Gå til innhold

Skattepenger i "pant"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor kan jeg sjekke eller hvem skal jeg få beskjed fra om noen kreditor vil ta "pant" i det jeg får tilbake på skatten? 

Det er ikke offentlig gjeld jeg har. 

Anonymkode: 571aa...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kan jeg sjekke eller hvem skal jeg få beskjed fra om noen kreditor vil ta "pant" i det jeg får tilbake på skatten? 

Det er ikke offentlig gjeld jeg har. 

Det er kun om du har gammel skattegjeld eller skylder staten penger i form av f,eks manglende betaling av lisensavgit, bidrags gjeld etc. Har du ikke gjeld til staten vil ikke noen ta pant i skatten din

Anonymkode: 86f1b...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kun om du har gammel skattegjeld eller skylder staten penger i form av f,eks manglende betaling av lisensavgit, bidrags gjeld etc. Har du ikke gjeld til staten vil ikke noen ta pant i skatten din

Anonymkode: 86f1b...98e

Joda, det kan skje dersom namsmannen er våken. 

Anonymkode: 7ed6a...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joda, det kan skje dersom namsmannen er våken. 

Så det er namsmannen som vet? Men jeg kan jo ikke gjerne ringe å spørre, da blir de jo ihvertfall oppmerksom på at jeg får tilbake på skatten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir skattepengene dine «tatt», har du fått eller vil få brev om motregning. 

Anonymkode: 4bd29...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så det er namsmannen som vet? Men jeg kan jo ikke gjerne ringe å spørre, da blir de jo ihvertfall oppmerksom på at jeg får tilbake på skatten? 

Dersom en kreditor har sendt utleggsbegjæring, skal du ha mottatt varsel om tvangsfullbyrdelse og (avhengig av inkassoselskap) muligens et brev med informasjon om at det faktisk er sendt en utleggsbegjæring. Dersom det er sendt, skal du også ha mottatt et brev fra namsmannen med informasjon om dette, samt at du blir bedt om å opplyse om inntekt og utgifter. Dersom du ikke har mottatt noe av dette, er det sannsynligvis ingen saker som ligger til behandling hos namsmannen. Eneste måten å være sikker på, er riktignok å ringe namsmannen og spørre om de har noen utleggsbegjæringer på deg pr nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...