AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har hatt en venninne som har opptrådt skremmende ovenfor meg i den siste tiden. Hun har nå satt i gang en svertekampanje mot meg etter at jeg kuttet kontakten med henne. Men det startet i utgangspunktet da min samboer kom inn i bildet. Vi leier leilighet sammen som venner og har hvert våres soverom. Hun har til stadighet blandet seg inn i våres vennskap. Han har visstnok blitt forelsket i meg. Det virker som at hun ønsker å splitte oss og synes at han bør flytte ut ettersom hun mener at han ikke er min type. Jeg har forsøkt å forklare henne at jeg er usikker på hva jeg vil og at jeg trenger litt betenkningstid. Dette er en sak i mellom meg og han. Det virker ikke som hun ikke forstår dette. Hun ønsket å ha en pause i vennskapet, noe som var gjensidig fra min side. Jeg har tidligere introdusert henne ovenfor noen venner og kollegaer. Hun har addet dem alle på facebook. Plutselig en kveld dukket opp på samme fest som jeg skulle på, til tross for at hun hadde bedt om pause i vår relasjon. Min kollega som arrangerte festen. Hun hadde nærmest bedt seg selv dit visstnok. Til tross for at hun ikke hadde med seg noe alkohol selv, ble hun svært beruset utover kvelden. Hun forsøkte først å krangle med meg, men jeg reagerte ved å distansere meg fra henne. Deretter henvendte hun seg til mine kollegaer for å snakke negativt om meg. Fikk beskjed av kollegaene mine om at hun ikke var ønsket på festen lenger. Jeg betalte taxi til døren hennes slik at hun kom seg trygt hjem. Selv gikk jeg hjem til fots fra hennes dør. Hennes samboer kontaktet meg den natten, men det viste seg at det var hun selv som hadde kontaktet meg via hans fb-profil. Jeg valgte å kutte ut kontakten med henne umiddelbart. Dagen derpå kontaktet hun mine kollegaer på facebook for å takke for en fin kveld. Ironisk nok. Deretter forklarte hun dem at det egentlig er jeg som er gal og ikke henne. Hun kom med alvorlige og usanne anklagelser rettet mot meg. Dette er ca. en måned siden. Men hun gir seg ikke. Hun kontaktet min venninne nylig på fb. Hun forsøker nok en gang å skape splid. Det som er synd er at hun ikke forstår at hun setter seg selv i et svært negativt lys med denne oppførselen. Hun saborterer for seg selv. Ellers har jeg heldigvis oppegående venner og de forstår at hun ikke har det bra med seg selv. Synes at dette er både pinlig og plagsomt. Kjedelig at mine venner og kollegaer måtte ufrivillig bli innblandet i denne konflikten. Jeg er skremt over hennes avvikende adferd, hva ellers kan er denne dama i stand til å finne på? Jeg har sovet litt dårlig noen dager nå. Jeg er bekymret. Måtte bare lufte det ut litt her. Hun roer vel seg etter hvert, så lenge vi ikke har noen kontakt? Noen som har noen tanker rundt dette? Anonymkode: 51a31...131
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Hva med at du ber de som har addet henne om beklagelse på vegne av henne - og så sier at du har blokkert henne og anbefaler at de gjør det samme om de opplever at oppførselen hennes er ubehagelig på noen måte? Noe mer enn det får du jo ikke gjort. Det kan være det er best å la det fade ut av seg selv, hun høres veldig ustabil ut. Anonymkode: 383cc...898 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med at du ber de som har addet henne om beklagelse på vegne av henne - og så sier at du har blokkert henne og anbefaler at de gjør det samme om de opplever at oppførselen hennes er ubehagelig på noen måte? Noe mer enn det får du jo ikke gjort. Det kan være det er best å la det fade ut av seg selv, hun høres veldig ustabil ut. Anonymkode: 383cc...898 TS : Takk for svar. De som hun har addet. Jeg har beklaget til alle som ble berørt med ubehagelig stemning den kvelden. Nei jeg får ikke gjordt noe mer enn det. Bare synd for meg at jeg frykter henne. Anonymkode: 51a31...131
