AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #81 Del Skrevet 4. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: De posene er mye tynnere enn vanlige bæreposer. Anonymkode: 36f94...a44 De brytes ikke ned skikkelig og kan ikke gjenvinnes slik som de litt tykke handleposene kan Anonymkode: b68f9...6b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 4. juni 2019 #82 Del Skrevet 4. juni 2019 Det er greit at posene nå skal koste noe. Det eneste jeg oppfatter som PLAGSOMT ved det er at 1) butikkansatt sier ingenting om hva posen koster (og hvilke alternativer jeg har) og 2) butikkansatt spør, av mystiske årsaker, alltid om jeg vil ha pose ETTER at jeg har betalt. Får de brått ekstra provisjon på at jeg må dra kortet flere ganger uavhengig av beløp? Spørsmålet jeg blir stilt er "Trenger du en pose?". Det burde vært "En pose koster X kr, vil du ha en med?" Fortell meg HVA den koster FØR jeg har betalt og vi kommer ikke til å ha noen problemer. Og nå er det ikke matbutikken jeg mener, det er alle andre. Bokhandlere, klesbutikken, Krims krams, interiørbutikker og fandens oldemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2019 #83 Del Skrevet 4. juni 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De brytes ikke ned skikkelig og kan ikke gjenvinnes slik som de litt tykke handleposene kan Anonymkode: b68f9...6b7 Når hensikten er å bruke posen til restavfall har det ikke noe å si hvordan de brytes ned eller om de kan gjennvinnes. Poser man hiver restavfallet i havner sammen med restavfallet i søppelforbrenningsanlegg, hvor de brennes. Anonymkode: a81cd...b51 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 4. juni 2019 #84 Del Skrevet 4. juni 2019 Helt forkastelig så lenge posen har reklame på.. Burde trukket fra 2,-.. Begynn med helt hvite poser uten reklame så er det greit med 1,-. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #85 Del Skrevet 6. juni 2019 On 6/4/2019 at 12:13 PM, Emmelise said: Det er greit at posene nå skal koste noe. Det eneste jeg oppfatter som PLAGSOMT ved det er at 1) butikkansatt sier ingenting om hva posen koster (og hvilke alternativer jeg har) og 2) butikkansatt spør, av mystiske årsaker, alltid om jeg vil ha pose ETTER at jeg har betalt. Får de brått ekstra provisjon på at jeg må dra kortet flere ganger uavhengig av beløp? Spørsmålet jeg blir stilt er "Trenger du en pose?". Det burde vært "En pose koster X kr, vil du ha en med?" Fortell meg HVA den koster FØR jeg har betalt og vi kommer ikke til å ha noen problemer. Og nå er det ikke matbutikken jeg mener, det er alle andre. Bokhandlere, klesbutikken, Krims krams, interiørbutikker og fandens oldemor. Men seriøs må du være stokk dum om du ikke vet nå at de fleste plastposene koster 1-2 kr. Jobber i butikk og jeg skal ikke må si 1000 ganger hver jævlig dag "en pose koster x kr vil du ha med en" . Anonymkode: f7705...447 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 6. juni 2019 #86 Del Skrevet 6. juni 2019 På 2.6.2019 den 3.47, TeamWP skrev: Nei,det skulle være det,men det fungerte så godt at de lot det vare. Genialt, så da får jeg en krone? og en pose koster 1.60? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 6. juni 2019 #87 Del Skrevet 6. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men seriøs må du være stokk dum om du ikke vet nå at de fleste plastposene koster 1-2 kr. Jobber i butikk og jeg skal ikke må si 1000 ganger hver jævlig dag "en pose koster x kr vil du ha med en" . Anonymkode: f7705...447 Forskjellige butikker tar forskjellige beløp for forskjellige størrelser poser. Forøvrig er prisopplysning en greie. Man må være stokk dum når man jobber i butikk og ikke har skjønt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #88 Del Skrevet 6. juni 2019 På 1.6.2019 den 15.15, AnonymBruker skrev: at bæreposer koster penger i dag? Og hvorfor skal de ikke koste noe og ikke innebære reklame for butikkene? Evt. omvendt Anonymkode: 1fc6e...53b Trådtittelen er endret. Perelandra, mod. Da prisene gikk så sinnsykt opp, ble jeg flink til å bruke gjenbruksposer. Meget sjeldent jeg bruker poser fra butikker, uansett butikk. Kun pga prisen. Anonymkode: 8b1b3...