AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Jeg har alltid synes det er drøyt med parkeringsavgifter ved legevakt og sykehus, men nå topper det seg litt for min del. Vi var på legevakta med minstemann, og det tok jo selvfølgelig sin tid. 92 kroner kostet det i parkering! Jammen godt vi ikke er blant de fattigste her i landet. Samme en gang jeg var på sykehuset da jeg var gravid. Maks fem timers parkering, de holdt meg igjen for videre undersøkelser, så måtte starte parkeringen på nytt nok en gang. Over 200 kroner i parkering. Jeg synes faktisk ikke det er greit i det hele tatt med sånne summer for noe man faktisk MÅ. Hva de gjør i sentrum og på kjøpesentre er en ting, men legevakt og sykehus burde hatt bedre parkeringsordninger. Anonymkode: de185...f44 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Jeg er enig. Og hva skjer hvis man blir innlagt eller sendt videre og ting varer i både timer og dager uten mulighet for å fikse parkeringa? Anonymkode: 73f9c...44c 3
solmåneogstjerner Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 Helt enig. Det burde selvsagt vært gratis og ubegrenset parkering på sykehus så lenge man selv eller nære personer er innlagt/i behandling/i kø. Bør ikke være noe problem å ordne det. En jeg kjenner fikk til og med parkeringsbot på sykehuset en gang. Fordi han hadde stått for lenge. Han gjorde jo ikke det for gøy selvsagt, kjæresten hadde et akuttilfelle og da var parkeringen det siste de tenkte på. Men boten måtte betales... 2
FrodeF Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 I alle dager. Gratis parkering fordi man må? Ta taxi. Ta buss. Det er mye man må. Hente I barnehage. Jobbe. All parkering Burde være gratis. Og ingen skal betale skatt! 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 Helt snodig ordning det egentlig. Tenker i en fødsel også. Ikke alle har tid til å betale om det er midt i en fødsel. Hvordan skal en vite om hvor mye en skal legge på? Kommer en inn for en sjekk, og drar hjem igjen for fødselen ikke var igang enda? Hva om en legger på for 2 timer, også er det midt i fødselen, og en ikke kommer fra for å gå å betale. Hva om det ender i hastekeisersnitt? Dette kan også være tilfeller av andre grunner for å dra på sykehus, blitt mer akutt, var mer akutt. Osv. Og hører ofte om folk som klager på bøter, men ikke får medhold av slike grunner som skisseres over. Anonymkode: 672c7...edd
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Skrevet 1. juni 2019 Jeg "bodde" på sykehus pga et alvorlig sykt familiemedlem i flere mnd. Og måtte betale parkering. For min del var det vanskelig med kollektiv, da jeg reise mye mellom hjem, jobb og utdanning og til alle døgnets tider. Så ja, jeg er enig om at man burde ha muligheten til å få skrevet ut en form for lapp som tilsa at man var pårørende og fikk stå gratis. Utrivelige utgifter å ha når man har det ringt fra før:( Anonymkode: 5f71c...dbc 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Skrevet 1. juni 2019 Sitat Tilleggsutgifter for parkering, bilferge, bom og piggdekk dekkes dersom det var nødvendig å bruke bil på reisen av helsemessige eller trafikale årsaker. https://helsenorge.no/rettigheter/pasientreiser Du får undersøke litt om det er noe å hente her. Anonymkode: cf63f...a59
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #8 Skrevet 1. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enig. Og hva skjer hvis man blir innlagt eller sendt videre og ting varer i både timer og dager uten mulighet for å fikse parkeringa? Anonymkode: 73f9c...44c Er du innlagt har man krav på gratis parkering. Iallfall de sykehusene jeg har vært åå. Anonymkode: c4d37...e05 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #9 Skrevet 1. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Helt snodig ordning det egentlig. Tenker i en fødsel også. Ikke alle har tid til å betale om det er midt i en fødsel. Hvordan skal en vite om hvor mye en skal legge på? Kommer en inn for en sjekk, og drar hjem igjen for fødselen ikke var igang enda? Hva om en legger på for 2 timer, også er det midt i fødselen, og en ikke kommer fra for å gå å betale. Hva om det ender i hastekeisersnitt? Dette kan også være tilfeller av andre grunner for å dra på sykehus, blitt mer akutt, var mer akutt. Osv. Og hører ofte om folk som klager på bøter, men ikke får medhold av slike grunner som skisseres over. Anonymkode: 672c7...edd I slike tilfeller kan man hvis man klarer bruke en app. De fleste har noen som er med på fødsel som kan passe på. Men er likevel for gratis parkering, ja. Anonymkode: 5f71c...