Gå til innhold

Dilemma! +1 i bryllup?!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
3 timer siden, Mosimei skrev:

Takk for svar. Hvor skrev jeg at vi har invitert noen vi ikke har snakket med på fem år? 😊 Dette stemmer ikke. Jeg skrev at vi ikke har hatt særlig kontakt. Da sammenligner jeg med studietiden, hvor vi var sammen hver uke. Nå er kontakten mer sporadisk, og spesielt rettet mot ferier og lignende. Vi bor ikke i samme by, og den jevnlige kontakten blir derfor vanskeligere. 

Da missforsto jeg, beklager! :)

Endret av Alice123
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så frekt. Det er ikke sånn at du bare kan ta med deg noen i et bryllup. Gi beskjed om at dere på grunn av plassmangel har valgt å invitere alle studievenner uten følge. Hvis de ikke syns det er ok er det bare å ikke komme

Anonymkode: b88d1...70e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun tenker vel at hun risikerer ikke ha noen å snakke med og tar da med kjæresten. Valgene hennes:

1. Si nei selv om hun egentlig er ledig og risikere at du blir fornærmet ellr skuffet

2. Komme alene og føle seg klein hele dagen fordi hun ikke kjenner noen

3. Si at hun kommer og tar med kjæreste

Anonymkode: aff4d...ef8

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok svart at "Beklager misforståelsen, men pga plassmangel er flere bedt uten partner". Det er jo veldig frekt å bare anta man kan ta med en ekstra. Det er navnet på invitasjonen som teller. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Å, visste ikke at du hadde fått deg kjæreste. Så hyggelig, velkommen!"

Hvis du hadde visst at vennen din hadde kjæreste da du sendte ut invitasjoner, så hadde du vel bedt henne også? 

(Eller vil du at kjæresten skal lage tråd på KG om den forferdelige bridezillaen...? Syns jeg har sett flere sånne om "hvorfor er ikke min kjæreste invitert når andre får ha med sin?".)

Anonymkode: 94060...5ac

• Liker 2
Skrevet

Dere er 100 stk i bryllupet. Dere kommer ikke til å rekke å prate med alle sammen uansett. 
Så at ingen av dere har møtt denne personen, har det noe å si? Dere blir ikke å merke at han er der.
Jeg hadde flere i bryllupet mitt jeg ikke hadde møtt før. Fikk en god klem og de sa gratulerer, veldig hyggelig. Har møtt de flere ganger i etterkant. De som hadde med ny kjæreste satte også veldig pris på at de fikk ta med partner, selv om det var nytt. Særlig når "alle andre" kommer med sin kjæreste.

• Liker 3
Skrevet

Sånn jeg ser det, er det flere aspekter ved dette. 

Ja, det er frekt å anta at man bare kan ta med seg følge når det kun er navn som er spesifisert i innbydelsen. Samtidig kan jo svaret være en "prøveballong" at vedk som er invitert "prøver seg" selv om han vet at følge ikke er invitert. For å se hva som skjer/se om det ikke går likevel å få med kjæresten. 

Men - det er også litt rart å invitere en langveisfarende/utenbysfra som kanskje heller ikke har særlig kontakt med øvrige studievenner UTEN følge, når de andre i samme kateogori (studievenner) er invitert MED følge. 

Så - jeg tror nok jeg hadde latt kjæresten bli med, litt fordi jeg ville syns det var vanskelig å si nei, og litt fordi jeg tross alt forstår at den som kommer iallfall vil ha med noen som hn kjenner. Og, som andre sier, det er nesten garantert noen som melder avbud, så den ekstra personen blir neppe en ekstra utgift. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 6/2/2019 at 10:42 AM, AnonymBruker said:

Så frekt. Det er ikke sånn at du bare kan ta med deg noen i et bryllup. Gi beskjed om at dere på grunn av plassmangel har valgt å invitere alle studievenner uten følge. 

Anonymkode: b88d1...70e

Men det er jo ikke sant, de andre er invitert med følge. Og det merker hun jo hvis hun kommer.

Anonymkode: e8a90...8fb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper vedkommende har svart at hun kommer med kjæresten fordi hun ikke var sikker på om hun var invitert med +1. 

Anonymkode: 54fe8...819

AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2019 den 0.09, Gjest Mosimei skrev:

Takk for at du delte din mening 😊

Hva er du, en passiv-aggressiv rosablogger som ikke takler konstruktiv kritikk? 

Den du siterte skrev jo ikke noe frekt en gang. Vedkommende har et poeng. Er jo ikke uvanlig å hilse på noen for første gang i sitt bryllup. 

Anonymkode: 47f77...513

• Liker 1
Skrevet
På 1.6.2019 den 22.04, Ulven skrev:

Kommer de andre med partner, er det uhøflig å invitere noen få uten. Da burde dere heller ha slanket gjestelista. Min mening, men ikke fasiten. 😉 

Dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...