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Du kan fortelle at hvis hun ikke slutter så anmelder du henne for trakassering. Anonymkode: 3051e...0d7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #5 Skrevet 2. juni 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan fortelle at hvis hun ikke slutter så anmelder du henne for trakassering. Anonymkode: 3051e...0d7 TS her. Tviler jeg kommer så langt med det. Men noe må jeg gjøre om hun ikke gir seg Anonymkode: 51a31...131
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #6 Skrevet 2. juni 2019 Kansje hun ikke har det så lett? Du får si til dine kollegaer at denne jenta er en veninne du egentlig ikke er veninne med lengre, og at hun ikke har det så bra. Du trenger jo ikke utbrodere mer enn det, og så forstår de vel resten. Hun oppfører jo seg ganske manisk, eller hva? Anonymkode: f9338...baf 1
bettsa Skrevet 2. juni 2019 #7 Skrevet 2. juni 2019 Anmeld henne for trakassering i morgen. Da er hun i ihvertfall loggført hos politiet. Blokkere henne av alt på sosiale medier og telefon. 3
absinthia Skrevet 2. juni 2019 #8 Skrevet 2. juni 2019 Jeg har opplevd noe lignende og vil anbefale deg å fade ut. Skrev om dette en gang: På 11.9.2012 den 22.11, absinthia skrev: Du kan få min gamle nabo: tilsynelatende svært sosial, fanatisk når det gjelder renhold og ivrig etter å bli kjent med deg, ivrig etter at dere skal fi ne på ting sammen, begynner å interessere seg for det samme som og ha de samme meningene som deg. Etterhvert løper hun ned dørene dine til enhver tid og skravlet i vei om alskens merkelige ting som foregår i omgangskretsen og temmelig negativt om de fleste. I tillegg til detaljerte beskrivelser om fordøyelsen sin og planen sin for tørkingen av støv i skap og skuffer. Når dere en og annen gang befinner dere på byen sammen, blir hun desperat om du får mer oppmerksomhet enn henne og gjør en eller flere av følgende ting: snakker så høyt at hun overdøver alle, setter seg i fanget på ham du snakker med, med ryggen mot deg, slik at dere er avskåret fra enhver samtale. Forsøker å latterliggjøre deg om noen kommer med komplimenter, leker at hun blir dårlig og må følges hjem. Etterhvert oppdager du at folk du ikke kjenner skuler litt på deg. Da du til slutt aner ugler i mosen angående forskjellige ting rund damen og avslutter " vennskapet" løper vedkommende rundt og sprer rykter om deg, til alt fra dine barns lærere, venner av svigerforeldrene dine og postvesenet ( man har altså blitt like gal som resten av den tilsynelatende uskikkete omgangskretsen hennes) ..og du oppdager daglig at hun står og stirrer inn i leiligheten din - spesielt når du har besøk, slik at også besøket synes at det er påfallende og kommenterer dette. I årevis etterpå får du høre av folk at hun advarte dem mot deg før de ble kjent ( men det skal sies at de forholdsvis kjapt enten fikk erfare eller høre av andre, hvem de egentlig burde passe seg for - i ditt mareritt tror de alt hun sier for evig og alltid) Kunne ha skrevet bok om dette mennesket og alle de merkelige krumspringene hennes. 5
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #9 Skrevet 2. juni 2019 Vært borti noe av det samme men vi var mye yngre. Det endte med at alt som ble skrevet om meg til mine venner og familie ble tatt vare på og printet ut, av noe andre enn meg da det ble så ille at de gjorde sitt beste for å skjerme meg. De det gjaldt ble sakelig informert om at alt ble tatt vare på og det ble levert til politiet. Det stoppet opp veldig kvikt da. Det er uansett ikke dumt å ta vare på det som blir skrevet, og bare kontakte politiet. De kan lett ta en telefon til henne gi beskjed om at dette faktisk er straffbart. Anonymkode: 883db...8e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #10 Skrevet 3. juni 2019 På 2.6.2019 den 13.00, absinthia skrev: Jeg har opplevd noe lignende og vil anbefale deg å fade ut. Skrev om dette en gang: Hun høres ut som en typisk sladrekjærring. Samtidig som høres hun umoden ut. Anonymkode: 51a31...131
