Gjest Gjesten Skrevet 28. april 2005 #1 Skrevet 28. april 2005 Så en oppskrift her tidligere som jeg kunne tenkt meg å prøve. Det var kylling og creme fraishe tror jeg (har oppskriften hjemme), sammen med creolsk krydder. Jeg finner ikke dette krydderet i Sandnes hvor jeg bor. Noen som har en ide om hva bytte ut med? Eller noen som har tips til butikker jeg kan prøve (om jeg har glemt noen...)????
Arkana Skrevet 28. april 2005 #2 Skrevet 28. april 2005 Jeg pleier å lage mitt eget kreolske krydder. Bruker det til alt mulig, i tillegg til kreolsk mat. F.eks. blandet med mel/kavring og dypp strimlet kyllingfilet i, og fritere. Eller til ovnsbakte krydrete poteter. 60 g paprikapulver 30 g sort pepper 1-2 ss cayennepepper 2 ss hvitløkspulver 2 ss løkpulver
Martha Stewart Skrevet 28. april 2005 #3 Skrevet 28. april 2005 Så en oppskrift her tidligere som jeg kunne tenkt meg å prøve. Det var kylling og creme fraishe tror jeg (har oppskriften hjemme), sammen med creolsk krydder. Jeg finner ikke dette krydderet i Sandnes hvor jeg bor. Noen som har en ide om hva bytte ut med? Eller noen som har tips til butikker jeg kan prøve (om jeg har glemt noen...)???? Jeg tror kanskje det kan være min oppskrift du har sett... :-) Krydderet jeg henviste til, er et blandingskrydder i en grønn, ganske stor boks. Det heter Zatarain's Creole Seasoning. Det pleier å finnes i en del matvarebutikker med relativt bra utvalg, som f.eks Meny. Krydderblandingen inneholder salt, cayenne pepper, sukker, paprika, løkpulver og soyasaus. Du kan nok få denne retten like god med å prøve deg frem med disse krydderne. Jeg synes smaken av paprika og cayenne er mest fremtredende i krydderblandingen.
Martha Stewart Skrevet 28. april 2005 #4 Skrevet 28. april 2005 60 g paprikapulver 30 g sort pepper 1-2 ss cayennepepper 2 ss hvitløkspulver 2 ss løkpulver ...dette tror jeg er en bra krydderblanding å bruke i kyllingretten med creme fraiche, med salt i tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå