AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har tykt og masse hår, med fall, og det bruser en del. Dette har blitt mye bedre etter at jeg begynte med redken sin frizz dismiss shampo og balsam. Bruker også hårkur for frizzy hår. Selv om jeg holder hårkur og balsam unna hodebunnen, blir det ganske raskt fett ved røttene(må dusje ofte pga. jobb) og jeg har lite volum. Det er mest mangelen på volum som plager meg, men også at det raskt blir fett. Noen som kan anbefale en shampo eller et produkt for å få mer volum ved røttene, og kun der? For jeg har mer enn nok volum ellers med frizzy hår:P Jeg vil helst ikke ha et produkt som det er mye styr med, som må fønes ut f.eks.(føner aldri håret!). Anonymkode: 340c4...bd7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Shampo har liten effekt her. Aller best effekt får jeg av saltvannsspray eller root lift spray, som fønes inn i tørt hår, da har jeg volum i dager. Men ser du ikke ønsker føning. Da er nok volumpudder tingen for deg, jeg bruker dette de gangene jeg vil ha en ekstra effekt på toppen av volumpsray, eller hvis jeg ikke har anledning til å føne håret. Ellers gir tørrshampoo god volumeffekt. Da sprayer jeg det inn i røttene på kvelden, rufser godt til, og sover slik. Høres ut som den beste løsningen i og med at du også sliter med fett hår. Anonymkode: fb305...2fe
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Shampo har liten effekt her. Aller best effekt får jeg av saltvannsspray eller root lift spray, som fønes inn i tørt hår, da har jeg volum i dager. Men ser du ikke ønsker føning. Da er nok volumpudder tingen for deg, jeg bruker dette de gangene jeg vil ha en ekstra effekt på toppen av volumpsray, eller hvis jeg ikke har anledning til å føne håret. Ellers gir tørrshampoo god volumeffekt. Da sprayer jeg det inn i røttene på kvelden, rufser godt til, og sover slik. Høres ut som den beste løsningen i og med at du også sliter med fett hår. Anonymkode: fb305...2fe Må saltvannsspray også fønes inn? Og hvordan påvirker det håret? Jeg har en sånn rootlift mousse som skal fønes ut, men jeg får det rett og slett ikke til, ser helt jævlig ut:P Pluss at jeg ikke orker føning og resten av håret blir kjempe-frizzy. Men jeg har tørrshampo med litt volumeffekt, men jeg kan liksom bare bruke den når det er fett, ellers blir jeg litt hvit i toppen(selv om jeg er blond). Jeg har brukt en av batiste sine. Kan noen anbefale en annen, enten bare volumpudder/spray evt. også tørrshampo? Anonymkode: 340c4...bd7
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må saltvannsspray også fønes inn? Og hvordan påvirker det håret? Jeg har en sånn rootlift mousse som skal fønes ut, men jeg får det rett og slett ikke til, ser helt jævlig ut:P Pluss at jeg ikke orker føning og resten av håret blir kjempe-frizzy. Men jeg har tørrshampo med litt volumeffekt, men jeg kan liksom bare bruke den når det er fett, ellers blir jeg litt hvit i toppen(selv om jeg er blond). Jeg har brukt en av batiste sine. Kan noen anbefale en annen, enten bare volumpudder/spray evt. også tørrshampo? Anonymkode: 340c4...bd7 Ja, ellers blir det fett/tungt. Håret får mye mer volum, men kan også oppleves noe seigt/flokete, så ikke alle som liker dette. Men erfaring er at dette er mindre tungt og lettere å jobbe med enn mousse, som blir for mye og tungt i mitt hår. Med saltvannsspray kan man bruke litt, føne, så ta i litt mer. Tar man for mye blir det raskt tungt og fett. Poenget er at du gjerne kan la håret lufttørke. Men så kun spraye og føne tørt, det tar 2-3 minutter, så resten av håret blir neppe påvirket. Bastise er best. Jeg løfter opp håret, sprayer på røttene, gnir inn med fingertuppene, da blir det ikke hvitt. Feilen mange gjør er å spraye øverst. Da blir det både hvit + at man tunger ned håret i stedet for å løfte det. Anonymkode: fb305...2fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå