Gjest janneS Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Jeg har lyst å kalle jenta jeg får (hvis jeg får hehe..) for Sanne. Hvilke av disse passer ikke sammen med Sanne? (tenker søsken) Hvis jeg også får en gutt. Odin Oliver Olander Iver Jesper Philip
Væren Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Odin var det navnet som passet minst, synes jeg! Det er et gammelt, norrønt gudenavn og passer ikke helt til Sanne - etter mitt syn, da! Philip er jeg litt i tvil om. Men alle de andre passer helt fint!
Laina Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Vet du hva Odin betyr? Navnet er fint, men betydningen av det gjør at jeg ikke vurderte å bruke det til min sønn... Men det er jo ikke alle som legger vekt på betydning av navnet. Forresten vet jeg om en som heter Odin, og han bærer navnet sitt med rette. *skjelver i knærne*
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 krigsgud... vill, rasende..? Forsåvidt sant ja... Men passer ikke bra med sanne heller.. Tror jeg skal droppe det. Syns Olander er fint.. Det var jeg som var trådstarter. logga meg ikke inn...
Elle Melle Skrevet 28. april 2005 #5 Skrevet 28. april 2005 Synes Oliver og Olander er de navnene som passer best. Skjønne navn!
Laina Skrevet 28. april 2005 #6 Skrevet 28. april 2005 Vill og rasende, ja. Husker ikke helt hvilke andre ord som er brukt... Har lest forklaring flere steder. Navnet er veldig fascinerende, syns jeg, men som sagt: betydningen er ikke spesielt fin. Oliver og Olander syns jeg også var kjempefine navn. (Men jeg syns jo du burde kalle jenta di - hvis du får - for Tiril. Det er det nydeligste jentenavnet jeg kan tenke meg. Og derfor heter datteren min det. Smak på navnet!!! Man blir glad av å si det. Det er et smilende navn... Klarer ikke helt å ordlegge meg, men navnet er liksom et happy-navn!
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2005 #7 Skrevet 28. april 2005 Ja Tiril var veldig søtt... Men jeg har drømt om Sanne... siden sålenge jeg kan huske.. Vet ikke om mange syns det er fint..?
Væren Skrevet 28. april 2005 #8 Skrevet 28. april 2005 Et tips til et annet fint guttenavn som ligner litt på Olander: Leander!
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2005 #9 Skrevet 28. april 2005 Et tips til et annet fint guttenavn som ligner litt på Olander: Leander! Ja, det var fint!! Men syns dere Sanne er fint? helt ærlige nå..?
Gjest Blyantspisser Skrevet 28. april 2005 #10 Skrevet 28. april 2005 Jeg synes Sanne er et fint navn. Tror at jeg heller ville valgt Sanna enn Sanne. a-endelser er litt mer feminine, tror f.eks i utlandet at Sanna vil bli oppfatta som jentenavn mens Sanne ville man kanskje ikke vite om var gutt eller jente?!... Jeg kjenner forresten ei britisk pakistansk jente som heter Sana (uttales akkurat som Sanna) Men synes absolutt Sanne er et flott navn... det at det er ganske uvanlig gjør det enda finere...
Gjest gjesta Skrevet 28. april 2005 #11 Skrevet 28. april 2005 Jeg synes Sanne er et fint navn. Tror at jeg heller ville valgt Sanna enn Sanne. a-endelser er litt mer feminine, tror f.eks i utlandet at Sanna vil bli oppfatta som jentenavn mens Sanne ville man kanskje ikke vite om var gutt eller jente?!... Jeg kjenner forresten ei britisk pakistansk jente som heter Sana (uttales akkurat som Sanna) Men synes absolutt Sanne er et flott navn... det at det er ganske uvanlig gjør det enda finere... Jeg synes også Sanna er veldig fint.. men har sett at endel kaller jenta si for det, at det har blitt vanlig, så jeg følte Sanne var mer spesielt, originalt. Har falt for Sanne & Olander.. Hvis jeg får gutt og jente... Liker egentlig best jentenavn som slutter på -a... men ikke når det gjelder Sanne..
Gjest Gjesta Skrevet 29. april 2005 #12 Skrevet 29. april 2005 Jeg liker hverken Sanne eller noen av de guttenavnene dine, desverre Og er Olander virkelig et navn...? :klø:
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #13 Skrevet 29. april 2005 Foretrekker Sanna framfor Sanne. Sanne synes jeg klinger mer som et guttenavn. Et annet alternativ er da Synne, men det er jo en helt annen stil. Synes ikke Odin og Iver klinger så godt med Sanne.
Gjest Madam Felle Skrevet 29. april 2005 #14 Skrevet 29. april 2005 Jeg likte heller ingen av navnene :oops: Og er helt enig med gjest, at Sanna høres finere ut enn Sanne
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #15 Skrevet 29. april 2005 Hei! Jeg synes at Sanne og Odin passer nydelig sammen. De er begge to unike navn. Det er ikke noe fint å ha to like navn synes jeg. Synes det gir et inntrykk av at man ikke ser det enkeltes individualitet. (Hvis man skal se filosofien bak det da) Nei velg et navn som er helt eget for dette barnet. Vet om en familie med 10 barn som alle har navn som begynner med A- helteit spør du meg.
org Skrevet 29. april 2005 #16 Skrevet 29. april 2005 Hva sier Pappa'n om navnene? Bare nysgjerrig... *S*
Martine Skrevet 29. april 2005 #17 Skrevet 29. april 2005 Jeg syns sanne var et nydelig navn! Av de navnene du har listet opp ville jeg valgt odin. Det synes jeg er et sterkt og flott navn. Lykke til det er et stort ansvar med navnevalg.
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #18 Skrevet 29. april 2005 Av de navnene du har listet opp likte jeg bare Odin.
Gjest gjesta Skrevet 29. april 2005 #19 Skrevet 29. april 2005 Hva sier Pappa'n om navnene? Bare nysgjerrig... *S* Har bare spurt han om Sanne. det liker han, liker oliver også. Jeg syns olander er fint, skal høre med ham snart;) Tror jeg dropper Odin etter jeg leste hva det betyr..
Gjest gjesta Skrevet 29. april 2005 #20 Skrevet 29. april 2005 Jeg likte heller ingen av navnene :oops: Og er helt enig med gjest, at Sanna høres finere ut enn Sanne Men det er sååå mange som kaller jenta si for det. Blir litt kjedelig... :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå