Gå til innhold

Hva er deres forhold til at bæreposer koster penger i dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AndreasBR skrev:

Eller bruke Rema 1000 poser hos Kiwi, Kiwi poser hos Meny, og Meny poser hos Rema 1000 :) 
Nei, poser er IKKE et produkt på lik linje med alt annet i butikken.. 

Det er frott frem å bruke de posene man vil der man vil. Jo, det er det.

Akkurat som om du kjøper noe annet med logo på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 4.6.2019 den 7.57, Måbarefåsiat... skrev:

Dere som bare bruker handle etter; hva bruker dere til søppel? Vi har overskudd på plastposer, men de fra dagligvare kan vi bruke som søppelposer. De fra klesbutikker er ikke brukandes til noe, de går ikke an å knyte. Så handlenett er fint det, men...

klesbutikkposene er håpløse til søppel, men du kan bruke de enten til panteflaskeposer eller ta dem med på matbutikken og bruke dem som handleposer. Klesposene er mye mer hardføre enn matbutikkposene synes jeg. 

Anonymkode: e4c1f...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker før når butikkenes plastikkposene var gratis, og da var det reklame på dem da også. Dem begynte vel å ta betalt for posene, for en del år tilbake, da med tanke på miljøet, og planen var nok å få folk til å kjøpe slike gjenbrukbare handlenett av tøy, istedenfor plastikkposer.

Derfor tok de betalt for plastikkposene. At dem tar betalt for plastikkposene idag, selv om det er reklame på dem, er bare noe som henger igjen etter "gamle dager". Vi betaler på en måte ikke for posene, men for at vi skal slutte å bruke plastikkposer. Hvis folk skal slutte å bruke plastikkposer, så burde egentlig prisene settes mer opp, da posene ikke er dyre nok, til at folk vil slutte å bruke\betale for dem.

Men det var ment som et miljøtiltak, at plastikkposene ble lagt pris på. Plastikkposene burde heller fjernes helt, hvis en vil tenke på miljøet, og tvinge en til å bruke tøyposer.

Endret av TrekStar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha lest denne tråden husker jeg hvor mye dritt jeg måtte gjennomgå pga poser da jeg jobbet i butikk 🙄. Bruker som regel handlenett, men kjøper poser nå og da for å bruke til søppel. De koster penger av miljømessige årsaker og jeg har ingen problemer med å betale 1-3kr for pose(logo eller ikke). SÅ dårlig råd har jeg ikke, selv på minstesats AAP. Luksusproblemer. 

Anonymkode: 0a1ff...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne tråden husker jeg hvor mye dritt jeg måtte gjennomgå pga poser da jeg jobbet i butikk 🙄. Bruker som regel handlenett, men kjøper poser nå og da for å bruke til søppel. De koster penger av miljømessige årsaker og jeg har ingen problemer med å betale 1-3kr for pose(logo eller ikke). SÅ dårlig råd har jeg ikke, selv på minstesats AAP. Luksusproblemer. 

Ja i-landsproblemer tenker jeg. Blir litt kvalm av å høre nordmenn som klager over å betale for pose når folk fint bruker 50kr på en øl på byen eller 40kr på en sjokolade uten klaging. 20 000 på sydentur.. Nei vi har det for godt her i landet. Oppgitt av hele diskusjonen

Anonymkode: e4c1f...605

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Husholdning1 skrev:

Det er frott frem å bruke de posene man vil der man vil. Jo, det er det.

Akkurat som om du kjøper noe annet med logo på.

Da kan vi være enige om å være uenige. Jeg mener det ikke er det samme.. 
Hvorfor koster ikke posen vi putter rundstykkene i 1,- ? Kosten av plastpose burde være fordelt på varene man kjøper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, TrekStar skrev:

Men det var ment som et miljøtiltak, at plastikkposene ble lagt pris på. Plastikkposene burde heller fjernes helt, hvis en vil tenke på miljøet, og tvinge en til å bruke tøyposer.

Og hvor skal jeg da kaste søpla mi? Løpe ned til den store dunken ute i gården her hver gang?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør meg ingenting å betale for poser! I matbutikken så pleier jeg å ta med meg et par store handlenett, men må ofte ha en eller to poser utenom dette. Disse brukes til søppelposer hjemme. 

På shopping har jeg alltid irritert meg over disse små plastposene, ender ofte opp med 3-4 sånne ubrukelige poser iløpet av en handlerunde. Så det at disse nå koster 1-2 kroner gjør at jeg oftere husker handlenett når jeg skal på shopping. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AndreasBR said:

Om de hadde vært helt hvite uten logo, kan de gjerne koste 2,-.. Så lenge logo er på skal de være gratis. 
Din logikk er skremmende.. 

Så klær med logo på skal også være gratis? Hva med biler med logo på?

Jeg skjønner ikke logikken din.

Anonymkode: 7a925...83e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AndreasBR skrev:

Da kan vi være enige om å være uenige. Jeg mener det ikke er det samme.. 
Hvorfor koster ikke posen vi putter rundstykkene i 1,- ? Kosten av plastpose burde være fordelt på varene man kjøper. 

Posene man putter rundstykkene i er betraktelig billigere. Skal man drive bitikk må man ta betalt for det man selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Husholdning1 skrev:

Posene man putter rundstykkene i er betraktelig billigere. Skal man drive bitikk må man ta betalt for det man selger.

Og poser er ikke en salgsvare. Det er en tilleggsvare som gis til kunden for at de gadd bruke penger hos den butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AndreasBR skrev:

Og poser er ikke en salgsvare. Det er en tilleggsvare som gis til kunden for at de gadd bruke penger hos den butikken. 

Poser er en salgsvare. Om du går på butikken og ber om å få kjøpe bæreposer uten noe annet så får du det.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så er det morsomt med sånne paragrafrytter-ansatte som tar betalt for pose uansett situasjon. Oftest matbutikk det her. Scenario, kunden kjøper masse mat, ber om fem poser, betaler og finner ut at det trengs en sjette pose. 

Det finnes faktisk ansatte som krever betalt for pose seks. 

Her har kunden handlet for to tusen kroner, og så skal det gnukkes over to kroner ekstra. 

Er så glad jeg ikke jobber i butikk lenger. 

Anonymkode: 31d62...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AndreasBR skrev:

Endret av LukeDanes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes faktisk ansatte som krever betalt for pose seks. 

Da hadde jeg spurt om å få snakke med sjefen, for å levere inn klage på vedkommende. 
All PR  er ikke god PR.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/7/2019 at 5:52 AM, AnonymBruker said:

Enig. Noen ganger orker jeg ikke kjeftingen og bare gir de posen gratis. Da får de ofte dårlig samvittighet

Anonymkode: 9cfba...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Noen ganger orker jeg ikke kjeftingen og bare gir de posen gratis. Da får de ofte dårlig samvittighet

Anonymkode: 9cfba...673

Hvis du ikke spør meg om jeg vil ha pose før etter jeg har betalt.. Vel, jeg drar ikke kortet på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...