AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Del Skrevet 1. juni 2019 Hvor kan jeg sjekke eller hvem skal jeg få beskjed fra om noen kreditor vil ta "pant" i det jeg får tilbake på skatten? Det er ikke offentlig gjeld jeg har. Anonymkode: 571aa...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Del Skrevet 1. juni 2019 Namsmannen kanskje..? Anonymkode: 696c9...d53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Del Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor kan jeg sjekke eller hvem skal jeg få beskjed fra om noen kreditor vil ta "pant" i det jeg får tilbake på skatten? Det er ikke offentlig gjeld jeg har. Anonymkode: 571aa...c6b Det er kun om du har gammel skattegjeld eller skylder staten penger i form av f,eks manglende betaling av lisensavgit, bidrags gjeld etc. Har du ikke gjeld til staten vil ikke noen ta pant i skatten din Anonymkode: 86f1b...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Del Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er kun om du har gammel skattegjeld eller skylder staten penger i form av f,eks manglende betaling av lisensavgit, bidrags gjeld etc. Har du ikke gjeld til staten vil ikke noen ta pant i skatten din Anonymkode: 86f1b...98e Joda, det kan skje dersom namsmannen er våken. Anonymkode: 7ed6a...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Del Skrevet 1. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Joda, det kan skje dersom namsmannen er våken. Anonymkode: 7ed6a...07c Så det er namsmannen som vet? Men jeg kan jo ikke gjerne ringe å spørre, da blir de jo ihvertfall oppmerksom på at jeg får tilbake på skatten? Anonymkode: 571aa...c6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #6 Del Skrevet 1. juni 2019 Blir skattepengene dine «tatt», har du fått eller vil få brev om motregning. Anonymkode: 4bd29...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #7 Del Skrevet 1. juni 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det er namsmannen som vet? Men jeg kan jo ikke gjerne ringe å spørre, da blir de jo ihvertfall oppmerksom på at jeg får tilbake på skatten? Anonymkode: 571aa...c6b Dersom en kreditor har sendt utleggsbegjæring, skal du ha mottatt varsel om tvangsfullbyrdelse og (avhengig av inkassoselskap) muligens et brev med informasjon om at det faktisk er sendt en utleggsbegjæring. Dersom det er sendt, skal du også ha mottatt et brev fra namsmannen med informasjon om dette, samt at du blir bedt om å opplyse om inntekt og utgifter. Dersom du ikke har mottatt noe av dette, er det sannsynligvis ingen saker som ligger til behandling hos namsmannen. Eneste måten å være sikker på, er riktignok å ringe namsmannen og spørre om de har noen utleggsbegjæringer på deg pr nå. Anonymkode: 7ed6a...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå