Gå til innhold

Jobb og sommerferie (Skal ikke reisebort denne gangen)!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid reist bort i sommerferien. 4-5 ukers ferie.  Grunnet motivasjon. (Ferie) "Hjemme er best, men borte er bra". Men i år skal eg starte i en ny studie til høsten (litt krevende studie). I tillegg til en deltidsjobb som er da tipp topp med tanke på lønn, arbeidsoppgaver som blir da relevant for studie og bedrift som har lovet meg gode karrière muligheter.  Heftig jobb faktisk, om jeg får den da. Skal ikke klage. Men saken er at jobben krever 1,5 måned med  intens opplæring som foregår om sommeren+ 2 uker til opplæring i bedriften. Dvs opplæring frem til studiestart dermed dekker det over hele sommerferien. Noen som har vært i lignende situasjon? Hvordan opplevde du det?

Nå planlegger jeg og min kompis en del bilturer/utflukter turer opp til fjellet osv. i helgene  osv Norge/Danmark og Sverige. Bruk av litt mer tid med familien også. Ellers så er jeg også en lazy type noen ganger og liker rett og slett å ikke gjøre noenting. Grunnet til at jeg reiser ofte utenlands om sommerferien er pga dykking og undervannsjakt, noe jeg ikke liker å gjøre her i Norge. 

Er litt redd at dette går utover studiene når jeg starter at jeg har jobbet 2 år uten nonstop, redd for jeg ikke klarer studiene. 

Del gjerne om du har noe erfaring eller tips! Setter pris på det :)  

Anonymkode: e621f...046

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt. Du vurderer å takke nei til drømme(sommer)jobben fordi du mener du trenger noen uker fri til (foreløpig ubestemt) loffing?!? Høres ut som galskap for meg, hadde selvfølgelig takket ja. Så tungt er det ikke å være student at det er problematisk å gå en full sommer med jobbing.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo relativt vanlig for studenter å jobbe store deler av sommeren, så jeg skjønner ikke helt problemet ditt

Anonymkode: 4387b...a9e

AnonymBruker
Skrevet

En sammenligning fra eget liv: ble innkalt til juniorlandslagssamling i min idrett for første gang, men det krasja med en lenge planlagt ferie. Jeg var idiot nok til å velge ferien, var lei av verden og trengte å komme bort. Dummeste valget jeg har gjort. Havnet aldri på det landslaget, gitt...

Anonymkode: 0d2af...a03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...