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #89 Del Skrevet 6. juni 2019 De koster én krone, så det klarer jeg ikke bry meg om. Spør du meg burde de kostet veldig mye mer, så folk hadde blitt flinkere til å endten ta med poser hjemmefra, eller se etter et alternativ. Anonymkode: 7a925...83e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 6. juni 2019 #90 Del Skrevet 6. juni 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men seriøs må du være stokk dum om du ikke vet nå at de fleste plastposene koster 1-2 kr. Jobber i butikk og jeg skal ikke må si 1000 ganger hver jævlig dag "en pose koster x kr vil du ha med en" . Anonymkode: f7705...447 Du skal ikke si "vil du ha" for da gir du bort.. Da forventer jeg 0,- .. Jo, du skal informere oss om priser, med mindre det står TYDELIG opplyst hva den koster.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 6. juni 2019 #91 Del Skrevet 6. juni 2019 På 2.6.2019 den 15.42, AnonymBruker skrev: Du får ruller med grå søppelposer på Kiwi til 10,90. Det er vel ca 25 poser i en slik rull, og det er mye billigere pr stk enn disse posene til 1,60 pr stk. Anonymkode: 36f94...a44 Har du prøvd å ha en slik pose i søppeldunken? De revner jo bare man ser på dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 6. juni 2019 #92 Del Skrevet 6. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De koster én krone, så det klarer jeg ikke bry meg om. Spør du meg burde de kostet veldig mye mer, så folk hadde blitt flinkere til å endten ta med poser hjemmefra, eller se etter et alternativ. Anonymkode: 7a925...83e Om de hadde vært helt hvite uten logo, kan de gjerne koste 2,-.. Så lenge logo er på skal de være gratis. Din logikk er skremmende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 6. juni 2019 #93 Del Skrevet 6. juni 2019 På 2.6.2019 den 15.42, AnonymBruker skrev: Du får ruller med grå søppelposer på Kiwi til 10,90. Det er vel ca 25 poser i en slik rull, og det er mye billigere pr stk enn disse posene til 1,60 pr stk. Anonymkode: 36f94...a44 Jeg bruker plastposer.. Enten svartsekker eller handleposer.. På hytta har jeg en rull med sånne gjennomsiktige grå/sorte poser fordi det er lite søppel å ta med ned derfra så de holder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askael Skrevet 6. juni 2019 #94 Del Skrevet 6. juni 2019 Helt greit at bæreposer koster noe. Det er en tilleggsvare som jeg som oftest ikke trenger (bruker eget nett). Ser jeg at jeg trenger å kjøpe en pose, spiller det liten rolle om den koster 1 eller 2 kroner, behovet er det samme. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 6. juni 2019 #95 Del Skrevet 6. juni 2019 40 minutter siden, Askael skrev: Helt greit at bæreposer koster noe. Det er en tilleggsvare som jeg som oftest ikke trenger (bruker eget nett). Ser jeg at jeg trenger å kjøpe en pose, spiller det liten rolle om den koster 1 eller 2 kroner, behovet er det samme. Nei, det er ikke en tilleggsvare. Det er en ting for å bære de varene du har kjøpt hjem.. Jeg forventer gratis poser når jeg handler, men jeg krangler ikke på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #96 Del Skrevet 6. juni 2019 Syns det er helt greit, gjør meg ingenting å betale for pose når jeg trenger det for jeg har jo faktisk et annet valg. Det er jo helt opp til meg og ikke butikken. Anonymkode: 87669...53f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 6. juni 2019 #97 Del Skrevet 6. juni 2019 Driter i hva poser koster. Dvs kanskje jeg hadde brydd meg om de kostet mer enn 10 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2019 #98 Del Skrevet 6. juni 2019 7 timer siden, AndreasBR skrev: Om de hadde vært helt hvite uten logo, kan de gjerne koste 2,-.. Så lenge logo er på skal de være gratis. Din logikk er skremmende.. Nå er det opp til butikkene hvilke poser de selger. Det er demmes produkt. Det er opp til kunder om de ønsker å bruke dette produktet da det er valgfritt. Du kan også vrenge posene om du ønsker å gjøre en innsats for å minske reklamen. Anonymkode: 1fc6e...53b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 6. juni 2019 #99 Del Skrevet 6. juni 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det opp til butikkene hvilke poser de selger. Det er demmes produkt. Det er opp til kunder om de ønsker å bruke dette produktet da det er valgfritt. Du kan også vrenge posene om du ønsker å gjøre en innsats for å minske reklamen. Anonymkode: 1fc6e...53b Eller bruke Rema 1000 poser hos Kiwi, Kiwi poser hos Meny, og Meny poser hos Rema 1000 Nei, poser er IKKE et produkt på lik linje med alt annet i butikken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvdryss Skrevet 6. juni 2019 #100 Del Skrevet 6. juni 2019 Jeg kjøper alltid 1-2 poser når jeg handler. Gjør meg ingenting at de er dyrere. Posene bruker jeg til søppel. Har aldri tenkt over reklamer på poser. Jeg driter i det, men forstår at butikkene ønsker å reklamere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå