Gå til innhold

Tilgi voldelig og manipulerende far? Gravid og lei meg..Eller la gå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har etter en veldig tung avgjørelse sett meg nødt til å kutte kontakt med min far da jeg er gravid. Har ikke snakket med han på 3 måneder, da han banket moren min I fylla.. Da fikk jeg nok så jeg og søsteren min anmeldte hendelsen.  Han har ødelagt veldig mye for meg dessverre, og mye av min barndom som gjør vokst skyldes han. Jeg er nå 30 år, og jeg føler meg voksen og jeg gleder meg utrolig mye til å få en nydelig sønn. 

Min far har banket min bror og mor noen ganger samt drevet psykisk vold mens jeg vokste opp, og jeg har tilgitt og vært lojal hver gang selv om at det føles veldig feil. Min mor er alkoholiker, kuet, og alt annet enn ressurssterk. Hun har ikke jobbet hardt for noe i livet da hun giftet seg rik, og har derfor vært avhengig av min far hele livet. 

Min mor har flyttet tilbake og alt er «bra» som vanlig. Jeg føler meg sviktet! Hun prøver alt hun kan for at vi skal bli en « familie» igjen, men jeg klarer ikke her og nå. 

Er så vanskelig å forklare, men jeg har det så vondt inni meg. Jeg gråter mye, føler skyld, og skam! Snakker med psykolog en sjelden gang i blant men det er til ingen nytte fordi han kan ikke gi meg noen råd, da han ikke har lov. Nekter å snakke med venner og samboer fordi jeg orker ikke å bruke de opp, de er allerede slitne av dramaet mitt:( 

Så trist at mitt barn ikke skal ha en bestefar eller mormor da mamma tar parti med min far.. Tenker at jeg kanskje skal tilgi å bare godta ting. Er så vondt og ensomt. 

Anonymkode: 4155b...15f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til med avgjørelsen din!! :hjerte: Håper du trekker det rette valget for deg og for sønnen du venter.

Anonymkode: a374a...fc2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Glemte å skrive at jeg har mange gode minner fra barndommen. Mine foreldre er ikke perfekte, og jeg vet at de har prøvd så godt de kan som alle andre. Men jeg føler de har manglet en del grunnleggende kunnskap om hva man som foreldre kan gjøre mot barn og ikke. 

Ingen av de har utdanning, og de kan lite. De hadde selv foreldre med rus problemer og mye annet, og jeg synes det er rart at de ikke lærte av sine foreldres feil. De har klart seg godt allikevel. Min far har veldig god råd grunnet investeringer, og vi har vokst opp i et pent nabolag selv om huset var slitent og sjeldent rent.

Min mor har vært flink på sin måte, og hun har stilt opp på alt, nesten så mye som hun klarte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med avgjørelsen din!! :hjerte: Håper du trekker det rette valget for deg og for sønnen du venter.

Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg har enda ikke kontakt med min far. Jeg venter på at politiet skal gjøre noe med saken, men det tar laaaang tid. Det tar kanskje 1 år før noe skjer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at jeg trenger hjelp til å sortere og ta et valg jeg kan leve med.

Jeg har per dags dato bestemt meg for å holde min far langt unna meg, mitt hjem, og mitt barn. Min samboer snakker aldri om han, og han er enig men sier at det er jeg som bestemmer, 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal velge. Jeg har enda ikke kontakt med min far. Jeg venter på at politiet skal gjøre noe med saken, men det tar laaaang tid. Det tar kanskje 1 år før noe skjer. 

har ikke barnet en bestefar på farens side også da :) ? Kan jo satse på ham i mellom tiden. Men husk å beskytt barnet ditt og ikke la noen være barnevakt eller passe på alene selv for en kort stund hvis du ikke stoler så mye på dem at du ville lagt livet ditt i deres hender. Det finnes utrolig mange nære relasjoner som både skader og forgriper seg på uskyldige og forsvarsløse som man skulle tro de ville alt vel.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

har ikke barnet en bestefar på farens side også da :) ? Kan jo satse på ham i mellom tiden. Men husk å beskytt barnet ditt og ikke la noen være barnevakt eller passe på alene selv for en kort stund hvis du ikke stoler så mye på dem at du ville lagt livet ditt i deres hender. Det finnes utrolig mange nære relasjoner som både skader og forgriper seg på uskyldige og forsvarsløse som man skulle tro de ville alt vel.

Min mor og far får aldri passe mitt barn! 

Min samboer har ingen far dessverre, da han er død. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er så trist å tenke på at min familie er dysfunksjonell.  

Jeg har visst om dette hele livet, men det blir mye mer seriøst når man selv får barn. Jeg er bare glad jeg har en stabil samboer som ikke er voldelig og gal!

Jeg er også stolt over meg selv, da jeg har utdanning, jobb, hus og alt på stell. Flere i familien kaller meg et «løvetannbarn», da søsteren min er uføretrygdet og jeg har på en måte klart meg best av alle i familien så langt. Jeg sier ikke at det er noe galt å være ufør, kan godt hende at jeg blir det selv.. Men jeg har klart meg bedre selvstendig enn alle andre i familien. 

• Liker 3
Skrevet

Så flink du er ❤️ Du vet nok hva som er best for deg og din familie ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, riesling skrev:

Så flink du er ❤️ Du vet nok hva som er best for deg og din familie ❤️

Jeg tror at jeg har best av å kutte kontakt for godt! Men det føles vanskelig og feil på en rar møte.. Jeg føler at jeg er nødt til å ha kontakt med de...

La han leve sitt liv, da han kan gjøre stor skade. Jeg kan ikke stole på han, og jeg har aldri gjort det. 

Min mor bor med han, og hun er alkoholiker så har lite kontakt med henne også, men jeg snakker med henne en sjelden gang i blant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist at mitt barn ikke skal ha en bestefar eller mormor da mamma tar parti med min far.

har dere ikke besteforeldre på din manns side? Ikke la sønnen din vokse opp med troen på at det er greit å banke opp familien sin. Faren din er ikke et godt forbilde, han høres ut som en psykopat. Jeg ser ikke en eneste grunn til at jeg ville latt en voldelig og psykisk manipulerende far være i nærheten av barnet mitt, aldri. Barnet mitt er det kjæreste jeg har, det skal ha det bedre enn som så. Mennesker som ikke er gode mennesker vil jeg ikke ha i livet mitt, familie eller ei. Jeg har venner jeg bruker som familie. 

Anonymkode: efbf8...fd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er ikke perfekte, og jeg vet at de har prøvd så godt de kan som alle andre

Nei du greier være forelder uten å banke opp sønnen din og konen din. Og å psykisk misbruke andre er et valg, ikke noe man ikke har kontroll på. Du virker veldig skadet etter oppveksten din, hvorfor vil du ha kontakt med faren din egentlig? Moren din er på din fars side fordi hun er hjernevasket. Ofte sånn i voldelige og psykisk manipulerende forhold. Trist, men jeg ville bare sagt du kan komme å se barnebarnet ditt men da må du gå fra det syke mennesket der. Lar du moren din ha kontakt vil faren din manipulere deg tilbake. Been there done that. Men det var før jeg fikk barn. Det er helt uaktuelt nå. 

Anonymkode: efbf8...fd9

• Liker 7
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Mange barn vokser opp uten besteforeldre. 

Jeg hadde kuttet dem ut av livet mitt. Du har sjansen til å starte et nytt kapittel og din egen familie starter med dere 3. 

Så lenge barnet vokser opp med gode og omsorgsfulle foreldre så har barnet det det trenger. 

Når det kommer til psykolog; fokuser på å gi slipp på fortiden, bitterhet, sinne, skuffelse og de vonde følelsene. Du må tilgi alt for din egen del så du kan fokusere på nuet og hva du ønsker for deg i dag og i fremtiden. 

Skrevet

Ønsker du at en far/ et familiemedlem skal behandle deg på denne måten? Kan du akseptere og leve med det? Hvis nei, kommuniserer du dette til de det gjelder. Blir ikke utfallet slik du ønsker kutter du. 

Blod er ikke tykkere enn vann. Det er de båndene vi lager/har med folk som betyr noe. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Huff, klem til deg. Har du skrevet en tråd om dette før? Mener å huske det.

Anonymkode: 8e96f...617

• Liker 1
Skrevet

Jeg kuttet en av mine foreldre (veldig sammenlignbart med din historie) etter jeg ble mor. Hovedbegrunnelsen min var denne:

Barnet tar skade av å se at jeg er redd og stresset sammen med mine foreldre og dets besteforeldre. Det vet jeg av egen erfaring.

Barnet tar ikke skade av å «mangle» besteforeldre de aldri har hatt. Denne rollen kan fylles av hvilken som helst trygg voksen med gode intensjoner. 

Beslutningen var tung, særlig når man får kjenne på hvordan mors/farskjærligheten skulle ha vært, men helt riktig for meg og mitt barn. 

Lykke til TS, dette er tøft ❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, OffTheBlock skrev:

Jeg kuttet en av mine foreldre (veldig sammenlignbart med din historie) etter jeg ble mor. Hovedbegrunnelsen min var denne:

Barnet tar skade av å se at jeg er redd og stresset sammen med mine foreldre og dets besteforeldre. Det vet jeg av egen erfaring.

Barnet tar ikke skade av å «mangle» besteforeldre de aldri har hatt. Denne rollen kan fylles av hvilken som helst trygg voksen med gode intensjoner. 

Beslutningen var tung, særlig når man får kjenne på hvordan mors/farskjærligheten skulle ha vært, men helt riktig for meg og mitt barn. 

Lykke til TS, dette er tøft ❤️

Ts her

Hva hadde en av dine foreldre gjort osv med tanke på at du bestemte deg for å kutte! 

Jeg har veldig mye kjærlighet å gi, og jeg tror ikke min far har halvparten så mye å gi engang. Han mangler empati og derfor klarer han ikke å vise eller gi kjærlighet..

Anonymkode: 41109...9c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Nooni skrev:

Ønsker du at en far/ et familiemedlem skal behandle deg på denne måten? Kan du akseptere og leve med det? Hvis nei, kommuniserer du dette til de det gjelder. Blir ikke utfallet slik du ønsker kutter du. 

Blod er ikke tykkere enn vann. Det er de båndene vi lager/har med folk som betyr noe. 

Ts her. 

Jeg har allerede sagt for lenge siden at jeg ikke ønsker mer kontakt. Min far har aldri slått meg, men han slår mor og har slått de andre. Når jeg er med han føles det falsk, uekte, og alt er skuespill. Føler han er mer en kompis jeg møter på byen enn en far.

Jeg tror ikke han vil skade barnet, men han vil nok prøve å manipulere barnet på et eller annet hvis tror jeg. Han bestemmer mye over andre, inkludert meg, samboer og flere i familien fram til nå. Han har sterk innflytelse på folk, og det har vært til stor skade fram til nå. 

Bare tanken på at han er en kald person som skader min mor er nok fravisende for meg. Men det gjør vondt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff, klem til deg. Har du skrevet en tråd om dette før? Mener å huske det.

Anonymkode: 8e96f...617

Ja, det stemmer. Trenger noen å prate med enda:( 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser innlegget ditt så får jeg en feeling av at faren din heller ikke har det greit. Forsvarer ikke det han har gjort, men tror ikke han er alene om å skape elendighet. 

Lykke til med kutting. Men husk at når du kutter så må det gjelde dramaet også.

Anonymkode: 5f055...bce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...