AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jobber i kommunen. Hadde et vikariat som nå er gått ut. Arbeidsgiver hadde ikke noe nytt vikariat å gi,men jeg kunne fortsette som ekstrahjelp. I praksis jobber jeg hver eneste dag,hver uke. Har jeg noen rettigheter ift at behovet helt klart er større en en "ekstrahjelp" og når det er helligdager om (som jeg helt sikkert hadde jobbet hvis det var åpent) får jeg ikke betalt for. Så taper jo mye penger på det. Trives veldig godt,men det tærer på at jeg ikke har noen rettigheter. Anonymkode: 3002f...e90
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Hvis en arbeidstaker har vært midlertidig ansatt i mer enn tre eller fire år (avhengig av grunnlaget for ansettelsen) sammenhengende, skal arbeidstakeren automatisk regnes som fast ansatt. Anonymkode: b4e0a...908 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #3 Skrevet 2. juni 2019 Blir du ring hver dag eller vet du vaktene dine f.eks én uke av gangen? Hvis du blir satt opp én eller to uker av gangen og du har vakt på en dag bedriften er stengt skal du ha betalt, men om de er så sleipe at de bevisst ikke setter deg opp på disse dagene får du ikke noe. Er du organisert? Hvis ikke, organiser deg! Du har krav på fast stilling etter tre eller fire år, men da bør du ha et fagforbund i ryggen. Pass deg for å ikke bli ringt mer når det nærmer seg tiden du kan bli fast ansatt, vet om flere som slutter å bruke vikarer fordi de da kan kreve fast stilling. Anonymkode: 4461f...e58
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #4 Skrevet 2. juni 2019 Får hele uker av gangen. Vet du hvor jeg kan finne noe "bevis"på at jeg har rett på betalt på helligdager ol? Anonymkode: 3002f...e90
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Du skal ha samme betaling på helligdager uansett om du er fast ansatt, vikar eller ekstrahjelp. Anonymkode: 3fbc6...e6d
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #6 Skrevet 3. juni 2019 https://www.infotjenester.no/artikler/lonn-pa-rode-dager/ Anonymkode: 4461f...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå