AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #1 Skrevet 1. juni 2019 Har et vanskelig problemstilling her som jeg håpet at jeg kunne fått noen råd på. Jeg har en bestefar som bor på et gamle hjem, han har flere barn. et av disse barna har tatt på seg ansvaret å styre økonomien til hans. Da de gjorde dette forsikret de alle andre at de skulle få konto utskrift over bankkontoen hans. Det har nå gått 2 år, og de nekter å gi ut bankutskrift. De har bare sluttet å svare (altså søsknene har spurt om utskrift). Er det mulighet for de andre barna, eventuelt meg. Som barnebarn å sende en forespørsel til banken hans om å få utskrift. Da alle mistenker at de tar penger utifra kontoen. Eller er det en annen måte dette er mulig å få til, uten å betale advokat. Da ingen har virkelig råd til dette.. (bestefar er ikke helt klar i hodet, og orker ikke å styre med dette..) tenkte jeg skulle prøve å ta kontakt med banken etter helgen.. Anonymkode: 28b32...bef
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #2 Skrevet 1. juni 2019 Det er bare den som disponerer kontoen som kan få kontoutskrift, så det kan du ikke få. Så her må dere kontakte advokat. Anonymkode: 55ac8...ba9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #3 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er bare den som disponerer kontoen som kan få kontoutskrift, så det kan du ikke få. Så her må dere kontakte advokat. Anonymkode: 55ac8...ba9 Det er jo ikke sånn at man må ha en advokat for å gå rettensvei. Er det ikke mulighet for å legge inn en forspørsel i banken, eller hos politiet bla? Anonymkode: 28b32...bef
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #4 Skrevet 1. juni 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke sånn at man må ha en advokat for å gå rettensvei. Er det ikke mulighet for å legge inn en forspørsel i banken, eller hos politiet bla? Anonymkode: 28b32...bef Banken har ikke lov til å utlevere dette til andre enn de som disponerer kontoen, politiet kan vel ikke gjøre så mye med dette. Vet ikke om Fylkesmannen kan hjelpe dere, men dit kan du evt.ringe. Om din bestefar ikke har verge, som kanskje hadde vært smart om han ikke lengre henger helt med, så kan Fylkesmannen hjelpe til med dette, tror jeg. Anonymkode: 55ac8...ba9
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2019 #5 Skrevet 1. juni 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Banken har ikke lov til å utlevere dette til andre enn de som disponerer kontoen, politiet kan vel ikke gjøre så mye med dette. Vet ikke om Fylkesmannen kan hjelpe dere, men dit kan du evt.ringe. Om din bestefar ikke har verge, som kanskje hadde vært smart om han ikke lengre henger helt med, så kan Fylkesmannen hjelpe til med dette, tror jeg. Anonymkode: 55ac8...ba9 Greit, tusen takk. Får prøve dette Anonymkode: 28b32...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå