AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Hva dekker den? Er det nødvendig med hundeforsikring? Anonymkode: d7b38...20d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #2 Skrevet 2. juni 2019 Jeg betaler 200kr/mnd. Husker ikke alt som dekkes og ikke, men tror hovedregelen for alle forsikringer er at de dekker uhell/skader, men ikke f.eks sykdommer som hunden er født med. Min hund er bare 3 år gammel og jeg har brukt forsikringen 2 ganger. En gang knakk hun en tann under lek som måte opereres ut med narkose, hun har også vert uheldig med en hoggorm hvor sluttsummen ble på 17000. Så langt går vi i «pluss» og forsikringsselskapet i minus😅 Noen hunder kan sikkert gå et helt liv uten å bruke forsikringen sin. Vi driver med agility og har en hund som er veldig intens å ikke alltid tenker seg om når hun har det gøy eller ser noe kult. Så for meg føles det veldig trygt og godt at hun er forsikret. Anonymkode: 85951...089 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Vi har agria, 350kr. Husker ikke helt egenandelen. Men går du på agria sine hjemmesider finner du ut av det. De har ulike forsikringer som er dyrere/mindre egenandel eller billigere/høyere egenandel. Tror vi har en midt på treet prismessig. Vi har trengt ulike vetrinærbedøk og det har lønt seg økonomisk å ga forsikring etter 6 år Anonymkode: ed26d...384 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Var 150r mnd, men nå er mine så gamle at det ikke er aktuelt med operasjoner hvis noe skulle gå galt, derfor har jeg en bufferkonto til de i stedenfor. Tja, har man en buffer på 30tusen, så burde det dekke de aller fleste situasjoner. Men så kan det jo skje mye med hundene også, så jeg valgte å ha forsikring, har aldri brukt den. Har nå min tredje hund som er blitt 13år, og aldri brukt forsikring. Anonymkode: 5f049...224
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 350 i mnd, Tryg dyreforsikring. Egenandel 2000, forsikret opp til 50.000 kr. Anonymkode: c48e4...fd1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 Forsikringspris kommer an på hvilken rase hunden er. Noen raser koster 2-300 i måneden mens andre nærmere 1000 kr. Anonymkode: d1daa...6ae
Diamant20 Skrevet 3. juni 2019 #7 Skrevet 3. juni 2019 Du bør absolutt ha forsikring, så lenge hunden har vært på sjekk hos veterinær og du har tegnet forsikring før du hentet hunden dekker den mye som kan koste masse penger. Hvis hunden får epilepsi feks tar det noen dyrlegebesøk å finne ut av hva det er også må man ha medisiner og hunden må jevnlig til veterinær for kontroller for mer/mindre medisin. Så ville absolutt hatt forsikring til hunden.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #8 Skrevet 3. juni 2019 Vi betaler ca 250 kr i mnd. (Agria). Hunden er 1 1/2 år og vi har brukt forsikringen én gang i forbindelse med analkjertelbetennelse, vi sparte 1800 kr på å ha forsikring. Anbefaler absolutt forsikring. Anonymkode: 73069...418
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #9 Skrevet 3. juni 2019 Forsikring er viktig om du ikke er flink til å f.eks sette en god sum med penger inn på en egen konto hver eneste mnd En jeg kjenner har god råd og satte inn 50k på en egen konto før han kjøpte hunden, og setter inn noen hundrelapper hver mnd Jeg har ikke så god råd så betaler heller forsikring Anonymkode: fb864...190
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå