Gå til innhold

fisker som sover...?

Anbefalte innlegg

Gjest Laillla
Skrevet

Hei, jeg har nettopp fått meg to herlige gullfisker :) Men noen ganger så står de helt rolig nede på bunnen av akvariet. Sover de da? eller er de rett og slett syke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fisker sover også. Da ligger de på bunnen. Hvilke gullfisker er det du har, slørhaler? De har jo en litt unormal fasong egentlig, og kan nok bli fortere sliten enn vanlige gullfisker. Spesielt om de ikke er så store ennå heller.

Du kan se etter på finnene om de ser "oppspiste" ut, eller om fisken har hvite flekker på seg. Da kan de ha sopp.

Skrevet

Fiskene sover når lyset slås av :) Noen av mine synker til bunns. Andre legger seg på pumpa, noen "henger" midt i vannet. Det varierer.

Gjest laiiila
Skrevet

Takk for svar!

Den ene fisken er en vanlig gullfisk, mens den andre er en globe eye.

Det er ikke sopp, men det ser ut som om gullfisken har mistet litt av "huden" sin på halen. Det virker ikke som om det er noe som plager ham, så jeg satser på det. Er ikke mye som er borte.

Og jeg slår meg til ro med at de hviler da :) Selvølgelig gjør de det. Men blir jo litt bekymret.

Skrevet

Gullfiskene man får kjøpt i butikken er menneskeskapt og finnes ikke i naturen. De er ikke særlige gode til å svømme så derfor må de hvile litt innimellom.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøper ikke slike, pga at vi har ødelagt dem.. Men, noen er da finere enn andre.

Selv har jeg ikke sansen for dem. Ciclidene våre bruker og ligge strødd over bunnen når lyset slår seg av.. Så de hviler nok bare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...