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #10 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Helt snodig ordning det egentlig. Tenker i en fødsel også. Ikke alle har tid til å betale om det er midt i en fødsel. Hvordan skal en vite om hvor mye en skal legge på? Kommer en inn for en sjekk, og drar hjem igjen for fødselen ikke var igang enda? Hva om en legger på for 2 timer, også er det midt i fødselen, og en ikke kommer fra for å gå å betale. Hva om det ender i hastekeisersnitt? Dette kan også være tilfeller av andre grunner for å dra på sykehus, blitt mer akutt, var mer akutt. Osv. Og hører ofte om folk som klager på bøter, men ikke får medhold av slike grunner som skisseres over. Anonymkode: 672c7...edd De fleste sykehus har vel en modell hvor du betaler etterskudd ? Anonymkode: c4d37...e05
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #11 Skrevet 1. juni 2019 Som besøkende på enkelte avdelinger, eller skal til undersøkelse på enkelt avdelinger, så får en vel parkeringstillatelse på sykehuset, sånn at en slipper å betale? Eller er det slutt på dette? Anonymkode: be3af...bad
Rosa Sitron Skrevet 1. juni 2019 #12 Skrevet 1. juni 2019 Just now, AnonymBruker said: Som besøkende på enkelte avdelinger, eller skal til undersøkelse på enkelt avdelinger, så får en vel parkeringstillatelse på sykehuset, sånn at en slipper å betale? Eller er det slutt på dette? Anonymkode: be3af...bad Det var sånn i januar på ous iallfall.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #13 Skrevet 1. juni 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du innlagt har man krav på gratis parkering. Iallfall de sykehusene jeg har vært åå. Anonymkode: c4d37...e05 Det har jeg aldri vært borti før, og jeg har vært innlagt på flere. Anonymkode: 73f9c...44c 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #14 Skrevet 1. juni 2019 Har dere tenkt på at om dett var gratis *uten å he nbte bevus fra avdeling) så hadde alle andre stått på de plassene? Kom gjerne med forslag til ordning som gjør at kun pasient/pårørende kan stå gratis som ikke er en variant sånn dagens ordning. Anonymkode: c4d37...e05 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #15 Skrevet 1. juni 2019 Synes også det er drøyt! Skulle jeg tatt buss til sykehuset da jeg fødte hadde babyen min vært 12 timer gammel da vi kom frem 🙄 Er flere kilometer fra sykehuset til nærmeste gratis parkeringsplass også Anonymkode: d10a4...a3b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #16 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det har jeg aldri vært borti før, og jeg har vært innlagt på flere. Anonymkode: 73f9c...44c Jeg fikk gratis parkering både på ullevåll og Ahus nå i våres. Eller måtte vel betale for de første 8 timene. Anonymkode: c4d37...e05
Belima Skrevet 1. juni 2019 #17 Skrevet 1. juni 2019 Jeg fikk en "lapp" på avdelingen, da jeg måtte bli på sykehuset med sykt barn, som gjorde at jeg sto gratis. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #18 Skrevet 1. juni 2019 Gratis parkering på sykehus og legevakten hadde ikke fungert i dagens “me, myself and I- samfunn” fordi 95% av de som hadde parkert fder hadde vært folk som hadde andre ting å foreta seg. Anonymkode: 15ee1...2a3 2
solmåneogstjerner Skrevet 1. juni 2019 #19 Skrevet 1. juni 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dere tenkt på at om dett var gratis *uten å he nbte bevus fra avdeling) så hadde alle andre stått på de plassene? Kom gjerne med forslag til ordning som gjør at kun pasient/pårørende kan stå gratis som ikke er en variant sånn dagens ordning. Anonymkode: c4d37...e05 En ordning hvor man oppgir registreringsnummer når man kommer inn på avdelingen. Slik det finnes på noen kjøpesentre allerede. Veldig enkelt 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #20 Skrevet 1. juni 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid synes det er drøyt med parkeringsavgifter ved legevakt og sykehus, men nå topper det seg litt for min del. Vi var på legevakta med minstemann, og det tok jo selvfølgelig sin tid. 92 kroner kostet det i parkering! Jammen godt vi ikke er blant de fattigste her i landet. Samme en gang jeg var på sykehuset da jeg var gravid. Maks fem timers parkering, de holdt meg igjen for videre undersøkelser, så måtte starte parkeringen på nytt nok en gang. Over 200 kroner i parkering. Jeg synes faktisk ikke det er greit i det hele tatt med sånne summer for noe man faktisk MÅ. Hva de gjør i sentrum og på kjøpesentre er en ting, men legevakt og sykehus burde hatt bedre parkeringsordninger. Anonymkode: de185...f44 Parkeringsavgiftene er ofte for å begrense at "alle" kommer med bil og parkerer på svært begrenset område. Ingen liker disse ekstra utgiftene. Anonymkode: 0f4b5...5b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå