AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #41 Skrevet 4. juni 2019 3 minutter siden, Nooni skrev: Påstanden over her er delvis riktig for min del, at katteeiere er "latere". Jeg har katt for ikke fan om jeg gidder å stå tidlig opp i regnvær for å gå tur med en hund. Ellers når det er iskaldt ute. Eller når jeg har lyst til å gjøre helt andre ting, som feks stikke ut rett etter jobb for å drikke prosecco. En annen opplysning er forøvrig at du velger hunden, men katten velger deg. Du kan bestikke en hund med mat og lovnader om tur - en katt gir fan. Katten gidder ikke finne seg i no manipulering. Den overser alle de ikke liker. Hurra for katten! Amen😻 Anonymkode: 5ed5b...ff8 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #42 Skrevet 4. juni 2019 Jeg valgte katt, rett og slett fordi jeg er såpass aktiv at jeg ikke har tid til hund. Jeg har ikke tid til å dra hjemom hver eneste dag rett etter jobb, jobber en del overtid og har også andre aktiviteter som ofte er like etter jobb. Noen dager er jeg hjemme mye, andre dager er jeg knapt hjemme for å sove. Jeg reiser også litt, og det er mye lettere få naboen eller en venn til å stikke innom kattene 1-2 ganger om dagen, enn å få noen til å ta hunden inn til dem mens jeg er borte. Hadde jeg hatt mer a4-liv, så hadde jeg muligens valgt hund. Anonymkode: 2da34...856 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #43 Skrevet 4. juni 2019 På 1.6.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev: Ja... Late folk har katt. Aktive folk har hund. Hunden må luftes, mens katten går ut og inn selv. Mye mer selskap med hund, og man knytter et langt mer tettere bånd til de❤️ Anonymkode: c3230...529 Hahahahah nei. Jeg ELSKER kattene mine, virkelig elsker dem. Med hunder må du ha så mange regler. Den skal ikke hoppe, ikke bjeffe, ikke gå foran deg for da prøver den å dominere deg, ikke ligge i sofa eller seng, gå og legge seg når du sier det osv osv. Med katter trenger du ikke det. En katt er en katt og den gjør hva de vil når de vil det. Dessuten er hundeeiere så utrolig voldelige med bikkjene sine. Søstera mi knipser bikkja si på hodet, kniper den til den hyler, har slått den med en pinne da den var ulydig og dette er ikke uvanlig! Ene naboen min brøt valpen sin ned i bakken en gang for å vise dominans. En fyr jeg så på gata dro bikkja si etter seg da han var lei av snusinga. En i bygda her har en cocker spaniel. En gang dro hun den i øret slik at en hylte for den var ulydig. Hundeeiere er så forbanna voldelige og sinnsykt maktgærne. Det er mitt inntrykk av dere, dere har fått dere bikkje for å ha noen å sjefe over for ingen mennesker hadde funnet seg i behandlingen. Jeg har aldri vært voldelige mot mine katter og jeg har aldri sett en katteeier være stygg mot kattene sine heller. Jeg tror vi er mye roligere og snillere enn hundeeiere. https://www.google.no/amp/s/minedyr.com/trening/hvordan-kan-du-fa-hunden-din-til-a-respektere-deg/amp/ I rest my case. Anonymkode: 67dc4...0ee 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #44 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hahahahah nei. Jeg ELSKER kattene mine, virkelig elsker dem. Med hunder må du ha så mange regler. Den skal ikke hoppe, ikke bjeffe, ikke gå foran deg for da prøver den å dominere deg, ikke ligge i sofa eller seng, gå og legge seg når du sier det osv osv. Med katter trenger du ikke det. En katt er en katt og den gjør hva de vil når de vil det. Dessuten er hundeeiere så utrolig voldelige med bikkjene sine. Søstera mi knipser bikkja si på hodet, kniper den til den hyler, har slått den med en pinne da den var ulydig og dette er ikke uvanlig! Ene naboen min brøt valpen sin ned i bakken en gang for å vise dominans. En fyr jeg så på gata dro bikkja si etter seg da han var lei av snusinga. En i bygda her har en cocker spaniel. En gang dro hun den i øret slik at en hylte for den var ulydig. Hundeeiere er så forbanna voldelige og sinnsykt maktgærne. Det er mitt inntrykk av dere, dere har fått dere bikkje for å ha noen å sjefe over for ingen mennesker hadde funnet seg i behandlingen. Jeg har aldri vært voldelige mot mine katter og jeg har aldri sett en katteeier være stygg mot kattene sine heller. Jeg tror vi er mye roligere og snillere enn hundeeiere. https://www.google.no/amp/s/minedyr.com/trening/hvordan-kan-du-fa-hunden-din-til-a-respektere-deg/amp/ I rest my case. Anonymkode: 67dc4...0ee Trodde personen du siterte var trangsynt, inntil jeg leste ditt innlegg. Søstera di er voldelig og slem mot hunden sin, og det er tydelig at det du skriver kommer fra et trangsynt og sint sted ute på "bygda", med de andre sinte naboene dine. Dersom katta di biter en unge, vil det få like store følger som for en hund, så når du sier "den gjør hva den vil" viser det bare at du dømmer hundeeiere samtidig som at du snur et blindt øye til dine egne kjæledyr. Anonymkode: 8079e...5ba
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #45 Skrevet 4. juni 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde personen du siterte var trangsynt, inntil jeg leste ditt innlegg. Søstera di er voldelig og slem mot hunden sin, og det er tydelig at det du skriver kommer fra et trangsynt og sint sted ute på "bygda", med de andre sinte naboene dine. Dersom katta di biter en unge, vil det få like store følger som for en hund, så når du sier "den gjør hva den vil" viser det bare at du dømmer hundeeiere samtidig som at du snur et blindt øye til dine egne kjæledyr. Anonymkode: 8079e...5ba Vel, byen og bygda. Ikke tro at bymenneskene er så utrolig mye bedre. Dere hundeeiere er virkelig noe for dere selv, virkelig. Omtrent alle jeg kjenner, manipulerende, gjør som jeg sier, ellers! Og ja da, søstera mi er virkelig ikke noe unntak, vi har ikke særlig god kontakt. En katt som biter er bare en drittkatt. Skjer ingenting annet enn at folk holder seg unna den. En hund som biter skal bli drept med en eneste gang. Hunder er et jævla drittdyr og jeg vil helst ikke ha noe med hundeeiere å gjøre, sånn helt seriøst. Men det er ganske vanskelig da det er så utrolig mange av dem. Katter er mye bedre, og i mine øyne både mye snillere og mye smartere enn hunder. Anonymkode: 67dc4...0ee
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #46 Skrevet 4. juni 2019 Det er veldig stor forskjell. En katt er selvstendig, gjør som den vil og lytter sjeldent når du snakker med den. Er du borte en dag, kan du nesten garantere at katten forsvinner for å ta igjen så fort du kommer hjem En katt er smart og listig. Bør kastreres, vaksineres og chippes. De kan ha katteluke og gå ut og inn som dem vil, og ikke vær forundret om de klager på at matskåla er tom om alt ligger rundt i kantene og midten er ledig. Har du kattedo med sand, kan den tømmes en gang om dagen. De kan ligge i fanget eller på brystet ditt uten plassproblemer, og gir de mest utroligste kosene når de stryker seg inntil deg. De fleste kattemennesker, synes hunder er helt ok dyr også. Hunden er helt avhengig av deg til enhver tid. Enten det er for å bade, for å få mat (som den sluker i en fei), gå tur for å lufte seg, ut for tissing og bæsjing. Når du har vært borte noen timer, så møter du en ellevill logrende tass som ikke får nok av deg, og som fotfølger deg etterpå. Mange hunderaser er store, og egner seg best til å ligge ved siden av deg eller stå på gulvet. De må dresseres for å få hunder som oppfører seg, men du får ikke et mer hengivent kjæledyr. Jeg tror helt ærlig en hund gjør alt for eieren sin. De fleste hundemennesker, hater katter. Merkelig nok. Anonymkode: 2c2ec...146 2
Million Skrevet 4. juni 2019 #47 Skrevet 4. juni 2019 (endret) Jeg har hatt katt, og jeg har hatt (og har) hund. Ikke samtidig. Men katt var enklest, må man jo si. Ingen som har hørt om en katt med separasjonangst, liksom. Hunder har det ofte, det er svært utbredt. Min egen hund har det også, og det har krevd mye trening for å i det hele tatt kunne gå ut av huset og lukke døren bak meg, uten at det bryter ut uling og bjeffing det sekundet døren lukkes. Det er enklere med katt hvis de kan få gå ute. Da kvesser de klør ute på trær o.l., og det går ikke så mye ut over møblene inne. Katter er også mere sånn at de klarer seg selv, og oppsøker deg en gang i blant om de vil ha kos. Hunder skal ha oppmerksomhet langt oftere, og må trenes opp til alt fra å gå pent i bånd, til å sitte og ligge på kommando og en hel rekke andre kommandoer som kan bli nødvendig for en hund. F.eks. å stoppe på kommando. Hunder må jo også luftes minst tre ganger om dagen, oftere hvis de er syke og har diare. Katten kan man bare åpne døra for, eller installere katteluke. Endret 4. juni 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #48 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, Million skrev: Jeg har hatt katt, og jeg har hatt (og har) hund. Ikke samtidig. Men katt var enklest, må man jo si. Ingen som har hørt om en katt med separasjonangst, liksom. Hunder har det ofte, det er svært utbredt. Min egen hund har det også, og det har krevd mye trening for å i det hele tatt kunne gå ut av huset og lukke døren bak meg, uten at det bryter ut uling og bjeffing det sekundet døren lukkes. Det er enklere med katt hvis de kan få gå ute. Da kvesser de klør ute på trær o.l., og det går ikke så mye ut over møblene inne. Katter er også mere sånn at de klarer seg selv, og oppsøker deg en gang i blant om de vil ha kos. Hunder skal ha oppmerksomhet langt oftere, og må trenes opp til alt fra å gå pent i bånd, til å sitte og ligge på kommando og en hel rekke andre kommandoer som kan bli nødvendig for en hund. F.eks. å stoppe på kommando. Hunder må jo også luftes minst tre ganger om dagen, oftere hvis de er syke og har diare. Katten kan man bare åpne døra for, eller installere katteluke. Å jo da de finnes. Anonymkode: 5ed5b...ff8 1
Million Skrevet 6. juni 2019 #49 Skrevet 6. juni 2019 På 4.6.2019 den 20.59, AnonymBruker skrev: Å jo da de finnes. Anonymkode: 5ed5b...ff8 Vel, de må være sjeldne, for det har jeg aldri hørt om - før nå. Har googlet litt, og ser at det nevnes at de kattene som utvikler dette, som regel er kattunger som er tatt fra moren sin altfor tidlig, og derfor får litt psykiske trøbbel, som nettopp sep.angst. Heldigvis er det sjeldent. Det er et slit å ha kjæledyr som lider av det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #50 Skrevet 6. juni 2019 På 1.6.2019 den 23.42, AnonymBruker skrev: Ja... Late folk har katt. Aktive folk har hund. Hunden må luftes, mens katten går ut og inn selv. Mye mer selskap med hund, og man knytter et langt mer tettere bånd til de❤️ Anonymkode: c3230...529 Pisspreik😂 Om man sjekker rundt på sosiale medier så er katter faktisk like aktive som hunder. Og forskjellen er at hunder er avhengig av å ha en leder, noe katter ikke er😉 Katter jaktet sin egen mat om den ikke har katterdør og komme seg inn i sitt hjem. Hunder jakter ikke og dermed mer avhening av at eieren har maten klart og tilgjengelig for den. Ergo, katter et sin egen sjef imotsetting av hunder. Dette med og knytte tettere bånd er på samme stadium. Anonymkode: a61f5...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #51 Skrevet 6. juni 2019 Ja. I følge mattilsynets skal en hund luftes minst 1t, pluss minimum 3 turer iløpet av en dag. Noen hunderaser mer. En langline i hagen i en time telles ikke. En vanlig nabo kan mate katten, ikke hvem som helst som orker å ta seg av hunden. Jeg er kattemenneske, som har blitt enda mer kattemenneske etter at jeg ble sammen med en som har hund. Er det den berømte hilsingen når du kommer inn døren som gjør at en hund er mye mer selskap i enn en katt? Har kun hatt sosiale katter, og jeg har hatt villkatt fra dyrebeskyttelsen. Alle kattene har hatt sin egen personlighet, nett som hunder har. Faktisk koseligere å gå på tur, der katten dilter etter, enn å gå på tur med hundene. Anonymkode: 7d982...1de 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #52 Skrevet 6. juni 2019 Det viktigste uansett hvilket kjæledyr man skaffer seg, er at man har god selvinnsikt og ikke velger f.eks en hunderase ut i fra utseendet selv om kanskje hverken størrelse eller gemytt passer til sin livsstil/boforhold osv. Anonymkode: 43bd5...9a4 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #53 Skrevet 6. juni 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. I følge mattilsynets skal en hund luftes minst 1t, pluss minimum 3 turer iløpet av en dag. Noen hunderaser mer. En langline i hagen i en time telles ikke. En vanlig nabo kan mate katten, ikke hvem som helst som orker å ta seg av hunden. Jeg er kattemenneske, som har blitt enda mer kattemenneske etter at jeg ble sammen med en som har hund. Er det den berømte hilsingen når du kommer inn døren som gjør at en hund er mye mer selskap i enn en katt? Har kun hatt sosiale katter, og jeg har hatt villkatt fra dyrebeskyttelsen. Alle kattene har hatt sin egen personlighet, nett som hunder har. Faktisk koseligere å gå på tur, der katten dilter etter, enn å gå på tur med hundene. Anonymkode: 7d982...1de Katter er veldig undervurdert. Og det er synd at enkelte plassere katter som "udugelige" kjæledyr. Selv så har jeg hatt 6 katter til sammen. Alle var like sosiale og kosete. Katter treng ikke og si noe om dem ikke liker folk eller hoppet på folk når dem skal hilse på. Dem er så klar og tydelige på sine beskjed at hunder ofte blir forvirret av dem. Jeg har prøvd meg å ha hund. Gjett om jeg ble helt matt av for avhening huden er. Så jeg ble sjele glad når naboen spurte om jeg kunne se til katten demmes imens dem var borte en helg😅 Anonymkode: a61f5...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #54 Skrevet 6. juni 2019 På 2.6.2019 den 0.39, AnonymBruker skrev: Kjempestor forskjell. Har hund men er kattemenneske. Alt er lettere med katt. Å ha hund er som å ha en unge. Har en krevende hund som ikke kan være på kennel, og heller ikke passes over natten av andre og han kan heller ikke kjøre bil. Har ikke vært borte mere enn 11 timer i strekk fra ham på 13 år. Begynner å bli hardt. Anonymkode: dcf22...d31 Katten min får heller ikke førerkort sånn at han kan kjøre bil Med de jaktinstinktene han har så er jeg egentlig glad for at det ikke er han som sitter bak rattet. Anonymkode: 7122c...8e8 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #55 Skrevet 6. juni 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det viktigste uansett hvilket kjæledyr man skaffer seg, er at man har god selvinnsikt og ikke velger f.eks en hunderase ut i fra utseendet selv om kanskje hverken størrelse eller gemytt passer til sin livsstil/boforhold osv. Anonymkode: 43bd5...9a4 Kloke ord. En hund med mye jaktinnstinkt feks... En god hundeeier lar hunden bruke instinktet sitt. Men tror alt for mange jakthunder blir brukt til vanlige turer. På asfalt. Men ingen hunder er skapt for å gå på asfalt. Heller ikke for å løpe etter en sykkel, på asfalt. En bør derfor ha en natursti som en bruker ofte. Eller en park med gressplen. Anonymkode: 7d982...1de
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #56 Skrevet 6. juni 2019 Lettere å ha katt enn hund i hverdagen, men lettere å få pass til hunden. Hatt begge deler. Anonymkode: fa54c...e07
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #57 Skrevet 6. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lettere å ha katt enn hund i hverdagen, men lettere å få pass til hunden. Hatt begge deler. Anonymkode: fa54c...e07 Synes du? Bor du i nærheten av Åsane i Bergen, hadde jeg med glede sett til katten din 🥰🥰 Anonymkode: 7d982...1de
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #58 Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes du? Bor du i nærheten av Åsane i Bergen, hadde jeg med glede sett til katten din 🥰🥰 Anonymkode: 7d982...1de Skulle ønske det var flere som deg i Stavangerområder. Føler "alle" hater katter her men elsker hunder. Anonymkode: fa54c...e07
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #59 Skrevet 6. juni 2019 Vi har for øyeblikket 8 katter og vi hadde 14 katter i fjor. Ingen av oss er late, men du mener kanskje at katteeiere ikke må gå ut med kattene sine uansett hvilket vær. Vi valgte ikke å få oss katter for å slippe å gå ut, derimot fordi vi foretrekker katter. Anonymkode: b2eb7...721 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #60 Skrevet 6. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har for øyeblikket 8 katter og vi hadde 14 katter i fjor. Ingen av oss er late, men du mener kanskje at katteeiere ikke må gå ut med kattene sine uansett hvilket vær. Vi valgte ikke å få oss katter for å slippe å gå ut, derimot fordi vi foretrekker katter. Anonymkode: b2eb7...721 Shit, det var mange! Hvordan er det med ferier/jobb med så mange? Anonymkode: fa54c...e07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå