AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Inspirert av en annen tråd her inne: Hvis man har lite nettverk, dvs har ikke familie, men har sørget for å finne bonusfamilie til barna, har utdanning, jobb og gode venner rundt seg. Vil man da fortsatt kunne bli meldt til BV for "lite nettverk" ? Anonymkode: baa4d...49f
Tatja Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Selvfølgelig kan man det. Men BV vil ikke bry seg om det, dersom melder ikke har annet å fare med. Lite nettverk trenger slett ikke være negativt, mor og/eller far kan ha god omsorgsevne uansett. Som regel inneholder nok en bekymringsmelding flere elementer, hvor dette med lite nettverk kan være ett av punktene... mer som et varsel om at barnet ikke har andre nære, når foreldrene svikter. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Ikke så lenge barnet ser ut til å ha det bra. Men hvis noe først skulle ha en god grunn til å melde de det gjelder, så kommer nok det som en lite minus i hele saken. Anonymkode: 1addf...7b2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Det kan også være litt avslappende og deilig å ha lite nettverk. Man kan styre dagene mer som man vil. Det viktigste er at barnet har lekekamerater og at mor/ foreldre ikke lever helt isolert. Jeg har selv liten familie, men mannen har stor. Vi er uansett sosiale folk som kommer lett i snakk med andre foreldre. Jeg går ofte på kaffedate/ playdate med andre foreldre fra barnehagen og deres barn. Anonymkode: 08653...7be
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Hei og tusen takk for svar. Vi er sosiale og prøver å alltid ha noe å gjøre, samtidig som jeg er i tett dialog med bonusfamilien som har blitt som ekstra tanter, onkler, og besteforeldre. De avlaster når som helst og det samme gjelder gode venner. Så jeg har i grunn et godt nettverk selvom det ikke gjelder nærmeste familie. Men der er det mer slik at jeg ikke har kontakt med de for barnas skyld, da de ikke er gode mennesker å ha rundt seg ts Anonymkode: baa4d...49f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå