Gå til innhold

Kul i brystet -som en hard ert -opplevd likende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typisk at man finner en kul  brystet på en lørdag. Prøver å ikke uroe meg, da jeg vet at de aller fleste kuler er ufarlige fettkuler eller lignende. Og selvsagt skal jeg få dette sjekket til uka på Aleris. Men vil bare høre om andre sine erfaringer. Kulen sitter på øvre del av brystet, som en hard ert -helt rund liksom. Ikke vond i det hele tatt. Den var plutselig der.. Er 44 år -ingen historikk av brystkreft i familien. 

Prøver som sagt å ikke tenke på det, men det er jo umulig...

Anonymkode: 9a158...2d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig for oss å vite. Det kan være uskyldig, eller det kan være mere alvorlig.

Ei venninne av meg fikk akkurat konstatert brystkreft etter å hatt smerter i puppen. Fastlegen ville ikke henvise henne til videre undersøkelse pga ingen historikk av brystkreft i familien, så hun måtte mase seg til dette.

Forhåpentligvis er det kun en hoven kjertel eller fettkul, men greit å få sjekket ut så snart som mulig om du er bekymret. 

Anonymkode: 6c086...110

AnonymBruker
Skrevet

Kuler i brystet skal alltid utredes. Det kan være alt fra fibroadenomer til ondartet sykdom. Regelen er ofte sjekke om kulen er bevegelig og jevn i kantene- dette er et godt tegn. Dra til fastlege mandag, og forsøk slapp av. Har selv hatt kuler uten alvorlig sykdom, så prøv å ikke tenk det verste før utredning.

Anonymkode: 36b1b...cc7

Skrevet

Som du selv sier, dette kan være alt mulig - og helt umulig for oss å svare deg på. Du drar selvfølgelig til legen og hører hva hen sier...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en slik og det viste seg å være en helt ufarlig cyste. 9 av 10 kuler som sjekkes er ufarlige, sa de til meg. Men det er jo alltids en risiko for at det kan være kreft, så det er bare å sjekke seg. Lykke til!

Anonymkode: facb3...d34

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt mye kuler men aldri kreft. Har aldri sjekket meg da men er ikke dau så :laugh:

Anonymkode: e52fb...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...