AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har havnet i en vanskelig situasjon. Utleieren min har prøvd å si meg opp på grunn av manglende leie. Jeg har vært litt uheldig og forskjellige ting har skjedd. Jeg skylder en god del i leie, og de har sendt meg mange sinte brev, fra namsmannen også. Etter et møte med dem trodde jeg vi hadde kommet til en avtale, men bare fordi det var langhelg nå så har jeg ikke greid å holde den avtalen og nå kom jeg hjem til at de har skiftet lås og satt tingene mine på lager! Hva faen gjør jeg? Anonymkode: e549a...17e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har havnet i en vanskelig situasjon. Utleieren min har prøvd å si meg opp på grunn av manglende leie. Jeg har vært litt uheldig og forskjellige ting har skjedd. Jeg skylder en god del i leie, og de har sendt meg mange sinte brev, fra namsmannen også. Etter et møte med dem trodde jeg vi hadde kommet til en avtale, men bare fordi det var langhelg nå så har jeg ikke greid å holde den avtalen og nå kom jeg hjem til at de har skiftet lås og satt tingene mine på lager! Hva faen gjør jeg? Anonymkode: e549a...17e Du har ikke loven på din side,så du må bare finne deg et nytt sted å bo. og det har ikke vært langhelg. Det har vært en inneklemt dag Anonymkode: 5cfe4...697 186
puffy123 Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Bor hos venner eller familie til du finner et nytt sted å bo. Har de varslet dette? Du nevner namsmannen så sikker gjennom der du er varslet. Har du tilgang til tingene dine? Hvor mye skylder du i leie? 12
bttb Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Betaler det du skylder, henter tingene dine og finner et nytt sted å bo. 48
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Du sjekker inn på hotell eller kontakter venn/familie. En avtale er en avtale. Langhelg er ingen unnskyldning. Ikke har det hvert langhelg heller siden fredag var en vanlig dag. Anonymkode: caa4d...a01 33
Måbarefåsiat... Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Sov på sofaen til en venn over helgen. Betal det du skylder på mandag og få tilbake tingene dine. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Hvilken type trygd har du? Finner deg et annet sted og bo og begynner å betale regningene dine. Anonymkode: 8e0c4...f9a 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, puffy123 skrev: Bor hos venner eller familie til du finner et nytt sted å bo. Har de varslet dette? Du nevner namsmannen så sikker gjennom der du er varslet. Har du tilgang til tingene dine? Hvor mye skylder du i leie? Det var alt som lå på dørmatta, var nøkkel til lageret hvor tingene er. Det står at de har betalt lager i 2 mnd, hvis jeg ikke henter det så kastes tingene! De har sagt flere ganger at de vil kaste meg ut, men ikke noe om denne spesifikke dagen tror jeg. Men de har vel ikke lov til det? Da har jeg jo ingen steder å bo liksom! Ts Anonymkode: e549a...17e
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 Populært innlegg #9 Skrevet 1. juni 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har havnet i en vanskelig situasjon. Utleieren min har prøvd å si meg opp på grunn av manglende leie. Jeg har vært litt uheldig og forskjellige ting har skjedd. Jeg skylder en god del i leie, og de har sendt meg mange sinte brev, fra namsmannen også. Etter et møte med dem trodde jeg vi hadde kommet til en avtale, men bare fordi det var langhelg nå så har jeg ikke greid å holde den avtalen og nå kom jeg hjem til at de har skiftet lås og satt tingene mine på lager! Hva faen gjør jeg? Anonymkode: e549a...17e Tar deg sammen, betaler leie til riktig tid og forholder deg til avtaler du inngår. Anonymkode: 4f0cf...46b 128
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #10 Skrevet 1. juni 2019 2 minutter siden, bttb skrev: Betaler det du skylder, henter tingene dine og finner et nytt sted å bo. Det greier jeg ikke, ikke alt på en gang. Det er ikke bare å «finne et nytt sted» sånn på dagen... ts Anonymkode: e549a...17e 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 Populært innlegg #11 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var alt som lå på dørmatta, var nøkkel til lageret hvor tingene er. Det står at de har betalt lager i 2 mnd, hvis jeg ikke henter det så kastes tingene! De har sagt flere ganger at de vil kaste meg ut, men ikke noe om denne spesifikke dagen tror jeg. Men de har vel ikke lov til det? Da har jeg jo ingen steder å bo liksom! Ts Anonymkode: e549a...17e Im namsmannen har vært innblandet, så har dette pågått lenge. Anonymkode: 407ea...02d 101
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #12 Skrevet 1. juni 2019 Hvor er du nå, ts? Anonymkode: d6790...b51
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #13 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var alt som lå på dørmatta, var nøkkel til lageret hvor tingene er. Det står at de har betalt lager i 2 mnd, hvis jeg ikke henter det så kastes tingene! De har sagt flere ganger at de vil kaste meg ut, men ikke noe om denne spesifikke dagen tror jeg. Men de har vel ikke lov til det? Da har jeg jo ingen steder å bo liksom! Ts Anonymkode: e549a...17e Ja de har lov. https://www.politiet.no/tjenester/namsmann-og-forliksrad/begjare-fravikelse-utkastelse/ Anonymkode: 5cfe4...697 18
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #14 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det greier jeg ikke, ikke alt på en gang. Det er ikke bare å «finne et nytt sted» sånn på dagen... ts Anonymkode: e549a...17e Gå på nav. De må finne tak over hodet ditt Anonymkode: 407ea...02d 11
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #15 Skrevet 1. juni 2019 Har du ikke en venn eller noen i familien du kan være hos til over helgen? Så kan du gå på nav og høre om de kan hjelpe deg. Anonymkode: 1b2de...204
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 Populært innlegg #16 Skrevet 1. juni 2019 ts. Ha litt forståelse for utleier også. Pga deg har kanskje utleier også nå fått økonomiske problemer. Ikke bra å overføre sine problemer over på andre på denne måten. Anonymkode: 11a31...abe 192
stan Skrevet 1. juni 2019 #17 Skrevet 1. juni 2019 Først må du skaffe deg tak over hodet for den første natta. Så må du skaffe deg et nytt sted å bo. Det stedet du er kastet ut fra kan du bare glemme å få bo noe mer. Underliggende er vel å få orden på økonomien din. 37
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 Populært innlegg #18 Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det greier jeg ikke, ikke alt på en gang. Det er ikke bare å «finne et nytt sted» sånn på dagen... ts Anonymkode: e549a...17e Du har jo hatt lang tid på deg til å finne noe annet da. Du visste jo at du kom til å bli kasta ut. I går var det den 31. Ny måned i dag. Ikke akkurat noen ulogisk dag å kaste ut noen på. Anonymkode: e671a...949 79
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #19 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det greier jeg ikke, ikke alt på en gang. Det er ikke bare å «finne et nytt sted» sånn på dagen... ts Anonymkode: e549a...17e Du har hatt lang tid på deg til å finne ny bolig eller til å begynne og betale for deg. Nå som du er kasta ut og namsmannen er i bildet, er det ikke lett å finne et nytt sted. Du bruker sikkert Nav garanti også? Anonymkode: 8e0c4...f9a 4
Gjest O.G. Skrevet 1. juni 2019 #20 Skrevet 1. juni 2019 Men Ts du vet jo at uansett hvor mye du skylder her og der så må du jo betale husleia først....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå