Gå til innhold

Er det stor forskjell på å ha hund å katt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden beviser at man kan være barnslig hele livet..

Hund er best! Nei! Jo! Nei! Jo! Nehei, katt er best, hundeeiere er bare dumme! Nehei, hund er best, for katteeiere er bare late! Nei! Jo! Nei! Jo! Mennesker som eier hund har det kun fordi de liker å bestemme! Nei! Jo! Nei! Jo! Katteeiere har katt kun fordi de ikke liker å trene! Nei! Jo! Nei! Jo! 

Jeje..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Vera skrev:

Hund er best! Nei! Jo! Nei! Jo! Nehei, katt er best, hundeeiere er bare dumme! Nehei, hund er best, for katteeiere er bare late! Nei! Jo! Nei! Jo! Mennesker som eier hund har det kun fordi de liker å bestemme! Nei! Jo! Nei! Jo! Katteeiere har katt kun fordi de ikke liker å trene! Nei! Jo! Nei! Jo! 

Jeje..

Tråden ber jo spesifikt om hva som er best. Noen har en sterk forkjærlighet for hund, andre for katt. Er ikke unaturlig å diskutere litt her på kvinneguiden? 

Anonymkode: 7d982...1de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Vera skrev:

Jeje..

Er det ikke lov å diskutere hva man syns er best? Er det ikke et diskusjonsforum? 

Anonymkode: 509c4...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tråden ber jo spesifikt om hva som er best. Noen har en sterk forkjærlighet for hund, andre for katt. Er ikke unaturlig å diskutere litt her på kvinneguiden? 

Anonymkode: 7d982...1de

Nei absolutt ikke, men det er måten det blir diskutert på..at det blir en konkurranse om hva som er best 😂

Jeg tror Ts lurte oppriktig på om det er stor forskjell på å eie en katt kontra en hund..ikke om katteeiere er smartere enn hundeeiere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, Vera skrev:

Jeje..

Godt mulig. Men og sette kattefolk i bås og markerer dem som late pga dem har valgt en dyr som er selvstendig og sin egen sjef blir for patetisk  til å ta serisøst. Det et både fordeler og umlemper med og ha enten begge eller kun den ene dyret.

Anonymkode: a61f5...9d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig. Men og sette kattefolk i bås og markerer dem som late pga dem har valgt en dyr som er selvstendig og sin egen sjef blir for patetisk  til å ta serisøst. Det et både fordeler og umlemper med og ha enten begge eller kun den ene dyret.

Helt enig, og det var akkurat det jeg reagerte på, og som jeg syns ble komisk og barnslig. Man må skaffe seg det dyret som passer best for SIN familie, og ikke ut fra hva andre mener om katteeiere eller hundeeiere. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

En typisk "diskusjon" på KG, eller hvorsomhelt ellers på nettet, er perfekt oppsummert av Jesperpus her: 

Anonymkode: 7122c...8e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En typisk "diskusjon" på KG, eller hvorsomhelt ellers på nettet, er perfekt oppsummert av Jesperpus her: 

Hahaha den der er morsom 😂😂 det der gjelder egentlig ALLE diskusjoner, både her, på facebook etc 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Vera skrev:

Helt enig, og det var akkurat det jeg reagerte på, og som jeg syns ble komisk og barnslig. Man må skaffe seg det dyret som passer best for SIN familie, og ikke ut fra hva andre mener om katteeiere eller hundeeiere. 

Men å komme inn i en tråd bare for å kalle folk barnslig det er greit? Hva har du bidratt med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Vera skrev:

Riktig. At jeg ble kattemenneske kommer av at broren min er allergisk mot katter og dermed fikk jeg ikke ha det. Samt så synes jeg ikke hunder er så koselige og ha når jeg ser og hører hva vennene mine forteller hvor mye penger og tid det ligget i det. Ei venninne av meg våt oppvokst med hunder og alltid hatt det. Men så ville vi  prøve seg å ha en katt. Fikk låne naboen sin katt for å se om det var noe for henne. Steike ta hvor mindre stressende hverdagen hennes ble og dama selv. Til og med hennes mor prøvde det seg på det samme. Og hun gikk fra være sengeliggende pga ME til og starte opp en kattehotell. Så katter har kanskje størte effekt på mennesker enn hva enkelte vil innrømme. Hunder har også medisinske effekt på mennesker men jeg tror ikke det er i samme grad som katter. Ikke at jeg hat prøvd så dermed skal jeg ikke være sååå påståelig med det💁‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er et perfekt eksempel på at katter er sterkt undervurdert. Samt flere katter på insta viser også en annen verden enn hva folk tror om dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å komme inn i en tråd bare for å kalle folk barnslig det er greit? Hva har du bidratt med? 

Forhåpentligvis til å få debatten på rett spor 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha den der er morsom 😂😂 det der gjelder egentlig ALLE diskusjoner, både her, på facebook etc 

Det er nettopp det den gjør :fnise: 

Den er essensen av enhver diskusjon i ethvert forum på nettet. den er hysterisk morsom fordi den er så gjenkjennbar :ler:

Og alle kan finne seg selv, jeg også :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt hund hele livet, og fikk katt først for noen år siden. Jeg ble overrasket over hvor god kontakt man kan få med en katt, trodde egentlig de var mye særere. Har blitt veldig knyttet til kattene mine. Jeg synes det er lettere med katt enn hund, fordi jeg ikke trenger å aktivisere dem i like stor grad. Pusen kommer og går som den vil, mens hunden må på flere turer om dagen. Jeg bor i villaområde, og har foreløpig ikke gjærde rundt hagen, så hunden må stå bindt når han er ute. (samojed, trives best ute) Dette plager samvittigheten min en del, ,mens katten tusler jo dit den vil. Ulempen med katt er dessverre at siden den er ute på egenhånd kan den forsvinne/bli påkjørt. Det har vært en veldig trist erfaring. Vi kan reise bort to/tre dager med pus hjemme, fordi vi har katteluke og snille naboer som gjerne stiller opp. (pusen går ofte på besøk, og har flere i nabolaget som tar henne hjertlig imot:) ) Hunden må vi selvsagt ha med eller skaffe pass til.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...