Gå til innhold

far som blir fort sur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

heeii jeg bor hjemme med mine foreldre å har en datter på 4 mnd, å har veldi ofte diskusjoner med min far.. han har hjulpet å gjort som en foreldre gjør, men mister veldi fort tålmodigheten å blir sur å truer det har han gjort for lenge siden, å sier til mor at vis de døde en gang ville jeg ikke grinet som for meg til å føle meg dårlig, å han skal aldit ha rett i alt ellers blir han sur, å vis jeg drar hjemme fra så vil barnevernet ta akutt.. så jeg er ganske klistret.. å far sier de trenger frihet fra meg når vi bor under samme tak å at babyen min må legge seg 8-9 tiden mens når andre barnebarn er på besøk da er han oppe til 10-11 om kvelden å han er 4 år, jeg føler meg snart ikke velkommen i min egen hjem pga dette.. å når han blir sur kaller han meg for jævel å andre stygge ord..pga dette har jeg å sakt til han stygge ting, pga jeg har blitt så lei av hans raseri anfall.. noen tips?

Anonymkode: 16be6...5da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytt ut?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Pupperulla skrev:

Flytt ut?

jeg sa vis jeg flytter ut er barne mitt i fare for å bli tatt i fra barnevernet..

AnonymBruker
Skrevet

Snakk med kontaktpersonen din i barnevernet om dette, så kan han kanskje få hjelp. 

Anonymkode: 121e6...582

• Liker 5
Skrevet

Du er såpass "voksen" at du er mor, men du er ikke "voksen nok" til å flytte fra dine foreldre?
Faren din kan ikke bare true med barnevernet - kom han i forkjøpet, ta kontakt med barnevernet selv og få hjelp til å kunne klare deg selv. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du er såpass "voksen" at du er mor, men du er ikke "voksen nok" til å flytte fra dine foreldre?
Faren din kan ikke bare true med barnevernet - kom han i forkjøpet, ta kontakt med barnevernet selv og få hjelp til å kunne klare deg selv. 

nei nei han truet ikke med barnevernet, de va på før, barneverne sa vis jeg hadde bodd alene hadde de fratatt meg henne så jeg stoler ikke på noen..

AnonymBruker
Skrevet

alder? Dysleksi?

Anonymkode: 866d5...14b

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

heeii jeg bor hjemme med mine foreldre å har en datter på 4 mnd, å har veldi ofte diskusjoner med min far.. han har hjulpet å gjort som en foreldre gjør, men mister veldi fort tålmodigheten å blir sur å truer det har han gjort for lenge siden, å sier til mor at vis de døde en gang ville jeg ikke grinet som for meg til å føle meg dårlig, å han skal aldit ha rett i alt ellers blir han sur, å vis jeg drar hjemme fra så vil barnevernet ta akutt.. så jeg er ganske klistret.. å far sier de trenger frihet fra meg når vi bor under samme tak å at babyen min må legge seg 8-9 tiden mens når andre barnebarn er på besøk da er han oppe til 10-11 om kvelden å han er 4 år, jeg føler meg snart ikke velkommen i min egen hjem pga dette.. å når han blir sur kaller han meg for jævel å andre stygge ord..pga dette har jeg å sakt til han stygge ting, pga jeg har blitt så lei av hans raseri anfall.. noen tips?

Kanskje du skal ta med deg ungen din å flytte`?

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

nei nei han truet ikke med barnevernet, de va på før, barneverne sa vis jeg hadde bodd alene hadde de fratatt meg henne så jeg stoler ikke på noen..

Tror du dette er gode forhold for barnet ditt å bo i da?

Anonymkode: 83a3f...33e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville bedt om et møte med bv og forklart hvordan situasjonen er hjemme, spør de om det er andre muligheter. 

Situasjonen du beskriver er ikke bra for noen av dere! Noe bv også vil forstå.

Anonymkode: 97cb1...c3a

Skrevet (endret)
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

heeii jeg bor hjemme med mine foreldre å har en datter på 4 mnd, å har veldi ofte diskusjoner med min far.. ..................................... noen tips?

Hva vil du egentlig ha tips om?

Hvordan unngå at faren din blir sur?  Veldig enkelt - gjør som han sier.

Endret av Whistler
Stavefeil.
  • Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første som du må lære deg er at det er stor forskjell på å bo sammen og være på besøk. Et barn som kommer på besøk, kan skeie ut en gang, men en 4-åring har gjerne en full dag i barnehagen og de legger seg ikke 22-tiden hver eneste dag. Dette handler antageligvis om at du er nødt til å gjøre et forsøk for å ha en stabil døgnrytme for babyen. 

At du bor sammen med noen og at barnevernet har sagt at de tar omsorgen om du bor alene, kan tolkes som om du trenger hjelp med babyen? Er det korrekt å forstå? At du trenger at foreldrene dine bidrar og hjelper deg gjennom dagen? Er det på grunn av sykdom? Har du noen form for plager? Hva er egentlig situasjonen din? Hvor gammel er du...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har barnevernet egentlig sagt? At du må bo hjemme til ungen er 18, eller at du trenger hjelp med barnet f.eks.? Har du vært på mødrehjem? Har du bodd hjemme hos foreldrene dine hele tiden, eller har du flyttet etter kontakten med barnevernet startet? 

Og disse konfliktene med faren din, hva handler de egentlig om? Hva er det dere faktisk diskuterer? Er det sånn at dere diskuterer politikk, matlaging, miljø eller hvem som har størst rompe av Kardashian-søstrene, og så blir han bare urimelig sint og sur, eller er det rett og slett bosituasjonen, ting du har sagt du skal gjøre, men ikke gjør osv. som lager problemene? 

Anonymkode: 3834c...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...