Gå til innhold

Hvordan bestiller man flybillett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg ønsker å reise for en langhelg til London i midten av juni, alltid før har jeg måttet spørre foreldrene mine om lov og tillatelse, og det skal alltid være mine far som bestemmer når jeg kan dra og om jeg i det hele tatt kan dra. Jeg er voksen og tjener egne penger, men kommer fra en utenlandsk familie hvor du ikke kan bestemme selv, du må ha tillatelse. Men jeg ønsker å løsrive meg fra dette, jeg vil jo aldri klare å bli voksen/selvstendig om alle andre rundt meg skal hele tiden gjøre alt for meg. 

Så jeg lurer på hvordan man bestiller flybillett og kan jeg dra noen fordeler i og med at jeg er student?

Anonymkode: 3fc12...009

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google "flybillett London"

Anonymkode: 8389a...432

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig rett frem. Jeg pleier å bruke skyscanner.com for å se hvilket selskap som har de billigste flybillettene. Deretter går jeg direkte til nettsiden til selskapet (f.eks SAS, KLM, Ryanair, Widerøe).

Hvis du er  under 25 år kan du velge ungdomsbilletter hos SAS og Norwegian. Ellers finnes det også studentbilletter, men jeg tror ungdomsbillettene er billigere. 

Btw, hvis du skal reise med billigselskaper som Ryanair, så bør du kun ta direkteflygninger. Det koste deg dyrt hvis det første flyet er forsinket og du ikke rekker det andre flyet. 

Anonymkode: c15e1...18f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som «nybegynner» ville jeg brukt SAS eller Norwegian. Lag deg bruker så du får bonuspoeng. Du må registrere et kredittkort for å betale reisen, samt at det er forsikring ift reisen på det. Så er det bare å legge inn hvor du flyr fra, hvor du skal og datoer. 

Vær obs på at på Norwegian opplyses om 3 priser - om man reiser kun med håndbagasje og ikke trenger et bestemt sete - om du har bagasje og vil reservere sete - og flexbillett. 

Husk at du må ha gyldig pass når du reiser. God tur 😊

Anonymkode: c1cf4...5fb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som «nybegynner» ville jeg brukt SAS eller Norwegian. Lag deg bruker så du får bonuspoeng. Du må registrere et kredittkort for å betale reisen, samt at det er forsikring ift reisen på det. Så er det bare å legge inn hvor du flyr fra, hvor du skal og datoer. 

Dette er feil. Jeg har aldri kjøpt flyreise med kredittkort, men det kan være smart siden enkelte kredittkort har reiseforsikring inkludert.

Jeg ville bestilt ungdomsbillett fra Norwegian hvis du er under 26. 

Anonymkode: 0eb7e...de3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er feil. Jeg har aldri kjøpt flyreise med kredittkort, men det kan være smart siden enkelte kredittkort har reiseforsikring inkludert.

Jeg ville bestilt ungdomsbillett fra Norwegian hvis du er under 26. 

Anonymkode: 0eb7e...de3

Du har rett, jeg burde skrevet bør istedenfor . Men når det er sagt er det veldig lite lurt å bruke debetkort. Kredittkort bør benyttes både pga reiseforsikringen, men også pga faren for svindel. 

Jeg fatter ikke at folk bruker debetkort til netthandel generelt. 

Anonymkode: c1cf4...5fb

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bruk SAS eller Norwegian 🙂

Legg inn byen du vil reise fra, byen du vil reise til og datoer. Velg ungdomsbillett.

Så velger du tidspunkt utfra en liste du får presentert. Der får du også flere valg på type billett, les betingelsene og velg utfra ditt behov!

Dette kan du prøve mange ganger, det skjer ikke mer før du går videre til bestilling. Der skal du legge inn navn (nøyaktig som det står i passet ditt!) og diverse.

Lurt å bruke MasterCard el.l.

God tur 🙂

Anonymkode: 41039...6ca

Skrevet

Gå inn på f.eks Finn.no, travel.com e.l. og finn billetterhos et flyselskap du synes er ålreit. Hvis det beste alternativet du finner f.eks er billetter med KLM, går du deretter inn på nettsidene til KLM og sjekker om det er enda rimeligere der. Slett gjerne nettleserens cookies imellomtiden, da det kan hende disse lagrer tidligere billettsøk og fører til at man ikke finner laveste pris.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig rett frem. Jeg pleier å bruke skyscanner.com for å se hvilket selskap som har de billigste flybillettene. Deretter går jeg direkte til nettsiden til selskapet (f.eks SAS, KLM, Ryanair, Widerøe).

Hvis du er  under 25 år kan du velge ungdomsbilletter hos SAS og Norwegian. Ellers finnes det også studentbilletter, men jeg tror ungdomsbillettene er billigere. 

Btw, hvis du skal reise med billigselskaper som Ryanair, så bør du kun ta direkteflygninger. Det koste deg dyrt hvis det første flyet er forsinket og du ikke rekker det andre flyet. 

Anonymkode: c15e1...18f

Jeg trodde ungdomsbillettene bare gjaldt innen Norden. Er det feil? 

Anonymkode: 8b06a...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...