Gå til innhold

Kirurgisk kastrering av hannhund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har noen erfaringer med formen til hunden i dagene etterpå? Min hund ble kastrert onsdag, og han vil fortsatt ikke gå på tur etc. Vil løftes fra sofa og helst ikke gå noen steder. Ellers er han våken, lett å få kontakt med. Kvikner til når vi nevner "godis" eller "tur", men er ikke så intr. i å gå noe. Får smertestillende om morgenen og da blir han i bedre form, men, så blir den litt verre om ettermiddag/kveld.

Anonymkode: c4f07...06c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er temmelig sikker på at han vil bli bedre de neste 3-4 dagene. Tar ca en uke før mer eller mindre normale igjen :)

Anonymkode: 61d16...b18

Skrevet

Min hund hadde ganske så vondt de første dagene,men ble seg selv igjen etter en uke. :)

Skrevet (endret)

Merket ikke noe til at han hadde smerter, fikk dråper blandet i leverpostei. Siden han var så liten brukte han smertestillende som vanligvis blir foreskrevet til katter.  Kragen plaget han en del, men han var villig til å gå turer. Korte turer. En gang falt kragen av så han kom til såret, men det gikk heldigvis bra. Det var jeg som var stresset og satte kragen på feil. Hadde også en body, men den fjernet jeg første dag. Han hadde nok smerter, men var en sta liten hund som også var smart (dominant?). Jeg angrer på at jeg kastrerte, men hvem kunne vite at han omkom få måneder senere. Han hadde fremgang psykisk og mentalt hos ny eier. Dette har jeg laget en tråd om, der flere mener jeg skal ettergi kjøpesummen, at jeg var dum som solgte på avbetaling, men jeg vil ikke utgi alle detaljer. Og jeg kommer ikke til å ettergi noe som helst. Har man kjøpt en hund, betaler man selv om hunden (eller katta) dør i en ulykke etterpå. Katter bør heller ikke gis bort gratis. Da hadde mange katter sluppet å bli villkatter. 

edit. Jeg hadde ikke solgt og hatt en avbetaling med folk jeg ikke stolte på. 

Endret av Jytte
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Vi skal på kontrolltime i morgen, så får evt. be om mer smertestillende da. Han kviknet litt mer til utpå kvelden i går. Så da håper jeg det går fremover nå :)

Ts

Anonymkode: c4f07...06c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...