Gå til innhold

Hva bruker dere med småbarn helgene på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har verdens herligste krabat på 16 måneder. Full fart hele dagen. Jeg forguder han.

Men, jeg tar meg i å kjede meg enormt når helg/fri kommer. Dagen går med til å løpe etter eller bære han. Kvelden går med til matlaging, rydding og vasking...

Så jeg trenger noen tips. Hva gjør dere i helgene? 

Anonymkode: 9f959...67e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da barnet mitt var i den alderen gikk jeg mye i skogen med ungen i bæreselen, besøkte forskjellige lekeplasser, var på stranda, lekeland hvis været var dårlig, lekte inne, tok med ungen på husarbeidet, ruslet bort til en innhegning i nærheten for å se på geiter, tok bussen inn til byen og ruslet litt der før vi busset hjem... Og så prøvde jeg å ordne avtaler med kolleger og venner med barn. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Surriball skrev:

Da barnet mitt var i den alderen gikk jeg mye i skogen med ungen i bæreselen, besøkte forskjellige lekeplasser, var på stranda, lekeland hvis været var dårlig, lekte inne, tok med ungen på husarbeidet, ruslet bort til en innhegning i nærheten for å se på geiter, tok bussen inn til byen og ruslet litt der før vi busset hjem... Og så prøvde jeg å ordne avtaler med kolleger og venner med barn. 

Bæresele er bestilt, så den gleder jeg meg veldig til å få 👏🏻

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Vi er ute så og si hele dagen. Lørdagene pleier vi å gå lang tur, ta en tur innom en lekeplass, stikke til byen, gå på cafe, shoppe litt osv. Søndagene pleier vi å dra til teknisk museum, lekeland, svømme, parker, lekeplasser etc.

Vi e som oftest hjemme rundt 16, så er det middag som vi er ferdig med  ca. 16.30/17.00. Leker litt rolig inne, gjemsel, musikk etc før kvelds og seng innen 19.00

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, WhisperingWind skrev:

Vi er ute så og si hele dagen. Lørdagene pleier vi å gå lang tur, ta en tur innom en lekeplass, stikke til byen, gå på cafe, shoppe litt osv. Søndagene pleier vi å dra til teknisk museum, lekeland, svømme, parker, lekeplasser etc.

Vi e som oftest hjemme rundt 16, så er det middag som vi er ferdig med  ca. 16.30/17.00. Leker litt rolig inne, gjemsel, musikk etc før kvelds og seng innen 19.00

Samme her 

Anonymkode: e4a33...955

AnonymBruker
Skrevet

Vi har én på 15mnd. Formiddagen pleier som regel en av oss å ta ham med ut, mens den andre ordner hjemme. Så er det god lunsj sammen, dupp på mini mens vi drikker kaffe og koser oss med avis. Etter sovingen pleier vi å dra på tur, lekeland, akvariet e.l. Søndagene er det ofte familiebesøk av en eller annen sort. 

Anonymkode: 6a247...9f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dyrepark og lekeplasser. 

Anonymkode: be4f7...2c6

AnonymBruker
Skrevet

Mange gode svar, tusen takk. Jeg er mye alene med minien, da mannen min sliter med sykdom. Greit å få noen tips 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to stk, en på akkurat to år og en på 10 måneder. Kjenner meg igjen i det med å finne på ting, og akkurat nå som de sover på skift er det ekstra vanskelig 😛 men samtidig er det ikke så mye som skal til for å glede de.

Toåringen digger tangen dyrepark feks, men blir like fornøyd av å se en maurtue i skogen eller få hoppe i en sølepytt. Dermed er det kanskje mer for vår del at man føler man må finne på noe ekstra for å få dagene til å gå. 

Hvis dere har hage kommer man langt med sandkasse, huske, et sted å plaske med vann feks :) 

Anonymkode: 43564...eb5

Gjest WhisperingWind
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange gode svar, tusen takk. Jeg er mye alene med minien, da mannen min sliter med sykdom. Greit å få noen tips 😊

Lekeplasser er ganske gull. Ta med en termos med kaffe/te, litt mat og snacks og bare ta det rolig mens ungene utforsker. 

AnonymBruker
Skrevet

Eldste er 3 år og minste er 10 mnd. Noen ganger har vi rett og slett late helger hjemme - sofakos, lager boller/vafler og drikker kakao, leker med duplo og bygger hytte. Utendørs går vi mye turer med minste i vogn. Er på lekeplasser. Drar til byen og leker i en eller annen park. Leker ved elva. Er mye hos besteforeldre som har litt mere skog rundt huset enn det vi har. 

Anonymkode: 23120...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...