Gå til innhold

Er det stor forskjell på å ha hund å katt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja...

Late folk har katt.

Aktive folk har hund. Hunden må luftes, mens katten går ut og inn selv. 

Mye mer selskap med hund, og man knytter et langt mer tettere bånd til de❤️

Anonymkode: c3230...529

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja...

Late folk har katt.

Så fordi min helse ikke tillater meg å ha hund så er jeg lat fordi jeg velger å ta til meg katt? Den var ny du. 

Anonymkode: 509c4...300

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, veldig! Katter klarer seg i praksis selv. De kommer og går som de vil. De trenger stort sett bare at du rengjøre dokassen av og til (hvis de bruker den, noen katter gjør bare fra seg ute) og at du gir dem mat og litt kos. Hunder må aktiviseres, både fysisk og mentalt. De kan ikke overses, da blir de usikre. Hunder blir mer som et barn i familien, og må behandles deretter. 

En katt kan du dra fra i flere dager (selv om det ikke er anbefalt) uten at den lider noen nød, hvis du har katteluke og automatisk vann- og matstasjon. En hund kan du aldri dra fra mer enn noen timer om gangen. Du må ha den med deg hver gang du skal sove et annet sted, eller eventuelt skaffe hundevakt.

Anonymkode: f153e...1b9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja...

Late folk har katt.

Mest idiotiske jeg har lest i dag. Jeg har 4 katter og trener to timer hver dag. 6 dager i uken. Lat my ass. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katter blir hva man gjør dem til. Vår pusefrøken er veldig knyttet til oss. Leker mye med oss og er veldig hengiven ovenfor oss. Hun lufter seg selv, å krever lite i motsetning til en hund. Svigers er innom to-tre ganger om dagen dersom vi skal bort en helg, enklere for dem å se til pus enn hund som trenger mosjon og hjernetrim. 

En hund må man lufte hele tiden, man MÅ være hjemme da og da for å lufte hunden mens en katt klarer seg en hel dag så lenge den har mat, vann og dokasse (eller katteluke). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, veldig! Katter klarer seg i praksis selv. De kommer og går som de vil. De trenger stort sett bare at du rengjøre dokassen av og til (hvis de bruker den, noen katter gjør bare fra seg ute) og at du gir dem mat og litt kos. Hunder må aktiviseres, både fysisk og mentalt. De kan ikke overses, da blir de usikre. Hunder blir mer som et barn i familien, og må behandles deretter. 

En katt kan du dra fra i flere dager (selv om det ikke er anbefalt) uten at den lider noen nød, hvis du har katteluke og automatisk vann- og matstasjon. En hund kan du aldri dra fra mer enn noen timer om gangen. Du må ha den med deg hver gang du skal sove et annet sted, eller eventuelt skaffe hundevakt.

Det er forbudt og absolutt ikke bra for katten å forlate den uten tilsyn i mer enn en dag. Synes det er dumt at katten har fått det ryktet på seg at den "klarer seg selv". Den er mer selvstendig enn en hund ja, men skal ha kos og oppmerksomhet lik de fleste andre kjæledyr.

Anonymkode: beb45...7d9

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja...

Late folk har katt.

Noen hevder at de smarte velger katt, og her ser en hvorfor noen velger hund... ;)

Anonymkode: cdd17...c5f

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katter trenger mye mer enn de gamle vrangforestillingene du bringer til torgs her.

Og 'nei', du kan ikke bare reise bort i flere dager "uten at den lider noen nød". Gjør du det så bryter du de nyeste forskriftene om kattevelferd, og kan i ytterste konsekvens risikere å måtte hanskes med en anmeldelse fra politiet.

Dette innlegget ditt er så gammeldags og utdatert at jeg tror du bare har skrevet det for å provosere. Det tror jeg fordi ikke ett eneste oppegående dyrekjært hundemenneske klarer å vri ut av seg så mye feilinformasjon og gammelt grums.

Anonymkode: 097f7...c69

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja...

Late folk har katt.

Er jorden flat og?

Endret av Mask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja...

Late folk har katt.

Her bekrefter du alle mine fordommer mot hunde eiere. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, OPIgirl skrev:

Mest idiotiske jeg har lest i dag. Jeg har 4 katter og trener to timer hver dag. 6 dager i uken. Lat my ass. 

Fælt så hårsåre katteeiere ble av denne påstanden, som på generelt grunnlag stemmer ganske bra. Unntak finnes alltid :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt må du være til stede for dyret, uansett om du har hund eller katt.

Men hund er for de som liker å være leder og å ha noen som underkaster seg, mens katt er for dem som bor sånn til at katten får leve ut jaktinstinktene sine, og som setter pris på å bo sammen med et dyr som har fri vilje.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hedersbrukeren said:

Fælt så hårsåre katteeiere ble av denne påstanden, som på generelt grunnlag stemmer ganske bra. Unntak finnes alltid :)

Nettopp det det er, en påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hvorfor behov for å slenge ut om «påstander» egentlig? Kan man ikke komme med fakta så vil jeg si at man virker litt mindre smart når man forsøker å sverte en viss gruppe. Å når folk da svarer hvorfor dette er feil så er man hårsår? Bra diskusjonsteknikk 👌🏼

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor behov for å slenge ut om «påstander» egentlig? Kan man ikke komme med fakta så vil jeg si at man virker litt mindre smart når man forsøker å sverte en viss gruppe. Å når folk da svarer hvorfor dette er feil så er man hårsår? Bra diskusjonsteknikk 👌🏼

Jeg vet ikke hvorfor personen kom med denne påstanden, men man kan jo alltids komme med noe som underbygger den. På generelt grunnlag, unntak finnes som sagt alltid :)

https://www.startsiden.no/nettliv/2019/02/27/195556264/undersokelse-dette-er-forskjellen-pa-hunde-og-kattemennesker

«Hundemennesker tjener derimot mer, og er gjerne mer interessert i å ta seg en løpetur enn kattemennesker.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev:

Jeg vet ikke hvorfor personen kom med denne påstanden, men man kan jo alltids komme med noe som underbygger den. På generelt grunnlag, unntak finnes som sagt alltid :)

https://www.startsiden.no/nettliv/2019/02/27/195556264/undersokelse-dette-er-forskjellen-pa-hunde-og-kattemennesker

«Hundemennesker tjener derimot mer, og er gjerne mer interessert i å ta seg en løpetur enn kattemennesker.»

«Skal vi tro undersøkelsen, er nemlig kattemennesker mer kreative og mer interessert i filmer og musikaler enn hundemennesker.»

så det jeg fikk ut av dette er at kattemennesker er mer opptatt av blant annet kultur og er mer kreative enn hundemenneskene er. Så hundemennesker er kjedelige? Hvem vil vel være med noen som kun tenker trening og penger, og ikke bryr seg om kultur og personlig utfoldelse :) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Skal vi tro undersøkelsen, er nemlig kattemennesker mer kreative og mer interessert i filmer og musikaler enn hundemennesker.»

så det jeg fikk ut av dette er at kattemennesker er mer opptatt av blant annet kultur og er mer kreative enn hundemenneskene er. Så hundemennesker er kjedelige? Hvem vil vel være med noen som kun tenker trening og penger, og ikke bryr seg om kultur og personlig utfoldelse :) 

Selv er jeg kattemenneske, men har hund, så da tar jeg alle positive egenskaper med begge deler til inntekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...