AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #21 Skrevet 1. juni 2019 Kjempestor forskjell. Har hund men er kattemenneske. Alt er lettere med katt. Å ha hund er som å ha en unge. Har en krevende hund som ikke kan være på kennel, og heller ikke passes over natten av andre og han kan heller ikke kjøre bil. Har ikke vært borte mere enn 11 timer i strekk fra ham på 13 år. Begynner å bli hardt. Anonymkode: dcf22...d31 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #22 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kjempestor forskjell. Har hund men er kattemenneske. Alt er lettere med katt. Å ha hund er som å ha en unge. Har en krevende hund som ikke kan være på kennel, og heller ikke passes over natten av andre og han kan heller ikke kjøre bil. Har ikke vært borte mere enn 11 timer i strekk fra ham på 13 år. Begynner å bli hardt. Anonymkode: dcf22...d31 Å jeg fikk nå enda mindre lyst på hund. Grøss... de er kjempefine og veldig koselige. Men å leve som det der? Aldri Anonymkode: 509c4...300 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #23 Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja... Late folk har katt. Aktive folk har hund. Hunden må luftes, mens katten går ut og inn selv. Mye mer selskap med hund, og man knytter et langt mer tettere bånd til de❤️ Anonymkode: c3230...529 Jeg tror ikke katteeiere er mer late, bare at de ikke er så A4 som hundeeiere i interesser. Der hundeeiere løper eller trener på sats velger mange katteeiere andre typer trening. Katteeiere jeg kjenner trener thai chi, kampsport, svømming, klatring. Man er ikke lat selv om man ikke liker å løpe Veldig mange jeg kjenner har katter og alle er mer interessert i musikk og film enn folkene jeg kjenner med hund. De er og mer kreative, nesten alle er b-mennesker og veldig intelligente. Flertallet er introverte. Det er rart men alt dette stemmer men nesten alle jeg kjenner som har katt. Kanskje tilfeldig men noe jeg har tenkt på. Hadde hatt katt jeg og om jeg ikke reiste så mye via jobb. Og jeg er b-menneske, ganske introvert, har jobbet med film, trener ikke "vanlige" treningsformer og hører på ganske sær musikk ingen av hundevennene mine hører på Anonymkode: c3151...53b 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #24 Skrevet 1. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke katteeiere er mer late, bare at de ikke er så A4 som hundeeiere i interesser. Der hundeeiere løper eller trener på sats velger mange katteeiere andre typer trening. Katteeiere jeg kjenner trener thai chi, kampsport, svømming, klatring. Man er ikke lat selv om man ikke liker å løpe Veldig mange jeg kjenner har katter og alle er mer interessert i musikk og film enn folkene jeg kjenner med hund. De er og mer kreative, nesten alle er b-mennesker og veldig intelligente. Flertallet er introverte. Det er rart men alt dette stemmer men nesten alle jeg kjenner som har katt. Kanskje tilfeldig men noe jeg har tenkt på. Hadde hatt katt jeg og om jeg ikke reiste så mye via jobb. Og jeg er b-menneske, ganske introvert, har jobbet med film, trener ikke "vanlige" treningsformer og hører på ganske sær musikk ingen av hundevennene mine hører på Anonymkode: c3151...53b Kjenner meg igjen 😂 *hilsen kattemenneske* Anonymkode: 509c4...300 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #25 Skrevet 1. juni 2019 Må det være enten eller? Jeg elske både katt og hund! 😻🐕 Anonymkode: 5c31d...0b6 8
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #26 Skrevet 2. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja... Late folk har katt. Aktive folk har hund. Hunden må luftes, mens katten går ut og inn selv. Mye mer selskap med hund, og man knytter et langt mer tettere bånd til de❤️ Anonymkode: c3230...529 Jeg har en av hver og helt ærlig har jeg et tettere bånd med pusekatten enn med hunden. Tror det kommer an på personlighet, ikke type dyr. 🙄 Det er mer jobb med hund, men mange glemmer at katter trenger like mye selskap de også ❤️ Anonymkode: 0d3f2...37c 9
Jytte Skrevet 2. juni 2019 #27 Skrevet 2. juni 2019 Jeg liker både hund og katter, er vokst opp med dyr. Hunden må på minst tre turer daglig hvis man ikke er av den sorten som lager en liten hundegård (dyreplageri). Katter krever også sitt, men er enklere på en måte. De liker oppmerksomhet og få leke, kos, men som alle vet trenger man ikke lufte de. Innekatter jeg ikke for. Da bør man ha to, og være obs på at de kanskje ikke liker hverandre.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #29 Skrevet 2. juni 2019 Har to katter og en hund. Innendørs er kattene mer slitsomme enn hunden. De maser etter oppmerksomhet og mat, eller for at doen ikke er ren nok. Maser etter at jeg skal aktivisere de med leker, selv om de står fritt til å gå utendørs hele tiden. Hunden er aktiv på tur, og rolig innendørs. Bruker litt tid hver dag på søksøvelser og mentaltrening, men ellers krever han lite innendørs sammenlignet med de masete kattene. Skal aldri mer ha verken katter eller hund etter at disse tre kompanjongene takker for seg. Er veldig glad i de, men ja, det er som å ha barn som aldri vokser opp og aldri blir mer selvstendige. Anonymkode: bfacd...cd0 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #30 Skrevet 2. juni 2019 Stor forskjell. Katter er veldig selvstendig, de vil gjerne ha litt kos og oppmerksomhet, men de klarer seg veldig fint alene mens man er på jobb så lenge de har mat i skåla, vann i skåla og sand i kassen En hund kan man ikke bare reise i fra sån uten videre. Hun ene på jobben må alltid sette henne på kennel om hun skal være borte over natta, mens jeg gir kattene masse mat før jeg reise og er tilbake neste dag, og de har det helt fint 😸 «regelen» til mattilsynet er at katter skal ha besøk en gang til dagen om du er på ferie Anonymkode: da813...50b 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #31 Skrevet 2. juni 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke katteeiere er mer late, bare at de ikke er så A4 som hundeeiere i interesser. Der hundeeiere løper eller trener på sats velger mange katteeiere andre typer trening. Katteeiere jeg kjenner trener thai chi, kampsport, svømming, klatring. Man er ikke lat selv om man ikke liker å løpe Veldig mange jeg kjenner har katter og alle er mer interessert i musikk og film enn folkene jeg kjenner med hund. De er og mer kreative, nesten alle er b-mennesker og veldig intelligente. Flertallet er introverte. Det er rart men alt dette stemmer men nesten alle jeg kjenner som har katt. Kanskje tilfeldig men noe jeg har tenkt på. Hadde hatt katt jeg og om jeg ikke reiste så mye via jobb. Og jeg er b-menneske, ganske introvert, har jobbet med film, trener ikke "vanlige" treningsformer og hører på ganske sær musikk ingen av hundevennene mine hører på Anonymkode: c3151...53b Vel, jeg er hundemenneske og passer inn i den beskrivelsen og kjenner flere hundeeiere som gjør det. Anonymkode: 81aa4...38a
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #32 Skrevet 2. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hater katter 😊 Anonymkode: 879fd...5f7 Hilsen hundemenneske eller? Stoler ikke på folk som hater dyr. Man trenger ikke å like de, men å hate de sier litt mye om et menneske Anonymkode: 509c4...300 17
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #33 Skrevet 2. juni 2019 12 timer siden, Pillarguri skrev: Her bekrefter du alle mine fordommer mot hunde eiere. Spesielt å ha fordommer mot alle hundeeiere. I og med at det er svært mange i Norge som har hund har du med andre ord fordommer mot en stor del av befolkningen. Hundeeiere er ikke en unison gruppe, tro det eller ei. Anonymkode: f6eeb...a1d 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #34 Skrevet 2. juni 2019 Det er stor forskjell. Jeg absolutt elsker hunder, men duverden for et mas, så og si. Du må stå opp tidlig og gå tur, og du må gå en tur eller to til om dagen, og bonus om du kan gå mere eller aktivisere dem på andre måter. Det er bestandig full fest når du kommer hjem og det er trivelig. Synes også det er kjempestas å gi de en godbit de kan holde på med en stund. Det er litt koselig selv om man ikke akkurat interagerer med hunden. Det er også lettere å trene hunder. Katter er også herlige. Det er mye styr IG ansvar med de også, men du trenger bare åpne døra, så kan du legge deg igjen. Trenger ikke kle på deg engang. For meg som sliter med migrene, så er det veldig bra. Det er mye selskap i dem også. Du får ikke gitt dem noe godt som de holder på med, men de sover mye mere føler jeg. Man bør aktivisere katten også, men det er ikke alltid så lett. (Eier to katter, passer for tiden to hunder, har også en hund til som jeg passer regelmessig) Anonymkode: f59bd...904 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #35 Skrevet 2. juni 2019 Hatt både hund og katt. Det er to forskjellige ting. De er krevende på hver sin måte. Hunder liker å bli ledet, og trenger det også. De er avhengige av tur og å bli mosjonert. De er hengivne til flokken sin og trofaste. Men det forplikter og de kan feks ikke alltid være lenge aleine, og så er det ikke alle steder man kan ta de med heller. Så det oppleves nok mer forpliktende enn å ha katt. Mye selskap og hengivenhet da, som er utrolig fint. Katter er mer uavhengige, og ikke et dyr du kan dressere og oppdra på samme måte som en hund. De er mer selvstendige og uavhengige. De har liksom en helt egen attitude. Samtidig kan de vise veldig kjælen og artig atferd mot mennesker de knytter seg til- men på en annen måte. Men- de krever jo oppmerksomhet, kos og lek- på sine egne premisser. Pelsstell, tømme kattekassen, lek og kos. De fleste kan være alene lenger enn en hund, men jeg ville aldri reist fra en katt lenger enn et døgn. Anonymkode: 4c6a0...afe 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #36 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har hund og katt, så jeg er altså både lat og aktiv. Anonymkode: 5498b...e17
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #37 Skrevet 2. juni 2019 Vi har katt. Og vi er overhodet ikke en lat familie. Vi trener mye, både sammen og bare jeg og mannen. Vi passer en hund (svigerfar sin) av og til. Vi liker både katt og hund Anonymkode: 208af...f44 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #38 Skrevet 2. juni 2019 Det er jo 2 helt forskjellige dyr med helt forskjellige behov, så ja det er stor forskjell på de to. Om du vurderer å skaffe deg en av de så må du velge den som passer hverdagen og livsstilen din best slik at dyret får det bra. jeg har selv hatt hund og det er ganske stort jobb og ansvar(mye mer enn folk kanskje for etter eller tror), katt er ganske mye lettere og ha, men selvfølgelig krever jo de også sitt. Anonymkode: 98119...65a 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #39 Skrevet 4. juni 2019 På 1.6.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev: Ja, veldig! Katter klarer seg i praksis selv. De kommer og går som de vil. De trenger stort sett bare at du rengjøre dokassen av og til (hvis de bruker den, noen katter gjør bare fra seg ute) og at du gir dem mat og litt kos. Hunder må aktiviseres, både fysisk og mentalt. De kan ikke overses, da blir de usikre. Hunder blir mer som et barn i familien, og må behandles deretter. En katt kan du dra fra i flere dager (selv om det ikke er anbefalt) uten at den lider noen nød, hvis du har katteluke og automatisk vann- og matstasjon. En hund kan du aldri dra fra mer enn noen timer om gangen. Du må ha den med deg hver gang du skal sove et annet sted, eller eventuelt skaffe hundevakt. Anonymkode: f153e...1b9 Det er faktisk ikke lov. https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_man_reise_fra_katten_naar_man_skal_paa_ferie.16450 https://www.nettavisen.no/nyheter/du-kan-fa-bot-om-du-reiser-fra-pus-i-sommer/3422804971.html Anonymkode: 5ed5b...ff8 2
Nooni Skrevet 4. juni 2019 #40 Skrevet 4. juni 2019 (endret) Påstanden over her er delvis riktig for min del, at katteeiere er "latere". Jeg har katt for ikke fan om jeg gidder å stå tidlig opp i regnvær for å gå tur med en hund. Ellers når det er iskaldt ute. Eller når jeg har lyst til å gjøre helt andre ting, som feks stikke ut rett etter jobb for å drikke prosecco. En annen opplysning er forøvrig at du velger hunden, men katten velger deg. Du kan bestikke en hund med mat og lovnader om tur - en katt gir fan. Katten gidder ikke finne seg i no manipulering. Kommer den til deg så vet du at det er fordi den vil. Hurra for katten! Endret 4. juni 2019 av Nooni 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå