Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har havnet i en vanskelig situasjon. Utleieren min har prøvd å si meg opp på grunn av manglende leie. Jeg har vært litt uheldig og forskjellige ting har skjedd. Jeg skylder en god del i leie, og de har sendt meg mange sinte brev, fra namsmannen også. Etter et møte med dem trodde jeg vi hadde kommet til en avtale, men bare fordi det var langhelg nå så har jeg ikke greid å holde den avtalen og nå kom jeg hjem til at de har skiftet lås og satt tingene mine på lager! Hva faen gjør jeg? 

Anonymkode: e549a...17e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor hos venner eller familie til du finner et nytt sted å bo. Har de varslet dette? Du nevner namsmannen så sikker gjennom der du er varslet. Har du tilgang til tingene dine? Hvor mye skylder du i leie?

• Liker 12
Skrevet

Betaler det du skylder, henter tingene dine og finner et nytt sted å bo.

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Du sjekker inn på hotell eller kontakter venn/familie. En avtale er en avtale. Langhelg er ingen unnskyldning. Ikke har det hvert langhelg heller siden fredag var en vanlig dag. 

Anonymkode: caa4d...a01

• Liker 33
Skrevet

Sov på sofaen til en venn over helgen. Betal det du skylder på mandag og få tilbake tingene dine. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type trygd har du?

Finner deg et annet sted og bo og begynner å betale regningene dine.

Anonymkode: 8e0c4...f9a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, puffy123 skrev:

Bor hos venner eller familie til du finner et nytt sted å bo. Har de varslet dette? Du nevner namsmannen så sikker gjennom der du er varslet. Har du tilgang til tingene dine? Hvor mye skylder du i leie?

Det var alt som lå på dørmatta, var nøkkel til lageret hvor tingene er. Det står at de har betalt lager i 2 mnd, hvis jeg ikke henter det så kastes tingene! De har sagt flere ganger at de vil kaste meg ut, men ikke noe om denne spesifikke dagen tror jeg. Men de har vel ikke lov til det? Da har jeg jo ingen steder å bo liksom! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, bttb skrev:

Betaler det du skylder, henter tingene dine og finner et nytt sted å bo.

Det greier jeg ikke, ikke alt på en gang. Det er ikke bare å «finne et nytt sted» sånn på dagen...

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er du nå, ts?

Anonymkode: d6790...b51

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var alt som lå på dørmatta, var nøkkel til lageret hvor tingene er. Det står at de har betalt lager i 2 mnd, hvis jeg ikke henter det så kastes tingene! De har sagt flere ganger at de vil kaste meg ut, men ikke noe om denne spesifikke dagen tror jeg. Men de har vel ikke lov til det? Da har jeg jo ingen steder å bo liksom! 

Ts

Ja de har lov.

https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/begjare-fravikelse-utkastelse/

Anonymkode: 5cfe4...697

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det greier jeg ikke, ikke alt på en gang. Det er ikke bare å «finne et nytt sted» sånn på dagen...

ts

Gå på nav. De må finne tak over hodet ditt

Anonymkode: 407ea...02d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke en venn eller noen i familien du kan være hos til over helgen? Så kan du gå på nav og høre om de kan hjelpe deg.

Anonymkode: 1b2de...204

Skrevet

Først må du skaffe deg tak over hodet for den første natta. 

Så må du skaffe deg et nytt sted å bo. Det stedet du er kastet ut fra kan du bare glemme å få bo noe mer. 

Underliggende er vel å få orden på økonomien din. 

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ts

Du har hatt lang tid på deg til å finne ny bolig eller til å begynne og betale for deg.

Nå som du er kasta ut og namsmannen er i bildet, er det ikke lett å finne et nytt sted. Du bruker sikkert Nav garanti også? 

Anonymkode: 8e0c4...f9a

• Liker 4
Skrevet

Men Ts du vet jo at uansett hvor mye du skylder her og der så må du jo betale husleia først....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...