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #11 Skrevet 3. juni 2019 Hun har ikke hatt kontakt med deg eller en noen av de på festen på en mnd som du skriver, og hun snakket med sin egen veninne som du skriver, la nå dette gå, hun har tydeligvis gjort det. Anonymkode: 36978...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #12 Skrevet 3. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke hatt kontakt med deg eller en noen av de på festen på en mnd som du skriver, og hun snakket med sin egen veninne som du skriver, la nå dette gå, hun har tydeligvis gjort det. Anonymkode: 36978...7c0 Nei hun tok kontakt med venninnen til TS, og det nylig. Jeg kjenner til saken, og vet at vedkommende ikke er helt riktig spikra. Anonymkode: 2e001...0b5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #13 Skrevet 3. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei hun tok kontakt med venninnen til TS, og det nylig. Jeg kjenner til saken, og vet at vedkommende ikke er helt riktig spikra. Anonymkode: 2e001...0b5 Ts skriver at hun og eks venninnen ikke har hatt kontakt på en mnd og eks venninnen har heller ikke snakket med ts kolleger siden da, så jeg ser ikke helt denne skremmende oppførselen som er skissert her, bare fordi hun har kontaktet 1 person. Anonymkode: 36978...7c0 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #14 Skrevet 3. juni 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei hun tok kontakt med venninnen til TS, og det nylig. Jeg kjenner til saken, og vet at vedkommende ikke er helt riktig spikra. Anonymkode: 2e001...0b5 Jeg kjenner også til saken, og det ble ikke sagt noe negativt om TS til henne. Ex veninna har heller ikke sagt noe negativt om TS til verken kollegaer eller venner av TS. Her er det nok heller TS som er den som har en "skremmende" oppførsel, og som driver og kontakter felles venner av ex venninna og sprer rykter, samt oppretter denne tråden her. Hvem høres det ut som driver med svartmaling og skremmende oppførsel? Anonymkode: 12064...7f0 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #15 Skrevet 3. juni 2019 Skjønner ikke hva du driver med her ts. Hvorfor snakker du ikke bare med venninna di i stedet for å oppføre deg som om hun er farlig og kriminell? Jeg leser ikke noe annet her enn at hun prøver å kommunisere med deg på en mer eller mindre konstruktiv måte: men prøver. Men du? Du bare avviser og behandler henne som om hun er giftig. Jeg mener: hva er det egentlgi hun har gjort deg som fikk deg til å blokkere henne? Er det virkelig så forbannet ille at hun ikke har sansen for samboeren din? Jeg må ærlitalt si at hun virker noe mer normal enn deg. Hun virker i det minste lei seg for å ha mistet en venninne, mens du behandler henne som hun er et under-menneske. Anonymkode: 7fe86...4ee 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner også til saken, og det ble ikke sagt noe negativt om TS til henne. Ex veninna har heller ikke sagt noe negativt om TS til verken kollegaer eller venner av TS. Her er det nok heller TS som er den som har en "skremmende" oppførsel, og som driver og kontakter felles venner av ex venninna og sprer rykter, samt oppretter denne tråden her. Hvem høres det ut som driver med svartmaling og skremmende oppførsel? Anonymkode: 12064...7f0 Hva med de trådene som nevnte "Ex-venninne" skrev om TS her da? Anonymkode: 2e001...0b5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2019 #17 Skrevet 3. juni 2019 25 minutter siden, AnonymBruker said: Hva med de trådene som nevnte "Ex-venninne" skrev om TS her da? Anonymkode: 2e001...0b5 Ja, hva med de? Anonymkode: 12064...7f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå