AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Sikkert teit spørsmål dette. Men dette gjelder kanskje helst mødre. hvilken håndbagasje tar dere med på fly? vi er familie på fire hvor den minste er baby. Er vel slik at baby ikke har krav på håndbagasje, derfor tenker jeg å ta med stellebag som min bagasje. Får jo plass til lommebok feks der. men skulle gjerne hatt med litt lippgloss, briller/solbriller, tyggis/drops, plass til vannflaske osv. Mannen tar med seg en sekk så kan jo strengttalt ha ting hos han. Eldste barnet tar med en liten sekk for underholdning/klær til flyet. Hva gjør du, hvordan ville du løst min situasjon? Anonymkode: 44a84...40a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Er vel bare å ha ditt oppi mannen din sin sekk, eller i stellebagen? Har vel gjort det samme de gangene jeg/vi fløy med baby. Også får du jo med alt av babymat/drikke du skulle ønske i håndbagasjen 😊 Anonymkode: c8d35...eaf 3
Ellasnella Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har brukt stellebag når de var små, nå gått over til en litt stor veske med skift osv. Pass, penger, mobil og litt småting har jeg i en LITEN crossover-veske. Om det skulle være nødvendig så får min lille veske fint plass i hovedveska ☺️
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 Brukte en duffelbag, og hadde en pose inni til å ha for hånden i flysetet, resten i baggasjehyllen. På fremvei ble vognen forsinket med 2,5 dager. På hjemvei ble en av koffertene stjålet på flyplassen. Nå pakkes flere skift til barnet og viktige ting i håndbaggasjen. Ikke flust med baby/småbarnsbutikker dit vi reiser, og jeg vil ikke bruke dager av ferien til å reise avgårde og lete etter alt nytt. Anonymkode: e35f8...17b
Minlillelykke Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Vi pakket i sekk. Dropper stelleveska på flyturen, pakket den i innsjekket baggasje. I sekken har jeg alt jeg trenger til begge barna. Reist slik siden minste ble født. Veldig enkelt. 1
Morgenrøden Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Vi har noen ganger hatt stellebaggen som ekstra håndbagasje, men det enkleste har helt klart vært å ha en sekk hver til de voksne bare. Da samler vi alt vi trenger til skift, både til baby og større søsken, i en sekk, og så er det en sekk med underholdning. Hver av oss voksne har hatt personlige eiendeler i den vi bærer. Så lenge storesøsken er så små at det fortsatt er vi foreldre som må holde orden på tingene deres, synes vi det er greiest å samle alt i sekk som vi bærer. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Vi reiser med en litt stor sekk til en av voksne, og så har jeg en liten veske med mobil, pass, kort osv. Alt til baby, storesøskenet, meg selv og den andre foreldren får plass i sekken. Har i tillegg en babyzen yoyo som håndbagasje til den andre voksne. Anonymkode: f8b63...095
Tibbie Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 Ha med deg en sånn lita skulderveske, noe à la det på bildet? Det telles ikke som håndbagasje. https://bagatyou.com/june-bag-crush/bag-at-you-fashion-blog-jimmy-choo-lockett-small-shoulder-bag/ Da får du plass til pengebok, telefon og litt sminke. Jeg bruker alltid sånne vesker, siden man er så fri. Man slipper liksom å bære på dem. Ser for meg at det er veldig greit når man reiser med baby!
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #9 Skrevet 1. juni 2019 50 minutter siden, Tibbie skrev: Ha med deg en sånn lita skulderveske, noe à la det på bildet? Det telles ikke som håndbagasje. https://bagatyou.com/june-bag-crush/bag-at-you-fashion-blog-jimmy-choo-lockett-small-shoulder-bag/ Da får du plass til pengebok, telefon og litt sminke. Jeg bruker alltid sånne vesker, siden man er så fri. Man slipper liksom å bære på dem. Ser for meg at det er veldig greit når man reiser med baby! Hvor har man da plass til alle tingene til barnet? Er jo det man trenger. Man trenger ganske mye med til barn på fly... Vi har brukt en liten koffert til ekstra skift og diverse som er bare i tilfelle, også har vi en romslig sekk med plass til mat, snacks, vann, tegnesaker og diverse til barna som man må ha lett tilgjengelig. Kjekt med sekk så man har hendene fri, ihvertfall den ene forelderen. Anonymkode: 3ed64...ffb
Tibbie Skrevet 1. juni 2019 #10 Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har man da plass til alle tingene til barnet? Er jo det man trenger. Man trenger ganske mye med til barn på fly... Vi har brukt en liten koffert til ekstra skift og diverse som er bare i tilfelle, også har vi en romslig sekk med plass til mat, snacks, vann, tegnesaker og diverse til barna som man må ha lett tilgjengelig. Kjekt med sekk så man har hendene fri, ihvertfall den ene forelderen. Anonymkode: 3ed64...ffb TS skrev at de skulle ha med seg stellebag til barnet. Hun lurte på hvor hun kan gjøre av hennes småting, derav svaret mitt om den veska
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #11 Skrevet 2. juni 2019 22 timer siden, Tibbie skrev: TS skrev at de skulle ha med seg stellebag til barnet. Hun lurte på hvor hun kan gjøre av hennes småting, derav svaret mitt om den veska Tror det har blitt ganske strengt at det er én håndbagasje som gjelder? Altså ikke en liten ekstra veske i tillegg liksom. Men det går jo ann å ha en liten veske som passer enten oppi stellebagen eller oppi håndbagasjen til mannen hvis det er såpass strengt. Min mann pleier hvertfall ikke ha noe særlig håndbagasje, med mindre man bare reiser med håndbagasje da. Anonymkode: c8d35...eaf
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #12 Skrevet 2. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det har blitt ganske strengt at det er én håndbagasje som gjelder? Altså ikke en liten ekstra veske i tillegg liksom. Men det går jo ann å ha en liten veske som passer enten oppi stellebagen eller oppi håndbagasjen til mannen hvis det er såpass strengt. Min mann pleier hvertfall ikke ha noe særlig håndbagasje, med mindre man bare reiser med håndbagasje da. Anonymkode: c8d35...eaf Det går fint med en liten veske. Blir de vrange er den uansett så liten at du kan legge den oppi sekken. Anonymkode: f8b63...095
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #13 Skrevet 2. juni 2019 Bruker en stor skulderveske eller liten bag, og stapper både mine og babyens ting oppi. Da har jeg samtidig hendene fri til babyen, og slipper å bruke den ene hånda på en koffert. Anonymkode: 1e5f7...35f
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2019 #14 Skrevet 2. juni 2019 På 1.6.2019 den 18.38, AnonymBruker skrev: Sikkert teit spørsmål dette. Men dette gjelder kanskje helst mødre. hvilken håndbagasje tar dere med på fly? vi er familie på fire hvor den minste er baby. Er vel slik at baby ikke har krav på håndbagasje, derfor tenker jeg å ta med stellebag som min bagasje. Får jo plass til lommebok feks der. men skulle gjerne hatt med litt lippgloss, briller/solbriller, tyggis/drops, plass til vannflaske osv. Mannen tar med seg en sekk så kan jo strengttalt ha ting hos han. Eldste barnet tar med en liten sekk for underholdning/klær til flyet. Hva gjør du, hvordan ville du løst min situasjon? Anonymkode: 44a84...40a Ryggsekk. Stellebag er bare tull på fly og på ferie. Vannflaske får du heller ikke med deg gjennom sikkerhetssjekken, den må du i tilfelle kjøpe på innsiden. Alt flytende skal i ziplook poser, max 1 liter pr. Person. Anonymkode: b1440...b37
Ginny Skrevet 2. juni 2019 #15 Skrevet 2. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ryggsekk. Stellebag er bare tull på fly og på ferie. Vannflaske får du heller ikke med deg gjennom sikkerhetssjekken, den må du i tilfelle kjøpe på innsiden. Alt flytende skal i ziplook poser, max 1 liter pr. Person. Anonymkode: b1440...b37 Du får med deg en tom flaske gjennom sikkerhetskontrollen, og kan fylle den på andre siden. Funker fint når du reiser fra Norge hvertfall, så sparer du den lille formuen det koster med flaskevann 😊 Jeg ville tatt med en ryggsekk for hver forelder. En med ekstra klær og nødvendigheter (i fall bagasjen blir borte), denne kan ligge på hyllen over. I den andre har man ting som man trenger på flyet, bleier, klesskift, mat, drikke, hva nå enn man har av behov. Denne ligger under setet foran og er lett å få tak i. Eldste barnet kan ha en liten sekk med sine ting i. Hvis stelleveske er å foretrekke i hverdagen kan denne ligge i innsjekket bagasje. 1
Tibbie Skrevet 3. juni 2019 #16 Skrevet 3. juni 2019 På 2.6.2019 den 19.35, AnonymBruker skrev: Tror det har blitt ganske strengt at det er én håndbagasje som gjelder? Altså ikke en liten ekstra veske i tillegg liksom. Men det går jo ann å ha en liten veske som passer enten oppi stellebagen eller oppi håndbagasjen til mannen hvis det er såpass strengt. Min mann pleier hvertfall ikke ha noe særlig håndbagasje, med mindre man bare reiser med håndbagasje da. Anonymkode: c8d35...eaf Nei, det er nok ikke noe problem. Så lenge du ikke reiser med Ryan Air, that is Håndbagasje er en liten koffert, ryggsekk eller stor veske i tillegg.
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. juni 2019 #17 Skrevet 4. juni 2019 Sørger for at alt av det viktigste er i håndbagasjen min(ekstra bodyer etc)slik at det ikke er krise om bagasjen skulle ta fly til et annet land. Mannen har aldri håndbagasje så han har håndbagasje Nr 2 med alt av andre viktige ting som ikke kan forsvinne. I selve bagajsen er alt av klær og sko og det er selvsagt kjipt om det forsvinner, men vi hadde overlevd og kunne kjøpt det nytt.
Luckiness Skrevet 4. juni 2019 #18 Skrevet 4. juni 2019 Din mann kan jo ha din håndbagasje også. Eventuelt kan du pakke tingene til baby + deg i sekk/større veske om ikke stellebagen er stor nok. Så pakker du heller stellebagen med i innsjekket bagasje. Det kommer jo litt an på hvor lang reisen er, om det mellomlandinger osv. i forhold til hva du trenger å pakke med. Det kommer også litt an på babyen og barnet. Gulper babyen masse må du kanskje ha med flere skift enn hvis babyen ikke gjør det. Bør ha med et enkelt skift og ellers vanlige stellesaker. Husk morsmelkerstatning + flaske dersom dere gir det. Er baby stor nok til å sutte på/spise slike maispuff eller lignende er det en grei ting å ha med for å avlede litt. Eller klemmepose med grøt. Kan være ok at du har med en ekstra topp/tskjorte til deg og evt. din mann dersom dere skulle få gris og gulp på dere. Har forresten lest at en (eller flere?) brukere her inne anbefaler å pakke en bleie + våtservietter/tørrkluter i bleie/hundeposer. Slik du bare tar med deg en slik pose dersom du må skifte på baby. Så slipper du å ta med hele stellebagen frem i flyet. Det er jo nok så trangt. Husk også smokk, kosebamse/klut, biteleke, leke (uten lyd). 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #19 Skrevet 4. juni 2019 12 timer siden, Tibbie skrev: Nei, det er nok ikke noe problem. Så lenge du ikke reiser med Ryan Air, that is Håndbagasje er en liten koffert, ryggsekk eller stor veske i tillegg. Ved reise med Norwegian får du kan ha med en ting pr person inn i flyet. Det betyr en veske eller en sekk. Det du kjøper på taxfree må få plass i din egen baggasje. Erfarte vi da vi fløy med de på lørdag. Anonymkode: 8991a...327
Tibbie Skrevet 4. juni 2019 #20 Skrevet 4. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ved reise med Norwegian får du kan ha med en ting pr person inn i flyet. Det betyr en veske eller en sekk. Det du kjøper på taxfree må få plass i din egen baggasje. Erfarte vi da vi fløy med de på lørdag. Anonymkode: 8991a...327 Det har jeg aldri opplevd. Har aldri i mitt liv måtte betale ekstra for å få med meg den lille håndveska mi, verken i Norge eller i utlandet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå