AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Hei. Jeg har er veldig lite nettverk og er utrolig ensom. Gråter mens jeg skriver dette. Det hele startet i ungdommen pga mange ryggoperasjoner som gjorde meg isolert. Jeg mistet kontakten med alt og alle. Det siste året gikk ting oppover, hadde kjæreste og fant en god venninne. For litt over en uke siden ble jeg dumpet over melding. Og for to måneder siden flyttet venninna flere timer unna. Har nå ingen, igjen. Alt jeg ønsker meg er 2-3 gode venninner og en kjæreste (har et sterkt ønske om å starte familien). Alt annet i dag er bra, helsa, jobben og går studier ved siden av. Er 26 år. Men jeg har ingen... Hva skal jeg gjøre? Prøvd Vinja, men finne ingen der. Vet ikke om jeg er klar for Tinder, uansett er det for flaut å skulle fortelle enda en at jeg er venneløs... Er ikke noe lag eller foreninger her, så det forslaget er ute... Familien min vet ikke om dette, det er så skamfullt. Føler jeg har feilet i livet. Anonymkode: c5ee5...41d
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Sjekk ut Hey Girl på Facebook, de har grupper for ganske så mange byer, kanskje også din. Anonymkode: 38665...3db 1
Lykkehjerte Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Hei ts, først av alt, du har ikke feilet i livet❤ og det har skjedd ting underveis utenfor din kontroll mht operasjoner osv. Det er ingen skam! Men forstår at du kan føle det slik likevel. Husk at din gode venninne som har flyttet, har du fortsatt, tross langt unna. Hold kontakten via sms, tlf, facetime, fb osv, og besøk hverandre jevnlig! Behøver ikke være ofte, men likevel noe jevnlig over treffene. Gode venner forsvinner ikke, om man bestemmer seg for å holde kontakten. Som oftest er det en av partene som jobber litt hardere for å opprettholde kontakten, og tenker at her ville jeg tatt ansvar for det! Venninnen din vil nok bruke mye av energien til å etablere relasjoner på nytt sted, er derfor jeg foreslår at du tar hovedansvaret for kontakten. Syns det er svært viktig med gjensidighet i relasjoner, men forsøk å tenke at det er ok med å dra igang treff osv i starten? Vet ikke hvor langt unna dette er, men planlegg et treff i sommer, og da planlegg neste treff, høst eller ved juletider el. Trist å miste lett tilgjengelighet ned en nær venn, men her er nok ikke løpet kjørt! Har sett andre på kg som etterlyser cafevenninner osv i bestente byer/områder, kan det være noe for deg å teste ut? Spør noen på studiet eller jobben om de vil bli med på cafe, kino, ut og spise, bytur, shopping el? Studentforeningen arrangerer vel jevnlige kvelder også? Vet det er lettere sagt en gjort! Og kjærlighetssorg hjelper ikke på det heller, men (mager) trøst er det at han fortjente deg ikke! Så umoden å dumpe deg via melding. Bruk situasjonen som inngangsport til sosial aktivitet, via studier eller jobb? Brudd med kjæresten, og trenger å komme meg ut? Føler så med deg, men ikke tenk at det er din feil eller ha skamfølelse, lettere sagt enn gjort det også, men prøv å ikke tenk slik!❤Tror du er en flott person!❤ 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Er det ingen på studiet ditt du kan ta kontakt med? Studentforening? Idrett? Turgruppe? Anonymkode: 91c93...0cb
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 Du må få det bra alene med deg selv, før du kan få en kjæreste. I et forhold skal det ikke kun være du som skal få noe ut av relasjonen. Du må også tørre å gi noe, og bør ofte ha noe å gi (enten det er en hobby/interesse for noe etc). Anonymkode: b0652...896
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må få det bra alene med deg selv, før du kan få en kjæreste. I et forhold skal det ikke kun være du som skal få noe ut av relasjonen. Du må også tørre å gi noe, og bør ofte ha noe å gi (enten det er en hobby/interesse for noe etc). Anonymkode: b0652...896 Bra svar. Mange sitter hjemme å bryter seg ned alene, gidder ikke gjøre noe for seg selv. Husk, vi bor i norge. Vanskelig å komme i kontakt med folk, sats på andre kulturer. Anonymkode: 7d76d...c5e
Nooni Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 (endret) Først av alt så tørker du tårene og slutter med å syns synd på deg selv. Så innstiller du deg på at hvis du skal få venner, så vil det måtte bety at du tar betraktelig mer initiativ. Snakk til folk på benken i parken, på treningssentret, i køen på kafe, for du bør starte med å gå på kafe alene hvis du ikke har gjort det før. Du vil møte folk som er lite interessert, men folk i det generelle liker vennlige mennesker som gir komplimenter for en veske, en hårfrisyre, barnet deres og lignende, og det er HELT innenfor å, hvis man får en god dialog, be om tips til steder hvor man kan møte folk når man er ny i byen. Å ha som mål å slutte å fokusere på din egen elendighet og heller forsøke å gjøre andres hverdag litt bedre gjennom å være hyggelig, er en god start. Denne endring av adferd gir deg ikke venner med en gang, men den kan gi deg mange fine øyeblikk og større selvtillit til å ta kontakt med andre i en setting hvor det er anledning til å prate mer. Endret 2. juni 2019 av Nooni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå