvinner.

Mannen jeg treffer nå er 15 år eldre enn meg. Han holder seg riktignok eksepsjonelt godt.

Han føler seg veldig ung sammen med meg, og det har han bemerket. Det har selvsagt noe med at jeg er yngre og ser yngre ut, men jeg tror en del av det har med personlighet og kroppsspråk å gjøre også. Og at jeg som person har noen egenskaper som kan stå veldig i kontrast til de mange opplever i langvarige forhold/ekteskap. 

Jeg har ofte stusset over det du bemerker - at de heller ikke føler seg gamle i møte med partnerens venner. Jeg tror de fleste mennesker føler seg yngre enn de er, og opplever at livet raser forbi fortere enn de selv klarer å henge med. For menn er nok dette enda sterkere, de føler et slags tap av livskraft, og er nok flinkere til å overbevise seg selv om at du "kun er så gammel som du føler deg". 

Jeg tror flere tenker dette, men er forsiktige med å si det høyt. Kjæresten kan fleipe med det, men hvis jeg bekrefter at det jo kan være en mulighet, blir han litt stresset. 

Anonymkode: b9b2e...016

Takk, du har nok rett i mye av det du skriver, men selv ville jeg følt meg eldgammel om jeg var sammen med en mann som var 15-20 år yngre enn meg. Men vi er alle forskjellige :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...