AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Hei! Jeg er mor til tre gutter, 2,3 og 8 år. Treåringen vår «tuller» så mye. Alt fra å hoppe i senger og sofa, opp på bordet, be sin lillebror helle ut ting, spytte ut sitt eget drikk, kaster ting ned trappa, heller ut lekekasser osv. Vi sier tydelig og bestemt nei, setter oss ned på huk slik at vi er i samme høyde for å oppnå øyekontakt når vi sier i fra ol. Han viner av fryd, ler og smiler når han holder på med disse rampestrekene sine. Noen tips til å få han til å høre? Anonymkode: bb403...184
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Gi sønnen din en time out?🧐 Anonymkode: 7e7fc...b3a
absinthia Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Ha bare en lekekasse fremme i gangen, krev rydding og rydd sammen med ham, for å få hente de andre lekene. Få unna mest mulig av de andre tingene han pleier å tulle med, om mulig. Prøv å sysselsett ham med « trygge» ting, dersom du vet at en situasjon kan bli kaotisk. Anskaff noe som han kan herje med, som er mer egnet enn å hoppe på sofa og bord - henvis dit, når han begynner å herje. ( Innendørs trampoline og madrass er finfint, dersom en har plass. Vær oppmuntrende, rolig, snill, tålmodig og streng. Det er bedre å ha 5 regler som man alltid følger og tar tak i, en 25 som fører til at barnet får veldig mye negativ oppmerksomhet ii løpet av en dag. Hold ut i et par år, så er det kanskje delvis over. Husk at oppdragelse tar tid. Mange treåringer er veldig aktive, eksperimentelle og impulsive. Her er for eksempel, hva jeg drev på med en kveld for noen år siden. 😅 På 12.1.2016 den 22.11, absinthia skrev: Er hjemme i permisjon, så jeg regner at kvelden begynner ca klokken 18.00 i mitt tilfelle. Mannen sover, fordi han jobber i musikkbransjen, har lange, rare arbeidstider og forsøker å komme i samme døgnrytme som oss andre til i morgen. Jeg har: -sett litt barnetv -hatt en diskusjon angående Playstationmas med det midterste barnet - kommet over treåringen som satt i trappa til andre etasje og laget "kaker" med sandkakeformer, håndsåpe, en boks fruktcoctail og en boks kokosmelk som han hadde fått åpnet litt og tømt saften fra opp i sandkakeformene og blandet med såpen. 😱 Når jeg tenker meg om, kom jeg ikke over ham mens han gjorde det, jeg trodde han lekte i gangen, men ble mistenksom da han liksom passet så godt på at jeg ikke skulle gå opp. Jeg ble noe overgitt og satte ham i gang med å sette tingene plass og lette frem vaskesaker, så vi fikk skrubbet trappa sammen, mens mellomste barnet passet lillemor på snart 8 mnd. Vi har belegg i trappa, fordi den er noe bratt, så vi fikk oss litt vaskejobb, kan man si. Da jeg etterpå gikk på rommet hans og så under senga, fant jeg ut hvor målebegrene jeg har lett etter de siste dagene har tatt veien - de sto nemlig under senga hans og han hadde strødd litt pepper i dem. Under senga, fant jeg også en kokesjokolade, som han sikkert hadde tatt fra bakeskapet og lagret der for senere kos. - Tror jeg må følge litt mer med på hva han gjør, når han plutselig løper opp på rommet sitt og kommer fort ned igjen! Tror han må være i en kulinarisk periode Etterpå fikk han og lillemor kveldsmat, fordi jeg kjente at jeg burde få ham i seng. Lillemor fikk smoothie av epler, banan, mandarin og litt kokosmelk (som var igjen i boksen, etter treåringens bravader) da hun hadde spist litt rundstykke med makrell. Treåringen er skeptisk til alt lillesøster spiser av most mat, så han ville ikke ha. Tok så kveldsstellet på treåringen, mens lillemor lekte i lekegrinda. Puttet ham i seng med kort seremoni og tok så kveldsstellet til babyen. Surfet på nettet og var litt innom kg, mens tiåringen skravlet i vei om " Little big planet" og noe han drev på med på dataen min. Vi hadde en samtale om noe morsomt de lekte på skolen og om det kanskje var god skøyteis på et våtområde ved en elv i nærheten. Så kom det et par isbadere og lurte på om de kunne ha bilen stående hos oss mens de badet. Skammet meg litt over at det var fullt kaos i gangen, med klær som skulle legges sammen på kommoden og vaskestativet, esker med julesaker, som skal ned i kjelleren, samt en ytterjakke som hadde rast ned og sko som sto her og der. Fant ut at det var på tide å bli kvitt rotet. Drakk så resten av smoothien med kokosmelk i , fordi det rett og slett var fantastisk godt, så det skal jeg lage flere ganger. Satte på min elskede robotstøvsuger. Jeg la sammen en del klær, hentet vann til treåringen, fikk babyen som hadde våknet pga en promp som ville ut, til å sovne på nytt. passet på at tiåringen spiste kveldsmat. Satt noe apatisk med nettbrettet og fulgte halvveis med " To grådige italienere", på matkanalen, før jeg forberedte tiåringen på at det var tid for å legge seg. Nå sitter jeg her og er fortsatt noe apatisk, lurer litt på å begynne å lage en fotobok, men er ikke sikker på at jeg er inspirert nok i dag. Tenker jeg skal sitte her en stund til og kom akkurat på at jeg burde se " krig og fred". Så sånn er det nå jeg har det. 😉 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå