Snuppelure Skrevet 28. april 2005 #1 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg skal kjøpe ny støvsuger, men aner ikke hva eller hvilken. Den jeg har i dag, henger igjen fra hybel livet i student tiden. Den kostet ikke mange hundrelappen da jeg kjøpte den. Merkelig at jeg ikke jeg har byttet den ut for en evighet siden. har jo gjort det med det meste andre jeg eier.... :-) Men nå må den byttes ut. Føler alt bare blåses ut i andre enden. Våre gulv er parkett eller fliser, så det er enkle store flater. Huset vårt er i 3 etager med kjeller så den må være grei å frakte i trapper uten at jeg brekker ryggen. Lang ledning er kanskje bra? Hvilken støvsuger er bra? Hvilke ting må jeg tenke på? Hva koster en god støvsuger? Hvor lenge lever en støvsuger? Takker for alle som vil berike meg med sine erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. april 2005 #2 Del Skrevet 28. april 2005 Vi köpte en ny dammsugare/stövsuger nu när vi flyttade i januari och jag är supernöjd. Jag tänkte så här: Vill ha ny dammsugare. Ska vara bra kvalitet. Får inte vara allt för högljud. Tveksam kring allergifilter eller ej. Inte de dyraste men inte heller den billigaste. Kanske 1500 kr? Köpte: En Electrolux Ultra Silencer (tror jag den hette) och betalade ca 1800 SEK på Elgiganten/Elkjöp Den är TYST. Vi kan prata samtidigt som vi dammsuger! Den har allergifilter - känns bra med man som är kvalsterallergiker och ett litet barn hemma. Den har knapp som automatiskt suger in sladden medan man dammsuger så den är kortast möjligt. Har ställbar effekt - bra för mattor (endel GÅR bara inte att dammsuga på full effekt) Det medföljde ett smidigt parkettmunstycke som vi använder konstant. Mycket borst på det och bra. Jag ville inte ha det allra billigaste för ljudet var så högt och jag tänkte att den kanske inte har bästa kvaliteten. INte heller ville jag betalla 4-5000 Jag fann tre kategorier av dammsugare - de BILLIGA ( under 1000 kr) - MELLANklassen (1600-2200) - och de DYRA för över 2500 Skillnaden mellan maskinerna tror jag är marginell inom de olika prisklasserna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 28. april 2005 #3 Del Skrevet 28. april 2005 En ting du hvertfall IKKE må kjøpe er en støvsuger med sånn samlekopp istedet for pose. Brekker meg hver gang jeg skal tømme støvsugeren. Er utrolig nasty å sitte og dra ut hår og diverse andre ekle ting av støvsugeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 28. april 2005 #4 Del Skrevet 28. april 2005 En ting du hvertfall IKKE må kjøpe er en støvsuger med sånn samlekopp istedet for pose. Brekker meg hver gang jeg skal tømme støvsugeren. Er utrolig nasty å sitte og dra ut hår og diverse andre ekle ting av støvsugeren Ikke? Vi har tenkt på å kjøpe en Dyson eller DustBuster, men det er altså ikke så lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 28. april 2005 #5 Del Skrevet 28. april 2005 Jeg trodde også det var kjempelurt. Og så kult å se støvet spinne rundt i den koppen. Men det er skikkelig heslig å tømme den altså. Yuck blir kvalm bare av tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 28. april 2005 #6 Del Skrevet 28. april 2005 Med tre-etasjers hus ville jeg installert sentralstøvsuger (toppmodell). Hvis det ikke er noe alternativ, så ville jeg kjøpt toppmodellen til Miele (Miele har "mani" på å være best på sine produkter til enhver tid). Hvor lenge en støvsuger varer kommer helt an på bruken. Pris: der er jeg "grønn"...vi betalte vel ca. kr. 3.000,- for vår miele for 8 år siden. Her har du iallefall link til prisliste for Beam sentralstøvsugere. http://www.beam.no/oslo/beam.nsf/id/1042F9...A3?OpenDocument Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl Skrevet 28. april 2005 #7 Del Skrevet 28. april 2005 Anbefaler Miele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 28. april 2005 #8 Del Skrevet 28. april 2005 Miele sine støvsugere er bra Ellers er denne bra. Har forgjengeren og det har mamma, tante og svigers også.... Kjempefornøyde alle sammen. Den har lang ledning, bra munnstykker, bra sugeevne. Hepafiler og kullfilter. fanger opp småpartikler og forebygger lukt kort forklart. Anbefaler å legge litt penger i en støvsuger. Man får så mye mer igjen for det. Lavere lyd, bedresugeevne, bedre holdbarhet og mer solide deler. Dessuten er en støvsuger noe man har i maaaange år. Vanskelig å si hvor mange for alt kommer ann på hvor mye man bruker den. En litt rimeligere variant som er ok er electrolux sin her, men er personlig ikke noe glad i den børstesaken som henger på skaftet der. For deg som har parkett bør du se etter på munnstykket hva det hjulet der er lagt av. På min er det gummi og der er en fordel for om det blir riper i det vil ikke det ripe opp på gulvet som et hjul med hardplast kan. Riper på hjulet kan du få om du støvsuger en gang med grus feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 29. april 2005 #9 Del Skrevet 29. april 2005 En litt rimeligere variant som er ok er electrolux sin her, men er personlig ikke noe glad i den børstesaken som henger på skaftet der. For deg som har parkett bør du se etter på munnstykket hva det hjulet der er lagt av. På min er det gummi og der er en fordel for om det blir riper i det vil ikke det ripe opp på gulvet som et hjul med hardplast kan. Riper på hjulet kan du få om du støvsuger en gang med grus feks. En sån har vi - borsten kan man ta lös och förvara i städskåpet Passa på hjulen som sagt var - eller köp till (kanske till och med ingår) ett separat parkettmunstycke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lia Skrevet 29. april 2005 #10 Del Skrevet 29. april 2005 Tror Miele sine er veldig bra. Må etterhvert bytte ut støvsugeren, jeg også, og da vil jeg nok satse på en fra Miele. Er svært fornøyd med vaskemaskinen og oppvaskmaskinen derfra, og produktene skal ha lang levetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 29. april 2005 #11 Del Skrevet 29. april 2005 Jeg ville heller kjøpt en mopp med vaskbar mikrofibermopp for parkett og fliser. Det har vi, og jeg (som er alergiker) er superfornøyd. Også bråker det overhode ikke, så man kan gjøre reint selv om noen ser på tv eller sover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. april 2005 #12 Del Skrevet 29. april 2005 Med tre etasjer er det bare en ting som er bra nok, og det er sentralstøvsuger. Ka slipper du å bære hele sugeren opp og ned trapper. Vi har bare to etasjer, men kunne ikke tenkt meg noe annet. Lettere å innstallere enn jeg trodde også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 29. april 2005 Forfatter #13 Del Skrevet 29. april 2005 Sentralstøvsuger hadde vært et must om vi hadde bygd nytt hus. Men huset vårt er fra 1924, så det er ikke bare bare å legge inn sentralstøvsuger å få det pent. Så for oss er akkurat det uaktuelt. Tusen takk for mange gode tips, og ting å tenke over. Jeg lette på sidene til "TV2 hjelper deg" for å se om de hadde en støvsuger-test. Siden jeg ikke fant noen slik test, sendte jeg de en mail og etterlyste støvsuger-test. Og tror dere ikke de skal ha en støvsuger-test i neste uke! Passet jo perfekt. Men må si jeg er litt svak for de to modelllene jeg har fått anbefalt her... Så kanskje jeg har bestemt meg alt... får å herme etter Furstinas støvsuger valg.. ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 29. april 2005 #14 Del Skrevet 29. april 2005 Furstina: Det er klart. Børsten kan oppbevares i en skuff, men det er børsten i seg selv jeg ikke liker Og vær forsiktig med å oppbevare løse deler i en skuff... når du skal bruke de så er de bare ikke der Her er en test på støvsugere her Den er gjort for forbrukerrådet i 2003, men da er teaten ordentlig gjort ihvertfall. Det er gjort ved et laboratorie i Tyskland. Vær litt obs på noen av de tv2 hjelper deg testene. Noen ganger er de helt på trynet og produktene er ikke sammenlignbare etter kriterier. Andre ganger har de hatt profesjonelle som har testa. Da er det greit. Husker den ene testen de hadde av mikroer. En gjeng ungdommer skulle teste og bla. steke pizza, men de brukte jo ikke den ene ovnen riktig og gav den stryk Brukes den riktig blir pizzan bra. Vinnerstøvsugeren i den testen jeg la ut er den jeg har :-) og den linken jeg la ut over her er den nyere modellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 29. april 2005 #15 Del Skrevet 29. april 2005 Miele! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå